2015-07-11, 19:15
  #7453
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Så nu går du på 2 stimulantia? (Ritalin och snus)

Vilken blandning! Snart i en Ica butik nära dig.
Citera
2015-07-12, 12:24
  #7454
Medlem
Dullwuts avatar
Två veckor utan snus idag! - Personligt rekord.

Det har ärligt talat inte varit så extremt svårt. Det svåra kommer nog vara att aldrig börja snusa igen.

På mornarna är det definitivt värst för mig. Då brukar suget kicka in. Men jag är starkare än nikotinet! Jag vet att jag kan fullborda mitt uppdrag som en nikotinfri människa!
Citera
2015-07-17, 20:32
  #7455
Medlem
Återfall idag
Fan också. Köpte tre öl på bolaget för att ha framför datorn medan man chillar ikväll och efter andra ölen så var man ju övertygad om att en snus var det som skulle göra situationen perfekt.


Nya tag imorgon. Vill verkligen bli kvitt mitt beroende. Är som en jävla heroinist när det kommer till snus.
Citera
2015-07-17, 22:14
  #7456
Medlem
Nej vad synd Supyo. Läste detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Supyo
Vaknade upp för ca 30 min och mådde fullständigt värdelös. Är övertygad om att det har med nikotinet att göra. Jag lägger härmed av med snuset. Har gjort ett par misslyckade försök tidigare, men denna gång ska det gå vägen.
Har på senare tid säkert snusat 2 dosor per dag, och det är helt ohållbart. Stanken från min egen mun i natt var fullkomligt vedervärdig. Fyfan vad äckligt.

Skriver här om ca 24h igen.
Jag är själv nikotinfri nu, jag har gjort ett uppehåll. Abstinensen är inte kraftig, det har gått så länge just nu att abstinensen knappt existerar fysiskt. Nu är det den psykiska delen kvar, som sug och begär, men mest handlar det om att jag själv tror att snus ger något. Men jag gillar inte tanken av att vara beroende av något.

Undvika förhastade beslut i framtiden?
Citera
2015-07-18, 12:06
  #7457
Medlem
Ska göra ett försök att sluta nästa månad , men är rädd som fan sist jag slutade så blev man deprimerad som fan och käkade allt man kom åt. Ingeting var roligt...
Citera
2015-07-18, 21:56
  #7458
Medlem
Slutade snusa i tisdags så 4 dagar nu, efter runt 15 års snusande.
Tog de cold turkey, hade cirka 3 stockar snus kvar i kylen som jag hivade.
Slutar av 2 anledningar, dels får man sæmre och sæmre andedrækt och dels så børjar min dotter (dagis ålder) ta brød och stoppa under læppen och lossas snusa, kænns sådær.

Ingen direkt crejwing efter snus endå men sover typ 3 h om natten och vaknar varje timme, antagligen nån slags abstinens samt att magen har pajjat helt, inte vart på dass sen jag slutade snusa.
Får gå till VC på måndag om de inte løser sig ( haha )

Aldrig mer snus, mark my word!
Citera
2015-07-18, 22:51
  #7459
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DryDock
Slutade snusa i tisdags så 4 dagar nu, efter runt 15 års snusande.
Tog de cold turkey, hade cirka 3 stockar snus kvar i kylen som jag hivade.
Slutar av 2 anledningar, dels får man sæmre och sæmre andedrækt och dels så børjar min dotter (dagis ålder) ta brød och stoppa under læppen och lossas snusa, kænns sådær.

Ingen direkt crejwing efter snus endå men sover typ 3 h om natten och vaknar varje timme, antagligen nån slags abstinens samt att magen har pajjat helt, inte vart på dass sen jag slutade snusa.
Får gå till VC på måndag om de inte løser sig ( haha )

Aldrig mer snus, mark my word!

Ta ett återfall - lägg in en pris a la stolpiller, så ska du se att det "löser" sig... ha ha.

Allvarligt: jävligt starkt! Kriga på. Är själv för feg för att gå cold turkey - har dock sedan en vecka halverat mitt snusande genom att helt enkelt inte lägga in en ny förrän efter en timme sedan jag la ut. Dels hinner nikotinhalten gå ner i blodet av själva frånvaron, dels tenderar man att hålla prillorna inne längre. Nästa steg är 1,5 h break.
Citera
2015-07-19, 19:52
  #7460
Medlem
GolfWangs avatar
tänker inte sluta men dra ner på det hoppas jag får skriva i tråden ändå.

snusar typ 2 dosor varje dag nu, det är dyrt o egentligen hatar ja att ha ett beroende. resten av kvällen fram till läggdags ska jag ta max 2 snus. uppdaterar imorgon. sen imorgon ska ja prova det GoggeGogelius skrev att när man spottat ut måste vänta en timme tills nästa, ska t o m sätta timer så ja inte fuskar
Citera
2015-07-19, 20:09
  #7461
Medlem
rjonssons avatar
Det finns vissa som har teorin att om man minskar ner på snuset så blir varje snus så in i bomben god, att till slut så ökar man intaget så man snusar mer än man gjorde när man bestämde sig för att minska ner på snuset.
Körde CT för 98 dagar sedan. Semestern är den tiden jag brukar få återfall men inte i år
Citera
2015-07-19, 22:28
  #7462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Ska göra ett försök att sluta nästa månad , men är rädd som fan sist jag slutade så blev man deprimerad som fan och käkade allt man kom åt. Ingeting var roligt...
Prova hallonketon och mat med tryptofan.

CT är det som gäller enligt många.
Citera
2015-07-19, 22:53
  #7463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Det finns vissa som har teorin att om man minskar ner på snuset så blir varje snus så in i bomben god, att till slut så ökar man intaget så man snusar mer än man gjorde när man bestämde sig för att minska ner på snuset.
Körde CT för 98 dagar sedan. Semestern är den tiden jag brukar få återfall men inte i år
Trappa ner och det kan göra plågan längre, man vill ha snus men får inte ta en!

Psykiskt beroende, som i att tycka att snus ger något. Att minska låter nikotinreceptorerna vänja sig vid en lägre nivå nikotin. Egentligen heter det acetylkolinreceptorer, men nikotin passar in i dessa.

En mindre lösprilla eller en svagare portionssnus. Välj med lägre nikotinhalt, lägre pH. Jag tycker jag mår bättre av minskat nikotinintag. Mentalt blir snus gott. Jag hoppas ändå kunna slut helt, i alla fall inte behöva känna att jag är beroende.

Men jag anser att minska, istället för att öka, är att göra något bra i livet. Göra flera försök är bättre än att tänka "jag klarar inte det här" och sedan fortsätta med snusningen som vanligt. Att minska känner jag är för hälsan, att sluta är för att inte vara en beroende.

Jag tycker det är starkt att vissa snusat länge och sedan valde att sluta CT.
Citera
2015-07-20, 16:38
  #7464
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Det finns vissa som har teorin att om man minskar ner på snuset så blir varje snus så in i bomben god, att till slut så ökar man intaget så man snusar mer än man gjorde när man bestämde sig för att minska ner på snuset.
Jag brukar hävda detta Och varje gång jag slutat med nedtrappning har jag hamnat på högre dos när jag börjat igen. Däremot- Cold Turkey som jag provade sista gången var succé, för nu har det gått 14 månader utan en prilla
(för er som inte läst mina tidigare inlägg, jag var slav sen 13 års ålder, snusade dag och natt och kastade dosan efter 25 års bruk. Kan jag så kan ni )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in