2015-07-21, 00:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
På gissningsvis i den baracken som är nu borta.

http://www.expressen.se/gt/baracken-forsvunnen-fran-garden-martorp/

Baracken har varit borta länge, diskuterades i tråden. Så dynboxen har baxats in i den lilla baracken. Tja inte omöjligt förstås men jag tror mer på skåpet.

Fanns dynboxen ursprungligen på caféet.? Minns du nåt sånt?
2015-07-21, 00:11
Avstängd
Okej, då ska jag skriva om vad jag tycker är skumt, då jag har fått höra att jag ska utveckla mina svar om att jag tycker AJ. Jag kan säga att jag tycker hela detta fall är skumt och jag kan börja med att jag tycker att det konstigt att just denna dag skulle Lisa åka själv till cafét men också stänga själv, jag tycker det är dåligt av hennes arbetskompisar att inte vänta in henne så alla kunde åka därifrån, men det är inget som jag kan påverka. Dessutom så tycker jag att det är skumt att denna AJ träffade Lisa första gången och försvann också samma dag, visst kan det vara ett sammanträffade, men jag vill inte tro att det är litauerna som har gjort det.
Detta är vad jag tror, Lisa sa hej då till sina arbetskompisar och låser cafét och någon dyker upp?
Eller om hon blir strypt bakifrån, men jag vet inte som sagt, fel kanske att hänga ut AJ, men jag bara får den känslan av att han vet mer än vad han säger.
2015-07-21, 00:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller, som han med rakkniven säger, så är det ett vanligt besök för att handla middagsmat.

Kan det ju också vara . Sammanträffandet är ju lite störande emellertid för MGM .Din tes förutsätter ju i så fall att dom brukade köpa pizza där annars är det ju direkt dumt gjort . Var det första gången dom köpte pizza där var det ju inte så smart .
2015-07-21, 00:13
Medlem
CITAT från GP:
Lars Johansson vid länskriminalen i Skövde känner sig trygg med att polisen hittat rätt misstänkt för mordet på Lisa Holm.
---------------------------
- Jag tror att vi kan vara klara med utredningen i mitten på augusti och med min erfarenhet tror jag det blir rättegång någon gång i september.
Slut på CITAT.

Han verkar väldigt säker på att rätt man sitter häktad
Väldigt vågat att säga utredning blir klar i mitten på augusti. Min tolkning är det är kört för äldre brodern och frågan är om de kan väcka åtal mot hans fru och yngre bror på nåt sätt.
Senast redigerad av matematiker 2015-07-21 kl. 00:18.
2015-07-21, 00:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Ja det skulle ju kunna vara som du säger..men är han/dom såpass kunniga på svenska?

Kan man verkligen vara i Sverige så många år utan att kunna så pass svenska . Jag tror snacket om att dom inte kunde nån svenska är överdrivet en aning .
2015-07-21, 00:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Okej, då ska jag skriva om vad jag tycker är skumt, då jag har fått höra att jag ska utveckla mina svar om att jag tycker AJ. Jag kan säga att jag tycker hela detta fall är skumt och jag kan börja med att jag tycker att det konstigt att just denna dag skulle Lisa åka själv till cafét men också stänga själv, jag tycker det är dåligt av hennes arbetskompisar att inte vänta in henne så alla kunde åka därifrån, men det är inget som jag kan påverka. Dessutom så tycker jag att det är skumt att denna AJ träffade Lisa första gången och försvann också samma dag, visst kan det vara ett sammanträffade, men jag vill inte tro att det är litauerna som har gjort det.
Detta är vad jag tror, Lisa sa hej då till sina arbetskompisar och låser cafét och någon dyker upp?
Eller om hon blir strypt bakifrån, men jag vet inte som sagt, fel kanske att hänga ut AJ, men jag bara får den känslan av att han vet mer än vad han säger.
Det var inte Lisa som låste. Etc ..vore ju bra om du läste lite i tråden.
2015-07-21, 00:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Baracken har varit borta länge, diskuterades i tråden. Så dynboxen har baxats in i den lilla baracken. Tja inte omöjligt förstås men jag tror mer på skåpet.

Fanns dynboxen ursprungligen på caféet.? Minns du nåt sånt?
Om det nu fanns en dynbox inblandad kanske det stod en på Blomberg 10?
2015-07-21, 00:17
Medlem
Citat:

Nån gång är den första att åka själv till jobbet. Samma sak med att träffa storherren i omgivningen, på vars mark man arbetar.

LH var inte ensam kvar och låste. Men hon gick till sitt fordon och de andra till sitt.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det var inte Lisa som låste. Etc ..vore ju bra om du läste lite i tråden.

Vem låste då? Jag har läst i tråden att hon låste..
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag skulle gärna veta varifrån du har fått det fetstilta. I en intervju säger en arbetskompis att Lisa stack lite före de andra två, R och L.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kan det ju också vara . Sammanträffandet är ju lite störande emellertid för MGM .Din tes förutsätter ju i så fall att dom brukade köpa pizza där annars är det ju direkt dumt gjort . Var det första gången dom köpte pizza där var det ju inte så smart .
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Citat:
– De köpte pizza. Litauerna var ofta där och handlade, de var kända kunder och hon som jobbade i butiken kan inte ha tagit fel, säger en annan person.
Vad de köpte för maträtt spelar ingen roll.
2015-07-21, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag skulle gärna veta varifrån du har fått det fetstilta. I en intervju säger en arbetskompis att Lisa stack lite före de andra två, R och L.

http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Vad de köpte för maträtt spelar ingen roll.

Som sagt, jag har bara följt tråden.
Då kanske de är troll som skriver.
2015-07-21, 00:22
Medlem
det här med att hon varit styckad eller inte lär ju komma fram förr eller senare,
jag förstår mig inte på dom som nästan skäller ut folk i tråden för att dom hört eller tror att hon blivit styckad..visst det finns ju troll som jävlas men..
varför skulle det inte kunna vara så? att föräldrarna identifierat henne timmar efter fyndet behöver väl inte tyda på motsatsen? jag tror inte dom kan neka dom att få se kroppen hur illa tilltygad den än är..
Senast redigerad av grubbelur 2015-07-21 kl. 00:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in