2015-08-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Efter ett antal träningsmatcher och nu CHL-matchen så kan man bara konstatera att Luleå Hockey har det tuffaste lag man ställt på isen någonsin.

Vi har hur många galningar som helst i laget och idag var det en fröjd att se hela laget leta tacklingar, byte efter byte. Vi måste ha fått in 30 rejäla proppar på Lukko och i sista perioden såg man ju hur deras backar hellre slog en icing än att ta en propp.

Det är kul att se hur vår upprustning också ger mindre spelare lite större ballar. En sån som Micflikier är ju otroligt aggressiv och det med vetskap om att det finns alltid nån som backar honom.

Jag skiter i resultaten i vinter - jag kommer gå på hockey för att se mitt lag smälla på.

Lycka till i tacklingsligan i år, jag hoppas du korkar upp en flaska mousserande när ni vinner.

Hur har hockeyn sett ut hittills? Har de hunnit med det mellan alla tacklingar?
Citera
2015-08-22, 22:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Lycka till i tacklingsligan i år, jag hoppas du korkar upp en flaska mousserande när ni vinner.

Hur har hockeyn sett ut hittills? Har de hunnit med det mellan alla tacklingar?

Spontana känslan är ju att vi har ett mycket skickligare lag. Spelet har väl inte direkt lossnat ännu men varje spelare är ju individuellt skickligare än man är van vid. Det finns en bredd i skickligheten så att säga.
Citera
2015-08-23, 00:01
Medlem
Displaceds avatar
Ja, Luleå lär ju slå rekord i förstörda hockeykarriärer.
Citera
2015-08-23, 00:34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Visste inte att Sweatt var så jävla fysisk som han är. Killen jagar proppar hela tiden.
Citera
2015-08-23, 01:06
Medlem
Citat:
Visste inte att Sweatt var så jävla fysisk som han är. Killen jagar proppar hela tiden.
Grym spelare, kommer att bli en publikfavorit i vinter han också.
Luleå förstafemma må vara lågt rankad av experterna men lär nog ge många poäng till Luleå i år vilket är det enda som räknas.
Skönt också att Brynäs fans tycker att det inte gjorde så mycket att tappa Sweatt, förstår iofs. inte riktigt hur dom tänker där..
Citera
2015-08-23, 01:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamTheMaster
Skönt också att Brynäs fans tycker att det inte gjorde så mycket att tappa Sweatt, förstår iofs. inte riktigt hur dom tänker där..
Vilka brynäsfans har uttryckt sig på det viset? Det folk har sagt är att av Rödin, Scott och Sweatt så tappade de helst Sweatt. Jag håller med om det.
Citera
2015-08-23, 08:42
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Ja, du vet ju hur dom dömer i SHL. Kommer att bli många boxplay och avstängningar för luffarna i vinter.
Citera
2015-08-23, 15:54
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tacklingar behöver inte vara lika med förstörda karriärer. Gäller att hålla uppe huvudet. Dom flesta skador är pga att han som blir tacklad inte är med på noterna.
Citera
2015-08-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Tacklingar behöver inte vara lika med förstörda karriärer. Gäller att hålla uppe huvudet. Dom flesta skador är pga att han som blir tacklad inte är med på noterna.

This.

En stor del av dessa skador hade dock gått att undvika då även tacklaren har ett visst ansvar. Man behöver inte genomföra den där mördartacklingen om man ser att motståndaren är helt lost och i ett väldigt utsatt läge.
Citera
2015-08-23, 18:43
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ja, du vet ju hur dom dömer i SHL. Kommer att bli många boxplay och avstängningar för luffarna i vinter.

Bara jag får se motståndarna blöda så gör det inget. Med hårt spel och bra boxplay kommer man långt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
This.

En stor del av dessa skador hade dock gått att undvika då även tacklaren har ett visst ansvar. Man behöver inte genomföra den där mördartacklingen om man ser att motståndaren är helt lost och i ett väldigt utsatt läge.

Eller så slår era backar icing istället för att vara konstruktiva när de möter oss. Gör man sig av med pucken i tid så blir man aldrig tacklad. Håll er utanför för vår målgård också så ska du få se att de får en rätt behaglig resa mot oss.

Jag ser fram emot när Jimmie Jump rör i Lassinantti för första gången dock
Citera
2015-08-23, 18:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Jag ser fram emot när Jimmie Jump rör i Lassinantti för första gången dock
Ojojoj, kommer stora starka Luleå banka in plytet på honom då?
Citera
2015-08-23, 19:13
Medlem
von_Ss avatar
Nu har jag dålig koll på utvisningsstatistik senaste säsongerna men många gånger har lag legat i toppen både i utvisningsligan och tabellen. Dessutom är det kul att se motståndare darra och mosas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in