2015-07-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Otur. Får sluta beskriva mig själv som mulatt då, när jag ska förklara min hudfärg. :/ Aldrig haft några problem med ordet sålänge det inte används som skällsord.
Tycker jag inte du ska göra. Har aldrig uppfattat det som negativt förrän pk-inkvisitionen kom och rackade på användandet. Men det är deras värld
Citera
2015-07-19, 20:49
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Louise video innehåller bland annat uttalandet som betyder att svarta är ett bra folkslag, (neger är en översättning av engelskans/spanskans Negro), och hon kritiserar integrationsåtgärderna där de placerar alla invandrare koncentrerat på en plats geografiskt istället för utspridda i Grums. Hon backar sedan upp sin teori om varför detta kan förbättra integrationen.

Adam Tensta verkar dock lyssnat för mycket på amerikansk rapp och samtidigt förväxlat orden Neger och Nigger. I Sverige är inte ens nigger lika nedlåtande som det är i USA som har ett helt annat förflutet.

Rasist är något man är, ordet negerbög är inte magiskt på så sätt att man personlighetsförvandlas till en rasist så fort man säger det.

Adam Tensta vet mycket väl om detta, han sjunger om niggers osv och brinner för debatten, därför bör det vara förtal, eventuellt grovt förtal, när Adam Tensta offentligt rasistanklagar Louise Andersson Bodin.

Och ingen verkar ha hunnit snatcha upp det här originalklippet som alla pratar om innan det raderades...
Citera
2015-07-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Och ingen verkar ha hunnit snatcha upp det här originalklippet som alla pratar om innan det raderades...

Jag har kollat runt lite på olika arkiveringssidor, men ingen robot verkar ha fått tag på klippet. Finns inte så många arkiveringssidor som tacklar Youtube-klipp överhuvudtaget, och då klippet inte var så stort så är sannorlikheten liten att det skulle hända i just det här fallet. Det återstår att se om någon människa har sparat ner klippet manuellt.
Citera
2015-07-19, 21:26
Medlem
Ni som säger att Adam Tensta utövar dubbelmoral på grund av den där Metro-artikeln där han säger

"Det är inte ett dugg fel att köra med det. Så länge det finns niggers, bitches och hoes ska man få säga det. Jag står inte för censur"

har ni tänkt på att det var år 2007, åtta år sedan, som den ariktlen publicerades? Är det inte möjligt för en människa att ändra sin åsikt om något under den tiden? Är alla människor som har ändrat åsik under de senaste 8 åren också hycklare?
Citera
2015-07-19, 21:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrux
Ni som säger att Adam Tensta utövar dubbelmoral på grund av den där Metro-artikeln där han säger

"Det är inte ett dugg fel att köra med det. Så länge det finns niggers, bitches och hoes ska man få säga det. Jag står inte för censur"

har ni tänkt på att det var år 2007, åtta år sedan, som den ariktlen publicerades? Är det inte möjligt för en människa att ändra sin åsikt om något under den tiden? Är alla människor som har ändrat åsik under de senaste 8 åren också hycklare?

Men då bör han ju gått ut offentligt och bett om ursäkt för sitt rasist snack? och han bör ju rimligtvis ifrågasätta varför tv kanaler bjuder in honom?
Citera
2015-07-19, 21:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Är det inte möjligt för en människa att ändra sin åsikt om något under den tiden?

Sure. Men då borde ju inte Adam haft något emot att TV4 anlitade tjejen. Kunde ju till och med hjälpa henne att ändra sig. Så hur snubben än vänder på det så betedde han sig tölpaktigt och omoget.
Citera
2015-07-19, 21:42
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrux
Är det inte möjligt för en människa att ändra sin åsikt om något under den tiden?

Absolut kan man ändra sig. Louise tog bort klippet och bad om ursäkt för det inträffade. Likväl fortsätter Adam Tensta älta det hela. Varför tog Tensta upp det hela då Louise bad om ursäkt och ångrade det hon gjorde?

För övrigt tror jag inte ett dugg på att Adam Tensta har ändrat sig. Min personliga åsikt är att han finner det mer acceptabelt med att uttrycket neger kommer från en utlänning än en vit person.
Citera
2015-07-19, 22:10
Medlem
Xqizs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FniPbtihi_Y
Lyssna...
Citera
2015-07-19, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xqiz
Lyssna...

Bra underhållning och fint med undertexter, låt hela världen se.

När han berättar så får man faktiskt lov att skratta, högt.
Citera
2015-07-19, 22:36
Medlem
Citat:
Lyssna...

Ja jäklar... Det var ett redigt haltande resonemang i den videon!
Citera
2015-07-19, 22:42
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Lyssna...

Hur fan ser karlhelvetet ut egentligen?
Är han radikaliserad?

Skägg ( ett riktigt jävla lusbo) och nån jävla pyjamasjacka.
Citera
2015-07-19, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, du, när dina argument rör sig emot Sovjetunionen så kanske du bör inse att du är ute och cyklar.

Ja, ur politiskt aspekt så är somalierns nationalitet svensk. Han blir aldrig någonsin etnisk svensk, men det är ingen - alternativt extremt få - som någonsin hävdat det.
Saken är den att det faktiskt står vilket ursprungsland invandraren har, på sitt svenska pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in