2015-07-18, 08:00
Bannlyst
Trevligt att se att det finns jurister som både kan tänka och skriva klokt!

Trådens, enl egna uppgifter snart färdiga, jurist -alltså hon Den smarta, har en del att lära av Alice Teodorescu, ledarskribent på GP.
Nu inbillar jag mig inte för ett ögonblick att Den smarta någonsin kommer att nå AT:s kvalitet och det finns inga genvägar till klokskap, vilket de flesta vet. Att via nätet vilja köpa illegala substanser för att på det viset försöka bli smart, visar bara hur mycket "borta med vinden" hon Den smarta är -d v s alltså helt väck..

OnT:
I dagens ledare på GP ställer AT kloka frågor om det är rätt att man i Sverige inte tar hänsyn till brottsoffren när man beviljar utgång från fängelse efter 2/3 av strafftiden.
Länk här: http://www.gp.se/nyheter/ledare/ledarkronika/1.2779424-alice-teodorescu-ratt-att-frige-den-med-aterfallsrisk-

Att AT är en M-kvinna som styr på en FP-tidning hindrar inte att det från hennes sida formuleras bra frågor. AT jämför med hur man i Norge villkorar utsläppandet av farliga brottslingar och vid behov kan behålla sådana bakom murar fem år i taget. AT undrar om inte det vore något för Sverige att ta efter.
Hon avslutar sin ledare med följande stycke (min fetning):

"De som invänder mot hårdare tag mot brottslingar brukar hävda att hårdare straff inte räcker för att avskräcka människor från kriminalitet. Så kan det i vissa fall vara. Men faktum kvarstår, under tiden i fängelse har Hagamannen inte gjort sig skyldig till brottslighet trots den bedömda återfallsrisken. Att han suttit frihetsberövad under samma period saknar sannolikt inte betydelse."

Den fetade meningen är bland det snyggast droppade inom sarkasm jag läst på länge.
Skribenten Den smarta har skrivit till mig att hon med sitt nick vill uttrycka sarkasm. Jag svarar då att hon bara visar ytterligare tecken på sin stupiditet.
Citera
2015-07-18, 09:24
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag bollar frågan tillbaka till dig.

Du har gjort bort dig. Du har snackat skit om att kemisk kastrering leder till knivmord.
Du kan ingenting om sånt här.

Fråga: Varför är du i tråden om du ändå inte kan komma med annat än dumheter och utropstecken?

Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Trevligt att se att det finns jurister som både kan tänka och skriva klokt!

Trådens, enl egna uppgifter snart färdiga, jurist -alltså hon Den smarta, har en del att lära av Alice Teodorescu, ledarskribent på GP.
Nu inbillar jag mig inte för ett ögonblick att Den smarta någonsin kommer att nå AT:s kvalitet och det finns inga genvägar till klokskap, vilket de flesta vet. Att via nätet vilja köpa illegala substanser för att på det viset försöka bli smart, visar bara hur mycket "borta med vinden" hon Den smarta är -d v s alltså helt väck..

OnT:
I dagens ledare på GP ställer AT kloka frågor om det är rätt att man i Sverige inte tar hänsyn till brottsoffren när man beviljar utgång från fängelse efter 2/3 av strafftiden.
Länk här: http://www.gp.se/nyheter/ledare/ledarkronika/1.2779424-alice-teodorescu-ratt-att-frige-den-med-aterfallsrisk-

Att AT är en M-kvinna som styr på en FP-tidning hindrar inte att det från hennes sida formuleras bra frågor. AT jämför med hur man i Norge villkorar utsläppandet av farliga brottslingar och vid behov kan behålla sådana bakom murar fem år i taget. AT undrar om inte det vore något för Sverige att ta efter.
Hon avslutar sin ledare med följande stycke (min fetning):

"De som invänder mot hårdare tag mot brottslingar brukar hävda att hårdare straff inte räcker för att avskräcka människor från kriminalitet. Så kan det i vissa fall vara. Men faktum kvarstår, under tiden i fängelse har Hagamannen inte gjort sig skyldig till brottslighet trots den bedömda återfallsrisken. Att han suttit frihetsberövad under samma period saknar sannolikt inte betydelse."

Den fetade meningen är bland det snyggast droppade inom sarkasm jag läst på länge.
Skribenten Den smarta har skrivit till mig att hon med sitt nick vill uttrycka sarkasm. Jag svarar då att hon bara visar ytterligare tecken på sin stupiditet.

Är du här för att diskutera Hagamannen eller för att gnälla på andra postare? Håll dig till ämnet och sluta fylla tråden med personliga vendettor.

On topic så var det en bra artikel, den där norska möjligheten att plussa på fem år om återfallsrisken är hög låter väldigt bra i mitt tycke.
Citera
2015-07-18, 12:36
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det verkar stå väldigt lite om hagamannens sambo i tråden. Vem är hon? Hur kunde hon undgå att förstå vad som hände? Bor hon fortfarande kvar i huset han skrev över för att undvika att det gick i skadestånd? Är inte även hon hatad på orten? Ska jag starta en ny tråd?

Bra fråga! Nån som vet nåt, eller ska vi bara kasta bajs på varandra?
Citera
2015-07-18, 12:51
Medlem
RickDangerouss avatar
Har någon begärt ut och postat Hagamannnens överklagan gällande Umeförbudet och alkoholbehandlingen?
Citera
2015-07-18, 13:28
Medlem
Hagamannen sägs ha setts i Kortedala så sent som förra veckan. Klev av vagnen vid Allahelgona.
Citera
2015-07-18, 14:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av life2015
Hagamannen sägs ha setts i Kortedala så sent som förra veckan. Klev av vagnen vid Allahelgona.

Med väktare? Han får ju inte ha permission på egen hand.
Citera
2015-07-18, 14:30
Medlem
Är det verkligen ingen som sitter och trycker på fup? PMa gärna om ni föredrar det!
Citera
2015-07-18, 14:31
Medlem
Är det verkligen ingen som sitter och trycker på fup? PMa gärna om ni föredrar det!
Citera
2015-07-18, 14:51
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21094543.ab
Hagamannen är med på aftonbladet
Citera
2015-07-18, 14:54
Medlem
Hagamannen på aftonbladet
Citera
2015-07-18, 15:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm

Har för mig att det mesta var sekretessbelagt i FUP och att den då offentliga delen inte beskrev vare sig gärningar eller skador, vittnesmål mm.
Citera
2015-07-18, 15:12
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President89
Hagamannen är med på aftonbladet
Åter igen, rättsvårdande myndigheter och domstolar tar ett enormt ansvar då de nu släpper ut Niklas Lindgren till friheten om cirka 10 dagar. Det blir de kommande våldtagna, grovt misshandlade och eventuellt även dödade kvinnorna som får betala priset för Niklas Lindgrens frihet. Är Niklas Lindgren värd det? Varför är det så viktigt att släppa ut detta monster efter 2/3-strafftid? Vad tillför Niklas Lindgren samhället? Ja, har Niklas Lindgren överhuvudtaget något människovärde? Vilka jubelidioter är det som har stiftat dessa så kallade lagar som kan tillåta oförbätterliga våldsmän som Niklas Lindgren att i godan ro spatsera runt på våra gator och torg, samt må bra, efter vad han gjort? Varje normalt tänkande människa inser att Niklas Lindgren skall sitta på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in