2015-07-18, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad menar du? Varför det inte är olagligt att tvätta bilen i 100 liter klorin? Det får du nog fråga lagstiftaren.

Vem har gjort det? Det borde lukta som fan simhall :-(
2015-07-18, 04:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Jo visst kan det vara så, men dom är i varjefall nära med varandra, inte enbart en kvinna som hyr en lokal av någon gubbe, dom är nära med varandra, men på vilket sätt? ja det ska jag inte kunna bedömma.

Ja, ser det ut som honom. Intressant!
En äldre man med den lite framåtlutande kroppshållningen.
Lena är det ju på bilden (vit t-shirt, klockarmband samt uppsatt hår) och sammanfaller med intervjun.

Kom han hem tills på lördag så man vet men klarhet att det är han?
Oavsett sörjande vänner så hyr hon bara cafét - hur nära är relationen egentligen?
Varit nyfiken ända sen han sa att han informerades om försvinnandet inom en halvtimme efter det uppdagats att hon försvunnit.

Edit: Har sonen en sån bil?
Senast redigerad av develi 2015-07-18 kl. 04:20.
2015-07-18, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det behövdes nog ingen kniv överhuvudtaget.
Det räckte nog med två händer.
Runt en hals. Som inte släppte taget förrän GM såg att ljuset släcktes i sitt offers ögon.
När lemmarna slutade sprattla. När kampen för livet inte orkades inte.
Då släppte greppet. Och en person hade just blivit en MÖRDARE.

Knivar förresten: varför skulle man behöva ha flera stycken? Var får du sånt ifrån?
Det är med obduktionsprotokollet som man får uppfattningen hur mordet gått till, nu blir det mest att famla i mörker. Obduktionsprotokollet kan ge en vägledning vilken typ av gärningsmän det är frågan om och var de hör hemma.
Styckningsmordet uppe i Boden på en mycket ung tjej där var det flera knivar inblandade, varför kunde det inte vara här också, kanske en machete också ?
2015-07-18, 04:34
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det kan mycket väl vara hur banalt som helst som du skriver, fast p. g. a. denna mycket ovanliga totala tystnad från polis och åklagares sida, så har fallet blivit placerat i gruppen över märkliga och mystiska fall.

Det är inte enbart bland Flashbacks kommentatorer som det hela ter sig märkligt och mystiskt utan även bland den hela och breda allmänheten som inte skriver här. Att få bort en sådan "stämpel" som detta fall har erhållit gör man inte i en handvändning.

Vad som har gjort att det hela har fått ett totalt yppandeförbud vet jag förstås inte men något lär det ju vara.
Förundersökningssekretess/yppandeförbud är inte ovanligt. Det brukar väl läcka lite i vissa fall från "källa med insyn i utredningen". Kanske är det större risk i en större stad där polishuset är stort. På en mindre ort kanske personal (och deras anhöriga) har mer lojalitet med utredningen. En del kanske har träffat BO, känner föräldrar eller så. I Sthlm kanske kvällstidningarna har mer upparbetade kontakter inom polisen, om man ska spekulera.

Jag har fått uppfattningen att det är mest när Polisen behöver allmänhetens hjälp som de officiellt går ut med info för att få vittnen att höra av sig. Man visar filmer i Efterlyst etc. När det är tyst så har de ofta mycket att jobba med. Men jag kan ha fel...

Ibland kan polis/åklagare, enligt advokaterna, t o m läcka uppgifter med flit för att uppnå sina syften. Det kan på vissa sätt vara värre då advokaterna har munkavle kan det bli orättvist, om man påverkar opinionen och den allmänna bilden av brottet och MGM i media men dennes advokat inte får ge igen med samma mynt så att säga. Men rätta mig gärna om jag har fel, ni som har koll.
Senast redigerad av TigerKid 2015-07-18 kl. 04:46.
2015-07-18, 04:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Mitt fetande.

Ja, det är ju intressant för den 16 Juli postade rotesau detta:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag fick av Transportstyrelsen uppgift på att den nya bilen ( P Experten ) är finansierad av Santander, och tidigare ägare fram till 2015.06.25, är Å*esson Bil i Götene.

Känner även igen att en Renault varit på AJ-listan tidigare men nu borta...
En Traffic kanske

Om det stämmer att AJ ägt en Renault Traffic, (en sådan som ses den 13 Juni tillsammans med AJ och cafe ägaren Lena, på danska Ekstrabladet.dk video) och den nu är borta, ja då undrar man ju om det är den bilen han bytt in/sålt den 26 Juni och som bil försäljaren tyckte att det möjligtvis fanns bevis i kopplad till Lisa mordet och att han därför ringde polisen som hämtade bilen.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Bilen (Lena och AJ) ses 1:52-1:54 och klippet är från 13 Juni, 2015.

AJ var i Stockholm den 12 Juni när NLT pratade med honnom.
Och det har påståtts att grunden till att AJ var i Stockholm var för att fira Prins bröllopet.
Men det var ju den 13 Juni, och videoen är från den 13 Juni, så nu får jag det inte als till
att hänga ihop !?

Någon som vet detaljer omkring AJs resa/resor till Stockholm ?

När åkte AJ till Stockholm?
Varför åkte AJ till Stockholm?
Åkte AJ fram och tillbaka, fram och tillbaka till Stockholm den 12/13/14 Juni ?
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-18 kl. 04:50.
2015-07-18, 04:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, ser det ut som honom. Intressant!
En äldre man med den lite framåtlutande kroppshållningen.
Lena är det ju på bilden (vit t-shirt, klockarmband samt uppsatt hår) och sammanfaller med intervjun.

Kom han hem tills på lördag så man vet men klarhet att det är han?
Oavsett sörjande vänner så hyr hon bara cafét - hur nära är relationen egentligen?
Varit nyfiken ända sen han sa att han informerades om försvinnandet inom en halvtimme efter det uppdagats att hon försvunnit.

Edit: Har sonen en sån bil?

Mitt fetande.

Du menar en Renault Trafic?

Det går inte att kolla längre för någon har, innom sista veckorna tagit bort honom fråm merinfo.se och det är enda stället jag känner till där man kan se vilka fordon en person har.
Undrar vem som tagit bort honom? kan man själv göra det eller är det enbart myndigheterna som kan göra det ?
2015-07-18, 04:49
Medlem
Citat:
Om det stämmer att AJ ägt en Renault Traffic, (en sådan som ses den 13 Juni tillsammans med AJ och cafe ägaren Lena, på danska Ekstrabladet.dk video) och den nu är borta, ja då undrar man ju om det är den bilen han bytt in/sålt den 26 Juni och som bil försäljaren tyckte att det möjligtvis fanns bevis i kopplad till Lisa mordet och att han därför ringde polisen som hämtade bilen.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Bilen (Lena och AJ) ses 1:52-1:54 och klippet är från 13 Juni, 2015.

AJ var i Stockholm den 12 Juni nät NLT pratade med honnom.
Och det har påståtts att grunden till att AJ var i Stockholm var för att fira Prins bröllopet.
Men det var ju den 13 Juni, och videoen är från den 13 Juni, så nu får jag det inte als till
att hänga ihop !?

Någon som vet detaljer omkring AJs resa/resor till Stockholm ?

När åkte AJ till Stockholm?
Varför åkte AJ till Stockholm?
Åkte AJ fram och tillbaka, fram och tillbaka till Stockholm den 12/13/14 Juni ?

Varför är det av betydelse att veta detta och kan det påverka något i LH-fallet?
2015-07-18, 04:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
TRÅDSANNING: Något som någon påstått i en tråd alternativt lagt fram som en teori som sedan blir en sanning utan att någon slags fakta pekar på det.

Att Lisa skickat smset till pappan när hon egentligen skulle ha skickat det till mamman är en trådsanning. Så att spinna vidare på det som ett hemligt tecken till pappan är att göra en sanning av en teori.

Varför skicka det till pappa? Det kan finnas olika orsaker. T ex denna: Mamman är frisör och nån i tråden var det bal den dagen Lisa försvann (går säkert att kolla upp) och hon fixade hår till den. Mamman skulle alltså ha jobbat den dagen och inte kunnat skjutsa (?) Lisa. Det kan också vara anledningen till att smset gick till pappan. Han var hemma när caféet skulle stänga. Mamman visste kanske inte när hon var färdig. ...

OK, tack för svar! Förlåt om jag underblåst en trådsanning
2015-07-18, 04:58
Medlem
Citat:
Mitt fetande.

Du menar en Renault Trafic?

Det går inte att kolla längre för någon har, innom sista veckorna tagit bort honom fråm merinfo.se och det är enda stället jag känner till där man kan se vilka fordon en person har.
Undrar vem som tagit bort honom? kan man själv göra det eller är det enbart myndigheterna som kan göra det ?

Finns han kvar på ratsit.se ?

Men han kanske har fått hemlig adress hos skatteverket? Eller flyttat utomlands? Det står såhär på merinfo.se:

"Observera att den enda möjligheten att ta bort uppgifter hos Merinfo.se är att se till att dessa inte är offentliga, Skatteverket är den myndighet som hanterar detta

Källa:
http://blog.merinfo.se/personuppgifter-adress/

Edit: det verkar vara ett mindre bra företag tycker jag. Läste vidare att om man märker att de har fel telefonnummer reggat så kan de inte ändra detta (man måste höra av sig till operatör) och företaget skriver också att de ej kommer att besvara mail om man mailar saker gällande fel telefon reggad hos de . Ett företag som inte besvarar mail låter ganska konstigt.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-18 kl. 05:08.
2015-07-18, 05:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför är det av betydelse att veta detta och kan det påverka något i LH-fallet?
Alternativteoretiker som söker annan lösning; mer spännande med en gammal godsägare
som GM än en av hans drängar.
2015-07-18, 05:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan

Det är klart att det är av betydelse om AJ gjort sig av med en skåpbil som han ägde när Lisa försvann och som bilförsäljaren AJ ville sälja den till den 26 Juni misstänkte det fanns bevis kopplad till Lisa mordet i den bilen och som polisen sedan hämtade.
Och om det är AJs son, GJ, som står brevid den skåpbilen i videoen (med solglasögon) så betyder det ju att han på något vis varit på plats i Blomberg i allafall den 13 Juni och kanske också dagarna innan.

Det är ju också möjligtvis av betydelse att AJ väljer att drar iväg till Stockholm mitt i en mycket allvarlig mordutredning, som på olika vis inbefattar honom själv (hittade handsken), hans ägor, medarbetare, cafe egendom och sannolikt goda vänn Lena etc etc etc.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-18 kl. 05:16.
2015-07-18, 05:05
Medlem
Citat:
Det är klart att det är av betydelse om AJ gjort sig av med en skåpbil som han ägde när Lisa försvann och som bilförsäljaren AJ ville sälja den till den 26 Juni misstänkte det fanns bevis kopplad till Lisa mordet i den bilen.
Och om det är AJs son, GJ, som står brevid den skåpbilen i videoen (med solglasögon) så betyder det ju att han på något vis varit på plats i Blomberg i allafall den 13 Juni och kanske också dagarna innan.

Det är ju också möjligtvis av betydelse att AJ väljer att drar iväg till Stockholm mitt i en mycket allvarlig mordutredning, som på olika vis inbefattar honom själv (hittade handsken), hans ägor, medarbetare, cafe egendom och sannolikt goda vänn Lena etc etc etc.

Finns det någon betydelse om han var nära bekant med Cafeägaren enligt dig?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-18 kl. 05:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in