2015-07-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
tror tyvärr många tycker det, är endast fult och ger ett oseriöst intryck.

Ni ska ni representera ett parti och det ger inget gott första intryck, skulle aldrig rösta på ett parti som ser ut som ett gäng skogsmullar på offentliga aktiviteter.

Är bara ärlig

Cargobyxor är ju snyggt men visst ger det ett mer "normalt" intryck om klädseln är varierad men det känns lite väl att organisationen ska detaljstyra medlemmarnas klädsel.
Citera
2015-07-18, 22:37
Medlem
Citat:
tror tyvärr många tycker det, är endast fult och ger ett oseriöst intryck.

Ni ska ni representera ett parti och det ger inget gott första intryck, skulle aldrig rösta på ett parti som ser ut som ett gäng skogsmullar på offentliga aktiviteter.

Är bara ärlig
"Hm, svenskarna går under... jag måste rösta på nått vettigt parti... ah, kolla - de här jäklarna verkar ha vettig politik... nä fan, vänta lite nu - den där killen har fel byxor på sig, detta går fetbort."

Lite så är det ju men kan samtidigt förstå vad du menar. Kan dock tänka mig att de som ska ställa upp i val kommer hålla sig till en lite mer neutral klädstil, alltså att partirepresentanter klär sig mer i din smak men sedan måste ju aktivister få vara funktionellt klädda och går inte att detaljstyra hur mycket som helst. Spelar egentligen nästan ingen roll hur man klär sig eller ser ut, är alltid någon som har synpunkter - är det inte för kort hår så är det för mycket kepsar och är det inte gnäll på cargobyxor så gnälls det över Stone Island-tröjor osv.
Citera
2015-07-18, 23:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
"Hm, svenskarna går under... jag måste rösta på nått vettigt parti... ah, kolla - de här jäklarna verkar ha vettig politik... nä fan, vänta lite nu - den där killen har fel byxor på sig, detta går fetbort."

Lite så är det ju men kan samtidigt förstå vad du menar. Kan dock tänka mig att de som ska ställa upp i val kommer hålla sig till en lite mer neutral klädstil, alltså att partirepresentanter klär sig mer i din smak men sedan måste ju aktivister få vara funktionellt klädda och går inte att detaljstyra hur mycket som helst. Spelar egentligen nästan ingen roll hur man klär sig eller ser ut, är alltid någon som har synpunkter - är det inte för kort hår så är det för mycket kepsar och är det inte gnäll på cargobyxor så gnälls det över Stone Island-tröjor osv.

Ni har ju tidigare pratat om att ni lämnat det subkulturella bakom er? Frågan är kanske inte HUR ni klär er utan att ni uppfattas som uniformt klädda?
Citera
2015-07-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ni har ju tidigare pratat om att ni lämnat det subkulturella bakom er?
Ja, och det är sant. Organisationen kretsar inte kring musik och alkohol (skinnskalle-subkulturen) eller någon annan subkultur där alla t.ex. följer någon specifik klädstil. Men det finns ju ändå saker som är mer vanligt och annat som är mer ovanligt när det gäller kläder och stil, men så är det ju inom alla organisationer och företag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Frågan är kanske inte HUR ni klär er utan att ni uppfattas som uniformt klädda?
Att i viss mån vara enhetligt klädda kan ju vara bra för att sticka ut och fånga folks uppmärksamhet. Men vad som är rätt och fel beror väl på sammanhang och ligger väl också lite i betraktarens ögon.
Citera
2015-07-19, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Fast den stora massan har ju inte kommit till insikt än att så faktiskt är läget, och det är väl ändå er roll att förmedla dagens läge? Och den stora massan kommer inte lyssna på några som inte bryr sig hur man är ett välvårdat ansikte utåt. Rösterna kommer inte av sig självt vet du.

Helt ärligt, är det så svårt att ta på sig tex en vanlig skjorta med hyfsad passform och ett par passande byxor? Kan tänka mig att det skulle locka till sig mer nyfikna människor dessutom.

Men visst visst kör med er filosofi så får vi se hur det går hem bland väljarna, cargobrallor är ju trots allt rörliga

Säger inte detta för att jag har något emot er, hoppas jag du förstår.
Citera
2015-07-19, 11:33
Medlem
Tercios avatar
Trams, inget fel med cargobyxor och nån vettig tröja eller jacka till.

Självklart är det alltid vettigt att tänka på hur man vill uppfattas, men en del här är ju uppenbart bara ute efter att kritisera för kritikens egen skull.
Citera
2015-07-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Trams, inget fel med cargobyxor och nån vettig tröja eller jacka till.

Självklart är det alltid vettigt att tänka på hur man vill uppfattas, men en del här är ju uppenbart bara ute efter att kritisera för kritikens egen skull.

Helt subjektivt, vad är en "vettig tröja eller jacka" tex?

Så typiskt att du skriver så, den meningen tillämpas konstant, oavsett om kritiken är konstruktiv eller inte.

Faktum är att enhetlig klädsel känns allt för identitetspolitik om jag ska vara ärlig, speciellt när den inte är uttalad.

Gud hjälpe nu...hur vågar man uttrycka sin åsikt när det svenska folkets fortlevnad står på spel? Genom att underminera eller avfärda alla former av kritik så tror jag inte man kommer långt.
Senast redigerad av Njorden 2015-07-19 kl. 14:54.
Citera
2015-07-19, 17:24
Medlem
Citat:
Fast den stora massan har ju inte kommit till insikt än att så faktiskt är läget, och det är väl ändå er roll att förmedla dagens läge?
Vette fan. De flesta svenskar har i alla fall noterat att invandringen gått "överstyr" och Åkesson är väl den partiledare som har högst förtroende bland svenska män. Så ett väldigt primitivt uppvaknande har ju skett även om det inte lyser igenom i den kontrollerade median (där man istället startar hetskampanjer mot unga kvinnor som råkat säga "neger" i någon film på Youtube), utan det märks i statistik och diskussioner med vanligt folk till vardags. De flesta kanske tänker i termer av att staten har svårt att hantera invandringen och att invandringen drabbar dem som individer negativt, men många tänker nog också i termer av att det svenska folket blir lidande av mångkulturen och är på väg att bli en minoritet i Sverige.
Citat:
Och den stora massan kommer inte lyssna på några som inte bryr sig hur man är ett välvårdat ansikte utåt. Rösterna kommer inte av sig självt vet du.
Gyllene gryning brukar springa runt i militärbyxor och motorcykelhjälmar. Svenskarna måste sluta vara så bögiga och kräsna. (Jag förstår vad du säger men tycker ändå att det är viktigt att betona tvärtemot-perspektivet: Att det är massan som är fel ute och måste ändra värderingar och inställning.)
Citat:
Helt ärligt, är det så svårt att ta på sig tex en vanlig skjorta med hyfsad passform och ett par passande byxor? Kan tänka mig att det skulle locka till sig mer nyfikna människor dessutom.
Nja, man drar väl inte till sig mer uppmärksamhet genom att smälta in bland allmänheten, men klär man upp sig och är trevlig så kommer många fler ta emot flygblad - dock gör det ju ingen större skillnad då väldigt få människor omvänds av ett flygblad.
Citera
2015-07-19, 17:53
Medlem
Dorniers avatar
Det är perfekt med lite paramilitär image sådär, militärbyxor osv.

Blåjeans bär 9 av 10 svenskar så det tycker jag man inte ska ha, för vanligt.

Finbyxor och kavaj passar väl i vissa sammanhang men inte alla.

Sen är man NMR och behöver nog inte se ut precis som ett vanligt parti, eller hur?

Det som kanske inte är så bra är ifall vissa fortfarande påminner lite för mycket om skinheads, eller som snubben på bilden tidigare i tråden som såg ut som en blattegangster med linne och stort bling-bling halsband.
Citera
2015-07-19, 22:24
Medlem
SMR uppmanar sina anhängare att skänka så mycket pengar som möjligt till dem. Men vägrar helt att vara öppen med hur dessa pengar används. Hur mycket hamnar i egen ficka? Hur mycket används till aktiviteter och hur kostnadseffektiva är dessa?

Kan väl vara intressant att veta om man ska skänka bort sina hårt inarbetade slantar.

https://www.nordfront.se/meddelande-till-stod.smr#comment-271992
Senast redigerad av Laughlines 2015-07-19 kl. 23:17.
Citera
2015-07-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
SMR uppmanar sina anhängare att skänka så mycket pengar som möjligt till dem. Men vägrar helt att vara öppen med hur dessa pengar används. Hur mycket hamnar i egen ficka? Hur mycket används till aktiviteter och hur kostnadseffektiva är dessa?

Kan väl vara intressant att veta om man ska skänka bort sina hårt inarbetande slantar.

https://www.nordfront.se/meddelande-till-stod.smr#comment-271992
Bara så att inga missförstånd uppstår: Du är väl jude och inte en sympatisör som överväger att donera pengar?

Det går förövrigt inte att stoppa pengar i "egen ficka". Nordfront och Motståndsrörelsen är föreningar och kan inte använda sina pengar hur som helst. Motståndsrörelsens ekonomi har jag ingen speciell insyn i, men Nordfronts pengar går framför allt till att hålla hemsidan uppe och köpa in utrustning som behövs för att driva sidan. Minimilöner åt folk som arbetar med hemsidan hade ju inte heller varit fel då det inte handlar om att någon stoppar något i sin ficka utan att ge något tillbaka utan om att folk som investerar stora mängder arbetstid får ersättning för sin tid.
Citera
2015-07-20, 10:39
Moderator
^Eazs avatar
Vill man komma med spekulationer om medlemmar i NMR, så får man faktiskt backa upp dessa enligt regel 0.09.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in