2015-07-19, 18:27
Medlem
Lavettens avatar
Vet inte om detta varit med i tråden. Kan ha missat det pga allt trams och OT. I vilket fall, Adam uttalar sig i Expressen om hoten mot honom och Louise: unvis.it/www.expressen.se/noje/adam-tensta-om-hoten-riktigt-laga/

Citat:
Adam Tensta försvarar Louise Andersson Bodin

Nu försvaras hon av Adam Tensta på Facebook, som vänder sig till de som hotar både Louise och honom själv efter protesten:

"Och till er ryggradslösa individer och grupper som skickar hot i både min och Louise Andersson Bodins riktning. Ni är riktigt, riktigt låga."

Lite väl sent påtänkt kan tyckas. Han borde varit väl medveten om att detta skulle drabba Louise då hela PK-Sverige börjar kokar när någon ropar "rasist!".
Senast redigerad av Lavetten 2015-07-19 kl. 18:36.
Citera
2015-07-19, 18:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det märkligaste i denna affär tycker jag fortfarande är att det blev en så stor grej i media.

Okej, Adam Tensta lämnar TV4 i protest det står honom fritt att göra och jag har ingen invändning mot det, men varför i hela helvete meriterade det helsides artiklar i alla större skvallerblaskor? Vad har Adam Tensta pröjsat tidningarna? Eller är han en av de nya gullgossarna, en ny Zara Larsson?
Citera
2015-07-19, 18:36
Medlem
Hur bär jag mig åt om jag önskar polisanmäla Adam Tensta för förtal när han rasistanklagar Louise Andersson Bodin?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal

Är det en vanlig polisanmälan som gäller, eller? Kommer jag att behöva deltaga mer i eventuell utredning om jag anmäler som tredje part, och kan jag polisanmäla anonymt? Har aldrig polisanmält någon någonsin för något så jag är lite osäker.

Jag undrar också om någon har hört eller läst någonstans om Adam har bett om ursäkt till Louise för sina felaktiga rasistanklagelser, eller om han bara tar avstånd ifrån efterföljande förväntade näthat mot Louise?
Citera
2015-07-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Nej det är inte ok. Uppenbart avsett för att kränka personen.
Ok, mulatt är inte bra. Om man helt osannolikt skulle adressera en hottentott, säg om man bor i Grums. Bör man kalla denne för en khoikhoi eller hottentott?
Citera
2015-07-19, 18:53
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Vet inte om detta varit med i tråden. Kan ha missat det pga allt trams och OT. I vilket fall, Adam uttalar sig i Expressen om hoten mot honom och Louise: unvis.it/www.expressen.se/noje/adam-tensta-om-hoten-riktigt-laga/

Lite väl sent påtänkt kan tyckas. Han borde varit väl medveten om att detta skulle drabba Louise då hela PK-Sverige börjar kokar när någon ropar "rasist!".

Helt säkert tog det här en vändning som han inte hade räknar med,,i folkets ögon blev det han som blev den äckliga boven så nu försöker han nog rädda det som räddas kan,,, lite kul är också att ordet neger nog aldrig tänkts och sagts så ofta som dom sista dagarna, alla tänkbara forum och kanaler översvämmas av stöd för Louise och hat och avsky mot den lättkränkta Adam,
Senast redigerad av stpungen 2015-07-19 kl. 19:05.
Citera
2015-07-19, 18:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Äsch, han kan suga svennesnopp den muslimska mammaknullaren; Adam Töntsta har ingen trovärdighet. Det enda som är riktigt lågt är Adam Töntsta, och hur han betedde sig ohyfsat, ouppfostrat, respektlöst och faktiskt fegt när han gick ut mitt i direktsändning och förväntade sig att hans åsiktsdiktatur skall trumfa bara så där; att alla helt plötsligt skall hålla med honom och sparka precis alla deras anställda som någon gång råkat säga bög, neger eller liknande ord som vuxna inte tar illa upp av.

Citat:
Ursprungligen postat av Cptnjack
Vet inte om den redan har länkats men sjukt klockren video om hela tramset som alla borde se

https://www.youtube.com/watch?v=FniPbtihi_Y
Vettig grabb, denna bosnier!

Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Såg precis att Adam tagit över reklamen för Net On Net.
Inte bra. Det bara att bojkotta Net On Net framöver om detta stämmer. Vi har en moralisk plikt att bojkotta allt och alla som gör business med Adam Tensta, inklusive Spotify (de borde ta bort hans rasistiska skitmusik från deras databas). Det måste helt enkelt svida ekonomiskt för företagen att göra business med Adam Töntsta.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-07-19 kl. 18:57.
Citera
2015-07-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Vet du inte hur youtube eller google fungerar så säg det. Det här är den uppmärksammade videon:

https://www.youtube.com/watch?v=Wj6OsoGfVGo

Klickar du på hennes namn precis under videon kommer du till hennes andra klipp.

Klippet från när hon var med i Tv4:

https://www.youtube.com/watch?v=Wj6OsoGfVGo

Som sagt skämskudde rekommenderas. Inte ens TV4's stela programledare kan hålla sig från att hånskratta när hon börjar prata.

Louise video innehåller bland annat uttalandet som betyder att svarta är ett bra folkslag, (neger är en översättning av engelskans/spanskans Negro), och hon kritiserar integrationsåtgärderna där de placerar alla invandrare koncentrerat på en plats geografiskt istället för utspridda i Grums. Hon backar sedan upp sin teori om varför detta kan förbättra integrationen.

Adam Tensta verkar dock lyssnat för mycket på amerikansk rapp och samtidigt förväxlat orden Neger och Nigger. I Sverige är inte ens nigger lika nedlåtande som det är i USA som har ett helt annat förflutet.

Rasist är något man är, ordet negerbög är inte magiskt på så sätt att man personlighetsförvandlas till en rasist så fort man säger det.

Adam Tensta vet mycket väl om detta, han sjunger om niggers osv och brinner för debatten, därför bör det vara förtal, eventuellt grovt förtal, när Adam Tensta offentligt rasistanklagar Louise Andersson Bodin.
Senast redigerad av LinusSarud 2015-07-19 kl. 18:58.
Citera
2015-07-19, 18:56
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiDDi
Själv neger men fuck Adam! han ser alltid trött och nonchalant ut lol. Hon menade nog inget illa så det är chill och gjorde hon det så är det väl över nu

Vafan vi kallar varandra neger varje dag och han har själv sagt att det finns niggas and bitches. Han försöker bara stå för något men om man är realistisk så är svenskar inte rasistiska jämfört med invandrare alls! ska vi snacka om afrikaner som hatar afro amerikaner eller araber som säger att svarta är slavar med? alla är lika mycket idioter.

Han skulle stannat kvar och argumenterat istället för att fly som en mes. Hon var inte ens på plats för att försvara sig. Håll dig till dina skumma outfits Adam ditt hipster freak. Du har lämnat gatan pajas!

Om han verkligen hade hjärta skulle han tagit det med henne istället för att försöka vara hjälte i TV. Jävla hycklare är folk. Araber, Albaner, Zigenare. Alla dömer varandra. Har hon bett om ursäkt så borde det räcka. Ska kriminella också dömas för livet ? dubbelmoral!

Bra inlägg.

När det gäller Adam Tensta kan man misstänka ett PR-trick vilket gör det hela mer förståeligt, dock förbannat lumpet att krossa tjejen i processen.

Men de som hakar på i hysterin är ännu värre. Som operasångerskan Malena Ernman... Förakt är allt jag känner för dem.

Värst av alla är de på TV4 som viker ner sig. Fega ynkryggar.
Citera
2015-07-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Ok, mulatt är inte bra. Om man helt osannolikt skulle adressera en hottentott, säg om man bor i Grums. Bör man kalla denne för en khoikhoi eller hottentott?

Otur. Får sluta beskriva mig själv som mulatt då, när jag ska förklara min hudfärg. :/ Aldrig haft några problem med ordet sålänge det inte används som skällsord.
Citera
2015-07-19, 19:01
Bannlyst
adam själv kanske skulle sluta använda ordet i sina texter så han inte framstår som värsta sortens hycklare.

nä justja, svarta människor har ju "tolkningsföreträde" idag.

det här landet alltså, svarta i USA?

romson som kallade rhåmer för zigenare?????? VART ÄR TWITTERVÄNSTERN !!1111
Citera
2015-07-19, 19:23
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Äsch, han kan suga svennesnopp den muslimska mammaknullaren; Adam Töntsta har ingen trovärdighet. Det enda som är riktigt lågt är Adam Töntsta, och hur han betedde sig ohyfsat, ouppfostrat, respektlöst och faktiskt fegt när han gick ut mitt i direktsändning och förväntade sig att hans åsiktsdiktatur skall trumfa bara så där; att alla helt plötsligt skall hålla med honom och sparka precis alla deras anställda som någon gång råkat säga bög, neger eller liknande ord som vuxna inte tar illa upp av.

Vettig grabb, denna bosnier!

Inte bra. Det bara att bojkotta Net On Net framöver om detta stämmer. Vi har en moralisk plikt att bojkotta allt och alla som gör business med Adam Tensta, inklusive Spotify (de borde ta bort hans rasistiska skitmusik från deras databas). Det måste helt enkelt svida ekonomiskt för företagen att göra business med Adam Töntsta.

https://www.youtube.com/watch?v=vhPc6LdKtLs
Citera
2015-07-19, 19:41
Medlem
Kollade på klippet igen. Riktigt korkade är ju att säga att man har tre frågor man vill ha svar på, sedan avbryta programledarna o sedan efter det gå därifrån när de ska svara. Då vill man inte ha svar öht och skiter i svaret, utan vill enbart synas och få fram sin egna åsikt.

Även om jag tycker det var onödig grej att haka upp sig på, otroligt onödig, så hade han nog vunnit mycket mer på att ställt frågorna och sedan låtit programledarna svara.

Sedan är det TV4. Varför tog de in Louise och vad skulle hon göra? Hon verkar ju inte så populär på tuben, e korta klipp och bor ju i en småhåla. :/
Senast redigerad av yokisuci 2015-07-19 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in