Citat:
Ursprungligen postat av
rjonsson
Det finns vissa som har teorin att om man minskar ner på snuset så blir varje snus så in i bomben god, att till slut så ökar man intaget så man snusar mer än man gjorde när man bestämde sig för att minska ner på snuset.
Körde CT för 98 dagar sedan. Semestern är den tiden jag brukar få återfall men inte i år

Trappa ner och det kan göra plågan längre, man vill ha snus men får inte ta en!
Psykiskt beroende, som i att tycka att snus ger något. Att minska låter nikotinreceptorerna vänja sig vid en lägre nivå nikotin. Egentligen heter det acetylkolinreceptorer, men nikotin passar in i dessa.
En mindre lösprilla eller en svagare portionssnus. Välj med lägre nikotinhalt, lägre pH. Jag tycker jag mår bättre av minskat nikotinintag. Mentalt blir snus gott. Jag hoppas ändå kunna slut helt, i alla fall inte behöva känna att jag är beroende.
Men jag anser att minska, istället för att öka, är att göra något bra i livet. Göra flera försök är bättre än att tänka "jag klarar inte det här" och sedan fortsätta med snusningen som vanligt. Att minska känner jag är för hälsan, att sluta är för att inte vara en beroende.
Jag tycker det är starkt att vissa snusat länge och sedan valde att sluta CT.