2015-07-18, 10:51
Medlem
Usch vad man svävar ut här. Det finns ingen hejd på fantasin. Mycket är sjukligt och annat är definitivt omöjligt. LH har blivit transporterad i en bil det är ganska säkert. Hur får man då en människa med i en bil utan ett regelrätt slagsmål? Ja det enklaste sättet är nog att söva personen ifråga. Kloroform är ett känt medel som såldes fritt förr och användes som bedövningsmedel. Kanske vid slakt av större kreatur. Det är en möjlighet att detta medel funnits på gården. Och i vilket rum kan det då finnas? Kloroform på en trasa söver ganska kvickt. Vad jag tror är att detta medel använts men att GM inte kände till att risken för hjärtstopp är väldigt stor. Kanske det bara var tänkt att söva litet och att det sedan bara åka från stället. Tja, vem vet om det gick till så...
2015-07-18, 10:51
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är inte konstigt att allt känns förvirrat när olika budskap ges hela tiden. Här kanske man pratar om två olika fynd?

Just det , jag tror man gör ett viktigt fynd nära MGM bostad först .
Senare görs det avgörande fyndet nära där BO hittas vid Martorp , och det tror jag är BO ena Sko eller Handske .
Polismannen som är på väg att försäga sig på presskonferensen säger ( som jag uppfattar det ) " Lisas ena ....... "
2015-07-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Polismannen som är på väg att försäga sig på presskonferensen säger ( som jag uppfattar det ) " Lisas ena ....... "
Det där är klarlagt sedan länge i tråden. Han säger "... Lisa senare".
Senast redigerad av CoreDump 2015-07-18 kl. 10:55.
2015-07-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Kanske är det AJ och LS som fått till det och LH sett det och om det skulle komma ut så skulle det bli skilsmässor oc LS skulle ännu en gång få lämna en lokal som hon gjort iordning. Jag ifrågasatte AJ redan för flera veckor sedan och trodde då att han visste mer än vad han sa och att han skyddar någon. Rent krasst , hur många visste att Cafet skulle stänga tidigare och hur många visste att JH skulle bli ensam kvar i några minuter och det skulle också förklara varför ev LH stod och pratade med sin mördare i några minuter istället för att springa efter sina kollegor som hon borde ha gjort om det varit en 35 årigt man som stod och tryckte bakom Cafet

Mycket bra teori. Fullt troligt faktiskt! Skilsmässor är inte att leka med.
2015-07-18, 11:03
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Det där är klarlagt sedan länge i tråden. Han säger "... Lisa senare".

Nej det är inte klarlagt , vad han säger kan tolkas på två olika sätt .
Exakt vad han säger vet bara han själv .
2015-07-18, 11:05
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Just det , jag tror man gör ett viktigt fynd nära MGM bostad först .
Senare görs det avgörande fyndet nära där BO hittas vid Martorp , och det tror jag är BO ena Sko eller Handske .
Eftersom polisen/MP omedelbart - utan att konsultera Lisas föräldrar - kunde slå fast att fyndet tillhörde Lisa, så bör det ha varit maken till den handske som tidigare hittats och med visshet var Lisas. Det finns knappast något annat som utan närmare kontroll med säkerhet kunde knytas till just Lisa.
2015-07-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
När Lisa inte kom hem på utsatt tid blev pappan orolig och först då kanske han kollade sin mobil.
Intressant hursomhelst om varför Lisa skickade SMS till pappan och inte till mamman.

Hon visste väl att mamman va upptagen på sitt jobb kanske..... frisör .... studenthelg....
2015-07-18, 11:12
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Eftersom polisen/MP omedelbart - utan att konsultera Lisas föräldrar - kunde slå fast att fyndet tillhörde Lisa, så bör det ha varit maken till den handske som tidigare hittats och med visshet var Lisas. Det finns knappast något annat som utan närmare kontroll med säkerhet kunde knytas till just Lisa.

Ja det är nog det mest troliga , det har du rätt i .
2015-07-18, 11:13
Medlem
Det verkar ta mycket längre tid att kolla igenom litauernas bil än det gjorde att kolla den som nu är avförd från utredningen. Har polisernas hundar markerat i litauernas bil månne?
2015-07-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
En intressant teori, + lite fakta + lite rykten, jag mottagit pr PM :

Jag var med på skallgången fredagen då Litauerna blev anhållna. Söket avbröts pga detta.

Runt om i byn pratades det en del å något jag snappade upp var att det skulle ha varit en släkting till AJ's fru men som ingen vet när han åkte hem.

Min teori är således att denna manliga släkting/bekant var ute på promenas å såg Lisa. Överföll, våldtog å mördade henne.
Efteråt inser han vad han gjort å erkänner för AJ's fru/AJ. AJ bestämmer sig då för att inte låta sitt eller fruns rykte förstöras pga detta så han mutar/hotar bröderna för att få dem att göra sig av med kroppen.

Dessa går med på detta då de ska hem om en månad å ska bli ekonomisk oberoende för resten av livet.
De gömmer kroppen men AJ som fattar att detta kommer gå åt helvete börjar sprida ut bevis som pekar mot bröderna. Han startar med handsken som han ser till att den ena brodern blockar upp.

Han åker sedan på tjänsteresa till STHLM å i bilen har han den spanska ynglingen som flygs hem från Arlanda.

AJ är känd för att vara skrupelfri när det handlaf om egen vinning. En åldring som snart går bort å som ser dina företadg å sin familj dras i smutsen pga detta.

Litauerna har insett att det görs fynd lite överallt å är själva ute å letar när MPS ser dem. Därför de uppför sig underligt å inte kan redogöra för vad dom gör på platsen.

Utredarna/åklagsre är inne på samma spår därav häktas bröderna för delaktighet i mord å inte medhjälp &/eller mord som dom var anhållna för från början.

Däf har du min teori i korta drag

Personen som skickat mig denna teori har dessutom skickat den till polisen.

Någon lokal som vet om AJs familj hade besök från Spanien den 7 Juni 2015 ?

Jag vet att ett spansk familjemedlem (möjligtvis en son) till AJs fru är bagare i Spanien, så jag tänkte att om han var på besök (ren spekulation från min sida) att det var därför att AJ var på cafeet den 7 Juni på morgonen (fakta: där han hälsat på Lisa) för att vise denna familje medlem hur man bakar i Sverige.

Det va ju helt ny info.... undra om det stämmer med släktingen? Bra att polisen gått tipset oxå😉
2015-07-18, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om det stämmer att AJ ägt en Renault Traffic, (en sådan som ses den 13 Juni tillsammans med AJ och cafe ägaren Lena, på danska Ekstrabladet.dk video) och den nu är borta, ja då undrar man ju om det är den bilen han bytt in/sålt den 26 Juni och som bil försäljaren tyckte att det möjligtvis fanns bevis i kopplad till Lisa mordet och att han därför ringde polisen som hämtade bilen.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Bilen (Lena och AJ) ses 1:52-1:54 och klippet är från 13 Juni, 2015.

AJ var i Stockholm den 12 Juni när NLT pratade med honnom.
Och det har påståtts att grunden till att AJ var i Stockholm var för att fira Prins bröllopet.
Men det var ju den 13 Juni, och videoen är från den 13 Juni, så nu får jag det inte als till
att hänga ihop !?

Någon som vet detaljer omkring AJs resa/resor till Stockholm ?

När åkte AJ till Stockholm?
Varför åkte AJ till Stockholm?
Åkte AJ fram och tillbaka, fram och tillbaka till Stockholm den 12/13/14 Juni ?

Den gråa Audin som finns 1.52 min in i klippet är avställd sedan 2015-07-14. Varför är den det? Vem äger den bilen?

Mvh
2015-07-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter

Det skulle förklara påstående 1, men ej 2 och 3.

1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in