Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 13:31
  #6253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super.Bendtner
Lite över två dygn just nu utan nikotin. Har redan idag ätit fem rejäla måltider och 4 Snickers. Fiser som fan, tuggar tuggumi frekvent medans jag skriver detta. Löjligt hur folk bygger upp bild som något omöjligt. Visst bara brukat nikotin i 4 år men tror dom som misslyckas är svaga individer.

Tror det hjälper väldigt mycket för mig att veta att jag "måste" sluta i.o.m. att jag ska flytta till folk som jag inte vill ska veta att jag snusar (dessutom vill jag inte att föräldrarna ska få reda på det heller). Nu blir det mest att gilla läget med att man är lite blåst och seg.
Citera
2014-03-28, 16:34
  #6254
Medlem
freshrs avatar
I dagarna har det gått 9 månader sedan jag slutade snusa. När jag slutade hade jag hållt på i ganska exakt 8 år, fast jag var aldrig någon riktig storsnusare. Klarade mig på 1-2 dosor i veckan. Är fan fortfarande sugen på snus några gånger i veckan, speciellt om jag känner mig lite nere. Dock så går det över på några minuter. Någon annan f.d. "småsnusare" som har detta problem? Kommer det någonsin försvinna, eller kommer man vara "nykter nikotinist" resten av livet?
Citera
2014-03-29, 11:43
  #6255
Medlem
Snart 24 timmar utan snus.
Känner mig nästan full just nu, lite småyr, ser dåligt och allmänt borta. Hoppas det går över snart?
Allmänt rastlös och kunde knappt sova inatt men annars går det ganska bra. Suget går i vågor men har inte varit så farligt. Har dock "klappat" fickan hur många gånger som helst eftersom jag velat ta en snus.
Citera
2014-03-29, 14:13
  #6256
Medlem
Det som är otroligt jobbigt när man slutar med nikotin är att det aldrig tycks ge med sig. Efter flera månader av kämpande kommer man på sig själv sitta och sukta efter en cigarett eller en smaskig prilla. Dricker man alkohol så blir suget nästan obeskrivligt jobbigt. Inte nog med att alkohol gör en impulsiv och dumdristig, det spär på det förbaskade nikotin suget något fruktansvärt. Kombinationen av detta gör att man fattar dåliga beslut angående sitt slutande.

Är nu uppe i 20 dagar cirkus och det går lättare. Däremot om jag dricker lite alkohol så kommer suget som en smäll på käften. Tjoofs säger det, och man sitter där och nästan dräglar efter nikotin. Ser man då också någon som tar sig en cigarett eller en prilla, så är det i princip omöjligt att inte hoppa in och be att få smaka. Eller i värsta fall springer man ända ner till kiosken och köper sig en hel dosa och snusar sönder allt som går, alternativt röker sönder lungorna.

Hur som helst - Kämpa på där ute alla, vill vi så kan vi!
Citera
2014-03-30, 13:13
  #6257
Medlem
Snusfri en vecka imorgon.

Visst blir man sugen ibland, men för mig är det mest på samma sätt som man kan bli sugen på pizza eller choklad. Går att kontrollera.

Dessutom är det ju bara känslan när den var som bäst som man är sugen på. Snus fick mig ofta att må skit också.
__________________
Senast redigerad av jymdjaket 2014-03-30 kl. 13:23.
Citera
2014-04-01, 14:51
  #6258
Medlem
Super.Bendtners avatar
En vecka utan nikotin nu. Första tre dagarna var ett helvete med svett och sömnlöshet. Mitt sätt att ta mig igenom var att äta otroligt mycket mat, dricka mycket vatten samt ta ett tuggumi efter alla måltider.
Citera
2014-04-01, 17:33
  #6259
Medlem
Tycker nästan det jobbigaste är att förlora det där fokuset och skärpan man kan få när man arbetar på något och snusar. Blir som en ADHD-unge utan medicin när man slutar.

Har börjat kunna koncentera mig hyfsat nu efter åtta dagar iaf. Blivit kaffejunkie igen istället.
Citera
2014-04-02, 13:09
  #6260
Medlem
Efter 40h var jag tvungen att ge upp för att kunna fokusera inför morgondagens prov.
Jag blev oerhört yr och stirrig i blicken så kunde inte fokusera mig på någonting och gick runt som en zombie efter 15h.
Tycker inte att det var speciellt jobbigt förutom det jag skrev ovan.
Vill inte att studierna skall ta skada av ett nikotinfritt liv.
Någon som har tips på hur man kan sluta snusa utan att bli som en hjärndöd zombie så man kan fokusera på studierna?
Citera
2014-04-02, 15:24
  #6261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exeguttor
Efter 40h var jag tvungen att ge upp för att kunna fokusera inför morgondagens prov.
Jag blev oerhört yr och stirrig i blicken så kunde inte fokusera mig på någonting och gick runt som en zombie efter 15h.
Tycker inte att det var speciellt jobbigt förutom det jag skrev ovan.
Vill inte att studierna skall ta skada av ett nikotinfritt liv.
Någon som har tips på hur man kan sluta snusa utan att bli som en hjärndöd zombie så man kan fokusera på studierna?

Samma här försökte i 15 timmar men nu fick det fanimej vara nog. Det är ett rent helvete utan skiten.
Citera
2014-04-02, 18:28
  #6262
Medlem
freshrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exeguttor
Någon som har tips på hur man kan sluta snusa utan att bli som en hjärndöd zombie så man kan fokusera på studierna?
Jag är student och slutade snusa i juni förra året, så kan vara bra att planera så att den första tiden infaller med semester eller ledighet.
Citera
2014-04-03, 01:00
  #6263
Medlem
[complex]s avatar
Nvm.
__________________
Senast redigerad av [complex] 2014-04-03 kl. 01:10.
Citera
2014-04-03, 11:16
  #6264
Medlem
praxes avatar
Fan vad bra jag är på att sluta. Och rekordbäst på att börja igen. Nu har jag hållit på för länge, börjar bli äcklad. Tomdosorna travar upp sig och jag lägger ut äckliga snusar här och där (sängbordet t.ex.).

Vidrigt. Vaknar på morgonen så jävla abstinensångest.

Varje gång jag slutar återkommer mina problem med rastlösa ben så jag knappt kan sova. Men känner mig som en fakir nu.

Så jag slutar. Slänger sista dosan när jag kommer hem. Gick till jobbet utan att vare sig ta med mig en dosa eller köpa en på vägen.

Blir mycket kaffe idag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback