2015-07-13, 04:43
  #1
Medlem
Dirty.s avatar
Faber coacher 8 amerikanska lightweights. McGregor coachar 8 Européer.

Faber och McGregor ska inte fightas, de coachar bara.

Det här är enda listan på tryouts jag har sett, men det är bara 7 europeiska lightweights/featherweights varav 5(!) är svenskar. Vågar nästan gissa på de hört av sig till den andra Teymur brodern om den ena imponerade. Känns inte alltför troligt att en WW droppar ner till LW i TUF där fighters ofta går upp en viktklass.
Någon som har koll på hur stora de europeiska 170s är? Någon som eventuellt kan droppa till 155 i TUF huset?
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2015-07-13 kl. 04:52.
Citera
2015-07-13, 09:18
  #2
Medlem
Dirty.s avatar
http://www.foxsports.com/watch/the-ultimate-fighter/story/conor-mcgregor-and-urijah-faber-to-coach-new-season-of-the-ultimate-fighter-071215?vid=483164739792 Källa

Ser ut som att det kommer vara hela 16 fighters från Europa totalt varav 8 ryker direkt. Listan jag postade tidigare känns mindre aktuell nu, men vilket som lär vi nog få se en hel del svenskar i de första fighterna åtminstone. Om de vill att alla ska tala duglig engelska ryker ju i princip hela Östeuropa och Sydeuropa direkt och då känns det som att Sverige åtminstone tar en fjärdedel av de 16 platserna.
Citera
2015-07-13, 09:41
  #3
Medlem
Sjukt att Sverige dominerar. Undrar vart killarna har sina camp
Citera
2015-07-13, 10:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Faber coacher 8 amerikanska lightweights. McGregor coachar 8 Européer.

Faber och McGregor ska inte fightas, de coachar bara.

Det här är enda listan på tryouts jag har sett, men det är bara 7 europeiska lightweights/featherweights varav 5(!) är svenskar. Vågar nästan gissa på de hört av sig till den andra Teymur brodern om den ena imponerade. Känns inte alltför troligt att en WW droppar ner till LW i TUF där fighters ofta går upp en viktklass.
Någon som har koll på hur stora de europeiska 170s är? Någon som eventuellt kan droppa till 155 i TUF huset?

I love it !

Fan vad roligt det kommer att bli!

Smart av UFC, det kommer definitivt att locka tillbaka gamla fans (samt många nya) till showen som var en enorm tittarsuccé vissa säsonger, i synnerhet säsong 10 (Heavyweights) med Kimbo Slice som säsongens stora dragplåster.
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2015-07-13 kl. 11:02.
Citera
2015-07-13, 19:52
  #5
Medlem
nousernameneededs avatar
http://mmanytt.se/galor/ufc/rykte-oliver-enkamp-frantz-slioa-och-broderna-teymur-klara-for-tuf-22/

Fan va gött ! 4 svenskar vidare håller tummarna för dessa 4 krigare i utslagningen in till huset!
Citera
2015-07-13, 19:56
  #6
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
http://mmanytt.se/galor/ufc/rykte-oliver-enkamp-frantz-slioa-och-broderna-teymur-klara-for-tuf-22/

Fan va gött ! 4 svenskar vidare håller tummarna för dessa 4 krigare i utslagningen in till huset!
Skulle nog inte utesluta att Martin Svensson tagit sig in heller, alla de där 4 tränar ju på Allstars så att ryktet kommer därifrån känns ganska troligt.

Känns ganska konstigt om Martin Svensson inte kommer med helt ärligt, han har varit ruskigt nära på att bli signad ganska länge nu och han är en enorm FW.

Däremot gillar jag att det är riktiga prospects också, och inte några 30 åringar med ett 15-8 record eller liknande som inte visat upp några förbättringar i sitt game de senast 3 åren eller så. Tror däremot det kan bli riktigt tufft för de i TUF/UFC. Amerikanerna lär ställa upp med en jävla massa NCAA brottare som vanligt..
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2015-07-13 kl. 20:04.
Citera
2015-07-13, 19:57
  #7
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Skulle nog inte utesluta att Martin Svensson tagit sig in heller, alla de där 4 tränar ju på Allstars så att ryktet kommer därifrån känns ganska troligt.

Känns ganska konstigt om Martin Svensson inte kommer med helt ärligt, han har varit ruskigt nära på att bli signad ganska länge nu och han är en enorm FW.

Fan va gött! roligt som fan ju om 5 av 8 deltagare i TUF skulle vara svenskar

Denna säsong lär man ju följa slaviskt om det blir många svenskar i
Citera
2015-07-14, 15:29
  #8
Medlem
jobbigt o höra conors tugg hela tiden .. tyckte rampage, bisping, kos mfl blev trista i längden, mös när de fick stryk
Citera
2015-07-14, 16:36
  #9
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Skulle nog inte utesluta att Martin Svensson tagit sig in heller, alla de där 4 tränar ju på Allstars så att ryktet kommer därifrån känns ganska troligt.

Känns ganska konstigt om Martin Svensson inte kommer med helt ärligt, han har varit ruskigt nära på att bli signad ganska länge nu och han är en enorm FW.

Däremot gillar jag att det är riktiga prospects också, och inte några 30 åringar med ett 15-8 record eller liknande som inte visat upp några förbättringar i sitt game de senast 3 åren eller så. Tror däremot det kan bli riktigt tufft för de i TUF/UFC. Amerikanerna lär ställa upp med en jävla massa NCAA brottare som vanligt..

Nja... det är väl rätt så många som bytt till Pancrase och lämnat all stars. Enkamp kör på pancrase numera enligt en som jag känner som kör där. Jycken har ju också lämnat all stars men det ska ha blivit något kontrakttjafs när han lämnade.

Sedan får vi se hur det går. De kommer ju först att få möta andra européer för att ta sig in i huset.
Citera
2015-07-14, 17:08
  #10
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Skulle nog inte utesluta att Martin Svensson tagit sig in heller, alla de där 4 tränar ju på Allstars så att ryktet kommer därifrån känns ganska troligt.


Usch, jag har varit anti-Svensson ända sedan allt innan hans möte med Bäckström. Svensson hanterade det som en riktig bitch.


Är det för djärvt att tycka att Simon Sköld skulle getts en chans?

För övrigt tycker jag det tråkigt att coacherna inte kommer att mötas i slutet av säsongen som vanligt. Särskilt med tanke på att de inte verkar gå jättebra ihop.
Citera
2015-07-14, 18:23
  #11
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Usch, jag har varit anti-Svensson ända sedan allt innan hans möte med Bäckström. Svensson hanterade det som en riktig bitch.


Är det för djärvt att tycka att Simon Sköld skulle getts en chans?

För övrigt tycker jag det tråkigt att coacherna inte kommer att mötas i slutet av säsongen som vanligt. Särskilt med tanke på att de inte verkar gå jättebra ihop.
Skulle ju aldrig välja Simon Sköld framför Martin Svensson åtminstone.
Citera
2015-07-14, 19:43
  #12
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Nja... det är väl rätt så många som bytt till Pancrase och lämnat all stars. Enkamp kör på pancrase numera enligt en som jag känner som kör där. Jycken har ju också lämnat all stars men det ska ha blivit något kontrakttjafs när han lämnade.

Sedan får vi se hur det går. De kommer ju först att få möta andra européer för att ta sig in i huset.
Det var nyheter för mig, intressant. Svensk MMA-media skriver inte ett skit som vanligt antar jag..

Jo, det som är grejen. Däremot tror jag som sagt att européerna kommer bli rejält överkörda. Har kollat runt lite och det enda landet som kan leverera förutom Sverige är typ UK. De har massa med halvdana records som typ 10-3 osv. Från vad jag har förstått däremot så brukar de inte gå i närheten av lika många amatör matcher som Svenskarna heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in