Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 17:03
  #7465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Däremot- Cold Turkey som jag provade sista gången var succé, för nu har det gått 14 månader utan en prilla
(för er som inte läst mina tidigare inlägg, jag var slav sen 13 års ålder, snusade dag och natt och kastade dosan efter 25 års bruk. Kan jag så kan ni )
Känner du av någon fysisk eller psykiskt abstinens idag efter så lång tid utan snus? Hur hanterar du situationer som kan trigga suget? Det är starkt gjort!
Citera
2015-07-20, 18:08
  #7466
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Känner du av någon fysisk eller psykiskt abstinens idag efter så lång tid utan snus? Hur hanterar du situationer som kan trigga suget? Det är starkt gjort!
Jag får sug ibland, men suget var värre och starkare när jag faktiskt var snusare, då hade jag abstinens till och med med prillan inne. En slags konstant abstinens. Så livet är definitivt lättare nu
Citera
2015-07-22, 03:41
  #7467
Medlem
Dullwuts avatar
Tre och en halv vecka nikotinfri idag. Måste faktiskt säga att det har varit lättare än vad jag tidigare trott.

Kände bara för att komma hit och skryta lite :3

Lycka till allihopa! Om jag kan klara mig så här länge så kan nog fan ni det också.
Citera
2015-07-22, 13:00
  #7468
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Tre och en halv vecka nikotinfri idag. Måste faktiskt säga att det har varit lättare än vad jag tidigare trott.

Kände bara för att komma hit och skryta lite :3

Lycka till allihopa! Om jag kan klara mig så här länge så kan nog fan ni det också.
Skryt hur mycket du vill! Du håller på och gör en av de viktigaste och mest positiva förändringarna i hela ditt liv, då har du rätt att ge dig själv en klapp på axeln
Citera
2015-07-22, 13:20
  #7469
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Tre och en halv vecka nikotinfri idag. Måste faktiskt säga att det har varit lättare än vad jag tidigare trott.

Kände bara för att komma hit och skryta lite :3

Lycka till allihopa! Om jag kan klara mig så här länge så kan nog fan ni det också.

Grattis då ligger du två dagar före mig. Fast jag fuskade o började med en maginfluensa o då är man inte så snussugen. Tyckte att det kändes ovanligt lätt att sluta. Numera kör jag surrogatet att snurra ihop en bit hushållspapper o stoppa under läppen. Känns lite löjligt men fungerar riktigt bra.
Citera
2015-07-22, 17:06
  #7470
Medlem
NecroBytes avatar
Nu jävlar ska jag sluta snart! Åker på resa också, så det blir väl lätt som en plätt. Har andra droger som kanske hjälper till med suget/abstinensen. Fan vad ni är duktiga förresten! Keep it up! Keep on keepin on, snus ger ju ingenting alls efter kanske 1-2 år av daglig förbrukning, skapar bara stress och orolighet + depression som jag har märkt personligt! Peace & Love

Förresten, har ni märkt att snus gör en lite paranoid också? Kanske bara e jag.
__________________
Senast redigerad av NecroByte 2015-07-22 kl. 17:09.
Citera
2015-07-24, 07:48
  #7471
Medlem
Va fan är detta. 24 timmar helt nikotinfri, har inte mått så här dåligt på länge. Jag har varenda abstinenssymptom för fan, har bråkat med mig själv hela natten. Men konstigt nu precis så fick jag en grov kyl attack, började skaka som fan ... Aja men försöker hålla ut till maxxxx, en timme eller en dag eller 70år jag vet ingenting och lovar ingenting
Citera
2015-07-24, 11:44
  #7472
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Va fan är detta. 24 timmar helt nikotinfri, har inte mått så här dåligt på länge. Jag har varenda abstinenssymptom för fan, har bråkat med mig själv hela natten. Men konstigt nu precis så fick jag en grov kyl attack, började skaka som fan ... Aja men försöker hålla ut till maxxxx, en timme eller en dag eller 70år jag vet ingenting och lovar ingenting

Snusade du lös?
Citera
2015-07-24, 19:16
  #7473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Snusade du lös?

Nej vanlig general. Men har varit en rökare i ca: 15år och slutade med det ett par månader sen, helt. Men då öka jag snussandet till det dubbla ungefär. Nu känns det lite lite bättre men fortfarande konstig. Helt seriöst vilken stark jävla drog detta är, herregud att folk kan vara så dumma att börja med skitet, som jag då
Citera
2015-07-25, 06:40
  #7474
Medlem
NecroBytes avatar
Snälla kan nån som varit utan snus ett tag berätta om det PSYKISKA, blir det några stora förbättringar där? Tycker snuset gjort mig deppad som fan, apatisk, stressad och orolig 24/7. Mått skit hur länge som helst nu. börjar bli jääävligt trött på det, men vet ju inte om det har med snuset att göra eller något annat. Nån som har liknande erfarenheter?
Citera
2015-07-26, 02:42
  #7475
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Snälla kan nån som varit utan snus ett tag berätta om det PSYKISKA, blir det några stora förbättringar där? Tycker snuset gjort mig deppad som fan, apatisk, stressad och orolig 24/7. Mått skit hur länge som helst nu. börjar bli jääävligt trött på det, men vet ju inte om det har med snuset att göra eller något annat. Nån som har liknande erfarenheter?
Här har du ett par texter som berör nikotin och psykisk ohälsa:

https://mind.se/psykisk-ohalsa/angest/

http://www.terapisnack.com/topic/nik...psykisk-ohalsa
Citera
2015-07-26, 04:38
  #7476
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Här har du ett par texter som berör nikotin och psykisk ohälsa:

https://mind.se/psykisk-ohalsa/angest/

http://www.terapisnack.com/topic/nik...psykisk-ohalsa

Har du märkt stora förbättringar psykiskt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback