2015-07-18, 11:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Den gråa Audin som finns 1.52 min in i klippet är avställd sedan 2015-07-14. Varför är den det? Vem äger den bilen?

Mvh
Toveks personbilar i Lidköping.
Kanske en lånebil?
2015-07-18, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Toveks personbilar i Lidköping.
Kanske en lånebil?

Intressant att se vem som ägde den/lånade den. Poliserna är angelägna att säkra teknisk bevisning i anslutning till den här bilen verkar det som. Detta klippet är ju i anslutning när de hittade kroppen.

Vem bor i det här huset där audin står?

Mvh
2015-07-18, 11:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Det va ju helt ny info.... undra om det stämmer med släktingen? Bra att polisen gått tipset oxå😉

Varför berättar inte bröderna sanningen i så fall, bättre att åka dit för brott mot griftefriden eller skyddande av brottsling än att få ett antal år för mord.
2015-07-18, 11:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag pratar inte att fatta misstankar eller intuition - de får plocka ihop det bäst de vill:
Jag pratar sakfakta och detaljer som sägs i tråden via media.

Vart fynden gjorts, vart MP varit och sträckorna.
Det är som två händelseförlopp och var och en ser helt korrekt ut. Sätter man dem samma fattas delar - och det blir gissningar och antaganden likt torkat foglim.

Men kommer det fram mer så ska jag givetvis ändra mig.

Motstridiga uppgifter från olika media, gjorde att jag "dubbelkollade" frågan med en (bevandrad) skribent, för att få ihop detaljerna. Men visst, det blir lik förbannat - gissning.

PS
Du har förmodligen rätt ang. grusvägen.
2015-07-18, 12:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför berättar inte bröderna sanningen i så fall, bättre att åka dit för brott mot griftefriden eller skyddande av brottsling än att få ett antal år för mord.

Ett erkännande kommer väl inte förrän det riktigt brinner i knutarna angående tekniska bevisningen i så fall.
Ett blånekande i det längsta ger väl chans att frias.
2015-07-18, 12:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Eftersom polisen/MP omedelbart - utan att konsultera Lisas föräldrar - kunde slå fast att fyndet tillhörde Lisa, så bör det ha varit maken till den handske som tidigare hittats och med visshet var Lisas. Det finns knappast något annat som utan närmare kontroll med säkerhet kunde knytas till just Lisa.

Jo, ev en rosa Henry Lloydjacka som Lisa hade på sig när hon försvann (vilket framgår av Polisens efterlysning). Att det skulle vara denna jacka har tidigare framförts i tråden.
Eftersom ingen av oss vet är denna gissning lika god som alla andra.
2015-07-18, 12:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nej det är inte klarlagt , vad han säger kan tolkas på två olika sätt .
Exakt vad han säger vet bara han själv .

Håller med dig.
Vi kan gissa, tro och anta.
Men vi VET inte med 100% säkerhet, eftersom han ju uppenbarligen blir avbruten mitt i meningen.
2015-07-18, 12:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ett erkännande kommer väl inte förrän det riktigt brinner i knutarna angående tekniska bevisningen i så fall.
Ett blånekande i det längsta ger väl chans att frias.

Så den yngre brodern har alltså lämnat någon form av upplysningar som i vart fall bidragit till att han själv blir frisläppt medan äldre brodern blir mer misstänkt och omhäktas på fyra veckor. Men det är ändå inte sanningen om att de bara hjälpte nån skum typ att gömma ett lik?

Vissa teorier i tråden är såååå enkla att avfärda bara med liiite logiskt tänkande. Det gäller bara att använda den delen av hjärnan. I det här fallet bör dessutom röda lampan börja blinka redan när man ser vem det är som mottagit PM:et från den hemliga uppgiftslämnaren. Tror du det är en slump att personen väljer en av trådens största och mest stolliga alternativteoretiker?

Det finns just nu inget som helst som pekar mot att polisen har fel person häktad, även om många har väldigt svårt att inse det. Det är inte samma sak som att han säkert är skyldig, men det finns ingen alternativ hypotes att ta på allvar, bara spekulationer på nivån koka soppa på en spik. Att troll försöker elda på med påhittade PM om både det ena och det andra är bara vad man kan förvänta sig.
2015-07-18, 12:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om det stämmer att AJ ägt en Renault Traffic, (en sådan som ses den 13 Juni tillsammans med AJ och cafe ägaren Lena, på danska Ekstrabladet.dk video) och den nu är borta, ja då undrar man ju om det är den bilen han bytt in/sålt den 26 Juni och som bil försäljaren tyckte att det möjligtvis fanns bevis i kopplad till Lisa mordet och att han därför ringde polisen som hämtade bilen.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Bilen (Lena och AJ) ses 1:52-1:54 och klippet är från 13 Juni, 2015.

AJ var i Stockholm den 12 Juni när NLT pratade med honnom.
Och det har påståtts att grunden till att AJ var i Stockholm var för att fira Prins bröllopet.
Men det var ju den 13 Juni, och videoen är från den 13 Juni, så nu får jag det inte als till
att hänga ihop !?

Någon som vet detaljer omkring AJs resa/resor till Stockholm ?

När åkte AJ till Stockholm?
Varför åkte AJ till Stockholm?
Åkte AJ fram och tillbaka, fram och tillbaka till Stockholm den 12/13/14 Juni ?

En hel del fordon finns i/kopplat till säteriet. Både privatägda, och en del i bolag. I avseende "egendoms-bil" kan det vara troligt att bilnycklar finns till öppet förfogande för arbetare kring egendomen.
Nu blev det rubriker om egendoms-bil, men inte riktigt det som förutspåtts.
Notarar i Exp artikeltext:
"Det finns minst en annan bil som undersökts i mordutredningen."

Jag vill också minnas en Renault Traffic på någon av listorna, under aktuell vecka samt nästkommande.
2015-07-18, 12:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Motstridiga uppgifter från olika media, gjorde att jag "dubbelkollade" frågan med en (bevandrad) skribent, för att få ihop detaljerna. Men visst, det blir lik förbannat - gissning.
PS
Du har förmodligen rätt ang. grusvägen.

Fynd åker och konfrontation nära bostaden och de vandrar iväg mot Martorp och stöter ordagrant på patrull 500 m. från nånting (Martorp eller bostaden). Javisst, det köper jag.

... Men det ska sammanfogas på nån vänster med fynd Martorp för det är trots allt somdär MP befinner sig och gör det sk. " avgörande fyndet" kl 18.30 - drygt 1.7 km från brödernas bostad.
Jag tänker då storlek på sökområde samt skogsparti där emellan.
Nån tidsspegel är galen eller om det kan handla om två olika sökgrupper parallellt.

Vad var det med grusvägen?
2015-07-18, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så den yngre brodern har alltså lämnat någon form av upplysningar som i vart fall bidragit till att han själv blir frisläppt medan äldre brodern blir mer misstänkt och omhäktas på fyra veckor. Men det är ändå inte sanningen om att de bara hjälpte nån skum typ att gömma ett lik?

Vissa teorier i tråden är såååå enkla att avfärda bara med liiite logiskt tänkande. Det gäller bara att använda den delen av hjärnan. I det här fallet bör dessutom röda lampan börja blinka redan när man ser vem det är som mottagit PM:et från den hemliga uppgiftslämnaren. Tror du det är en slump att personen väljer en av trådens största och mest stolliga alternativteoretiker?

Det finns just nu inget som helst som pekar mot att polisen har fel person häktad, även om många har väldigt svårt att inse det. Det är inte samma sak som att han säkert är skyldig, men det finns ingen alternativ hypotes att ta på allvar, bara spekulationer på nivån koka soppa på en spik. Att troll försöker elda på med påhittade PM om både det ena och det andra är bara vad man kan förvänta sig.

Alla analyssvar var ju inte klara och har man inte mer att komma med just då så måste man släppa den misstänkte. Däremot inte sagt att han inte var involverad på något sätt. En bil måste rimligtvis vara inblandad och dessa analyssvar är inte klara ännu. Där kanske han kommer in i bilden igen.

Sedan har vi det här med alibit..Mamman säger att de satt drack kaffe vid aktuell tidpunkt.. Denna version kan ju förändrats under förhören med de tre. De visste ju inte om att mamman blivit intervjuad. Jag tror att versionerna gått isär ju mer man förhört och att det visar sig att den yngre brodern och den äldre broderns fru inte kan ge alibi för den äldre brodern. Här tror jag att ännu en pusselbit är på plats. Teknisk bevisning samt inte något alibi för den aktuella tidpunkten har gjort att misstankarna stärkts oerhört mot den äldre brodern.
2015-07-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Den gråa Audin som finns 1.52 min in i klippet är avställd sedan 2015-07-14. Varför är den det? Vem äger den bilen?

Mvh
Att AJ skulle va ned på Prinsens bröllop är väl en baggis att kolla upp av Polisen,
eller han var kanske med på en Privat Royalistträff:
Det kanske finns övervakningsfilmer kvar på Arlanda som kan bekräfta om AJ var där..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in