2015-07-18, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det här snacket om diverse bilar, är det för att hitta den bil som BO fraktades i?

Klippet från Ekstrabladet är 13 juni, precis i samband med att man hittat kroppen. Man ser poliser jobba..man vet inte exakt vad de håller på med..men gissningsvis är det tekniker inom polisen som vill samla in bevis.
Vid polisen står denna bil. Det är intressant att se vem som äger den/lånar den för då undrar man varför polisen är så aktiva just där..kring den här bilen.

Polisen vill inte ge ut vem som ägt denna bil.( fast polisen oftast gör det) Förvärsdatum var i augusti 2014 och den har haft 2 ägare.
2015-07-18, 16:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Du menar att det är beteendet, som är fyndet som direkt kan kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan senare?

De får ett larm om ett fynd, sen blir bröderna intressanta hux flux via det skumma beteende de uppvisat. Fyndet visar sig vara viktigt, direkt kopplat till Lisa och uppges vara i samma avspärrade område som Lisa sen hittas i.
2015-07-18, 16:31
Medlem
KorvRagnars avatar
Har det framkommit hur Lisa var klädd när hon blev dräpt? Menar inte att det ska ha nån betydelse men finns ju män som bara kan tänka med penisen och när de gäller män från öst så är det ju ännu vanligare att de leder till mord.
2015-07-18, 16:38
Medlem
Det modern och hustrun till den yngre brodern säger i en intervju med GT, tolkar jag som att den yngre brodern är en mer känslig person och att man skulle märka på hans beteende om någonting hade hänt. Det får mig att tänka på att någon skrivet i ett tidigare inlägg att personer i hans närhet uppmärksammat han var mer dämpad och inte tittade folk i ögonen längre utan tittade ned i backen.
2015-07-18, 16:43
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Visst kan det hända, men det händer inte ofta, så jag ifrågasatte #Tradern69s "Statistiken att det är en främmande person ( som MGM) som utför ett sådant här dåd är goda". Jag vill gärna se den statistiken, och då inget larv typ "Statistik från 1910-09-28 i göteborgsområdet visar på att en överväldigande andel mord skedde av okända GM".
De flesta överfall och överfallsvåldtäkter utomhus på kvinnor i dagens Sverige begås av utlänningar där GM och BO är obekanta med varandra.
Utlänningar är extremt överrepresenterade vid den här typen av vedervärdiga och fega våldsbrott riktade mot kvinnor och flickor på svenska gator och torg.
En minoritet i samhället (utländska män) har egen majoritet med råge i dagens Sverige vid den här typen av brott då främmande män attackerar kvinnor och flickor ute i samhället i syfte att våldföra sig på BO.
Högst troligt att det var frågan om just detta i fallet LH, en utlänning sitter ju som bekant också häktad på sannolika skäl, föga förvånande rent statistiskt alltså.
Det händer tyvärr alltför ofta.
2015-07-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det modern och hustrun till den yngre brodern säger i en intervju med GT, tolkar jag som att den yngre brodern är en mer känslig person och att man skulle märka på hans beteende om någonting hade hänt. Det får mig att tänka på att någon skrivet i ett tidigare inlägg att personer i hans närhet uppmärksammat han var mer dämpad och inte tittade folk i ögonen längre utan tittade ned i backen.
Det moder och fru säger ska vi inte bry oss om, jäviga
Det är ju så att alla mödrar/fäder till invandrarebusar säger att de är världens snällaste pojkar.
(Hemma åtminstone)
2015-07-18, 16:47
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murveleddie
Jo, jag vet att man använde "manuell bultpistol" förr och senare slaktmask. Men jag vet att man kan använda kloroform med att söva och det gjorde man förr innan eterns tid. Men jag menar ändå att det är ett fullt möjligt scenario fullt lika troligt som annat här i tråden . Om man planerar så kanske sådant medel finns tillgängligt. OK jag vill inte spekulera. Men jag håller med dig att all slakt var ett djurplågeri utan like förr i tiden.

Isch.
Nog för att det finns stollar där ute.Men bultpistol låter i alla fall inte i mina ögon som ngt vapen att ta till mot en skötsam yngre kvinna.
Däremot hade det kanske inte förvånat mej om det användes av tungt kriminella mot lika kriminella.

Men vem vet ?
2015-07-18, 16:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De flesta överfall och överfallsvåldtäkter utomhus på kvinnor i dagens Sverige begås av utlänningar där GM och BO är obekanta med varandra.
Utlänningar är extremt överrepresenterade vid den här typen av vedervärdiga och fega våldsbrott riktade mot kvinnor och flickor på svenska gator och torg.
En minoritet i samhället (utländska män) har egen majoritet med råge i dagens Sverige vid den här typen av brott då främmande män attackerar kvinnor och flickor ute i samhället i syfte att våldföra sig på BO.
Högst troligt att det var frågan om just detta i fallet LH, en utlänning sitter ju som bekant också häktad på sannolika skäl, föga förvånande rent statistiskt alltså.
Det händer tyvärr alltför ofta.
Överrepresenterad betyder inte i majoritet. Har du något belägg för att unga kvinnor oftare mördas av personer de är obekanta med än personer de är bekanta med?
2015-07-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Överrepresenterad betyder inte i majoritet. Har du något belägg för att unga kvinnor oftare mördas av personer de är obekanta med än personer de är bekanta med?
Om inte överrepsentrerade så jävligt nära ändå
2015-07-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det stämmer att det är denna version som ofta givits här, men jag tror själv att den bygger på missuppfattningar.
Jag har skrivit bl.a i inläggen ovanför om varför jag tror detta. Dessutom är det alldeles för snäv tidsram. Bröderna ska alltså eventuellt ha hunnit gå hem och laga mat eller gå och fiska innan 19:30.

Angående konfrontationen med MP.

Sannolikt gjorde inte litauerna någonting extremt (vilket misstänkts i tråden), för då hade ju MP kontaktat polisen pga detta, men det gjorde de inte, utan berättade om detta först när polisen anlänt för att kolla det senaste fyndet.
Det kan ju ha räckt med att litauerna verkat intresserade av att studera MP i samband med att de gjort det aktuella fyndet, eller kanske endast faktumet att de befunnit sig i närheten av fyndet.

Fanns det andra bybor som örlade omkring på området? Nej, de hade förnuft att hålla sig hemma när söket pågick. Litauerna förstod tydligen inte detta utan skulle tvunget ut och klampa i terrängen.
2015-07-18, 16:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det här är väl vad polisen har sagt i ämnet
http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/
Sen hur ni tolkar det är ju upp till var och en
Här är originalkällan:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

Fredman redogör för detta vid 7:05 och 15:18.

Notera att han säger "åker ifatt på nåt sätt och hittar dom, ja, ca 500 meter från den här platsen kanske".
Mycket vagt och osäkert, alltså.
Jag har hela tiden varit övertygad om att han syftar på gripandet 19:45 - 20:18.
2015-07-18, 16:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Om inte överrepsentrerade så jävligt nära ändå
Jag sa inte att de inte var överrepsentrerade, jag sa att det inte betyder i majoritet. Jag vill fortfarande se belägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in