2015-07-03, 12:59
  #7441
Medlem
hazzos avatar
1,5 veckor utan snus efter ca 40 års oavbrutet prilltrillande. Har försökt sluta tidigare men alltid misslyckats. Den här gången fick jag hjälp av en magsjuka de första 4 dagarna.

Tips, jag rullar lite hushållspapper o stoppar in under läppen. Känns lite som en snus.
Citera
2015-07-04, 00:43
  #7442
Medlem
Bloodbounds avatar
Nu har jag inte snusat sen nån gång kring sista februari, har funkat rätt bra när man kom över den värsta abstinensen i början. Men nu har tankarna börjat cirkulera kring snus igen, då jag själv inte på något vis upplever att livet förbättrats sedan jag slutade.

Jag äter lite mer än jag gjorde som snusare rent generellt, framför allt så tror jag att mina kostnader för godis, chips och glass osv matchar eller t.o.m. överskrider de kostnader jag hade för snus när jag gjorde egen portion. Dessutom röker jag som en jävla tok när det är fest, något som jag knappt gjorde alls innan. Jag betalar mindre i "friskvårdsbidrag" för tandvård än sambon, och hon har aldrig snusat eller rökt regelbundet.

Livet är lite liksom överlag lite tråkigare utan snus, ingenting är lika kul längre och det här med att sluta känns jävlig ovärt.

Jag skulle verkligen behöva att någon talade om för mig varför det är bra att sluta snusa?
Citera
2015-07-04, 09:45
  #7443
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Nu har jag inte snusat sen nån gång kring sista februari, har funkat rätt bra när man kom över den värsta abstinensen i början. Men nu har tankarna börjat cirkulera kring snus igen, då jag själv inte på något vis upplever att livet förbättrats sedan jag slutade.

Jag äter lite mer än jag gjorde som snusare rent generellt, framför allt så tror jag att mina kostnader för godis, chips och glass osv matchar eller t.o.m. överskrider de kostnader jag hade för snus när jag gjorde egen portion. Dessutom röker jag som en jävla tok när det är fest, något som jag knappt gjorde alls innan. Jag betalar mindre i "friskvårdsbidrag" för tandvård än sambon, och hon har aldrig snusat eller rökt regelbundet.

Livet är lite liksom överlag lite tråkigare utan snus, ingenting är lika kul längre och det här med att sluta känns jävlig ovärt.

Jag skulle verkligen behöva att någon talade om för mig varför det är bra att sluta snusa?
Om ditt mål är att vara en fri människa som styr över dig själv är det alltid värt, det var en enorm drivkraft för mig. Maten kan du kompensera upp med träning, men jag kan lova att det är nikotinet från din feströkning som gör att du inte får uppleva de enormt positiva förändringar i humör och känsloliv man får av att sluta. Du har en fot kvar i träsket. Kämpa kompis!
Citera
2015-07-08, 04:57
  #7444
Medlem
Xaltor89s avatar
2 veckor snus fri efter 2 års snusande .
Citera
2015-07-08, 20:14
  #7445
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaltor89
2 veckor snus fri efter 2 års snusande .

Fint jobbat! Du har kommit en bra bit på väg men av erfarenhet är det nu det riktiga provet börjar, när man släpper garden och börjar glömma bort anledningarna till att man slutade.
Jag håller på dig!
Citera
2015-07-08, 22:47
  #7446
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Fint jobbat! Du har kommit en bra bit på väg men av erfarenhet är det nu det riktiga provet börjar, när man släpper garden och börjar glömma bort anledningarna till att man slutade.
Jag håller på dig!
Hur går det för dig då Paggan? Du har väl passerat första månaden, eller andra?
Citera
2015-07-09, 09:07
  #7447
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hur går det för dig då Paggan? Du har väl passerat första månaden, eller andra?

Dag 44 idag!
Tycker dock det varit jobbigt stundtals de senaste dagarna men det är bara kämpa på.
Någon gång kommer man ju ut på andra sidan
Citera
2015-07-09, 20:17
  #7448
Medlem
NecroBytes avatar
Fick utskrivet ritalin och tycker det typ tar bort suget för snus helt, nån som känner samma? Känns som det kommer bli lätt nu
Citera
2015-07-10, 02:03
  #7449
Medlem
Xaltor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Fick utskrivet ritalin och tycker det typ tar bort suget för snus helt, nån som känner samma? Känns som det kommer bli lätt nu

Fick du seriöst ritalin utskrivet pga snusbegäret? Snacka om att ersätta en drog med en annan.
Citera
2015-07-10, 02:30
  #7450
Medlem
SQZs avatar
Dag 100 nu utan snus och jag förstår inte när begären ska försvinna, så fort någon plockar fram en snus efter en måltid eller i samband med bärs så är det något litet äckligt monster i mig som säger "Ta en du! Det förtänar du, en liten jävel bara".

Har lyckats lägga fokus på annat dessa gånger men vet inte hur länge det kommer gå. Hur länge ska detta fortsätta?

En sak som hjälpt mig mycket är att varje dag föra över 50:- till mitt sparkonto och se pengarna växa där istället för att köpa något jag ändå bara spottar ut till slut, har missat några dagar men är uppe i 4.200:-, det ger motivation!
Citera
2015-07-10, 11:45
  #7451
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaltor89
Fick du seriöst ritalin utskrivet pga snusbegäret? Snacka om att ersätta en drog med en annan.

Nej för ADHD/ADD och märkte att suget efter snus gick typ bort men fan jag klarar inte att sluta snusa. Får göra det när man åker iväg nånstans
Citera
2015-07-10, 12:19
  #7452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Nej för ADHD/ADD och märkte att suget efter snus gick typ bort men fan jag klarar inte att sluta snusa. Får göra det när man åker iväg nånstans
Så nu går du på 2 stimulantia? (Ritalin och snus)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in