2015-07-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det verkar stå väldigt lite om hagamannens hustru i tråden. Vem är hon? Hur kunde hon undgå att förstå vad som hände? Bor hon fortfarande kvar i huset han skrev över för att undvika att det gick i skadestånd? Är inte även hon hatad på orten? Ska jag starta en ny tråd?
Hagamannen har aldrig varit gift, bara sambo.
Citera
2015-07-17, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Naturligtvis hade detta varit den enda riktiga påföljden gällande Niklas Lindgren, liksom även för Kapten Klänning(fd. polismästare Göran Lindberg), Anders Eklund, mfl. Alla dessa mäns farlighet botas inte genom ett tidsbegränsat fängelsestraff. Alternativen skulle i så fall vara dödsstraff eller livstids fängelse på riktigt, innebärande fortsatt fängelse ända tills individen dör. Det viktigaste gällande nämnda förbrytare är att till vare pris skydda samhällsmedborgarna ifrån dessa brottslingar för all framtid.

Där är vi helt eniga!

Jag vill samtidigt passa på att än en gång betona att jag inte håller på med att jämföra KK med NL vad gäller farlighet/vidrighet. På grund av solfläcksmaximum(?) eller någon orsak, så försvann ett par inlägg jag gjorde igår. I ett av dem poängterade jag att det är påföljdsfrågan för sexualsadister som är central -åtminstone för mig att diskutera.

Jag är en absolut motståndare till dödsstraff och kan argumentera både länge och rätt så väl för min ståndpunkt, men det blir OffT. Inte heller är jag anhängare av "kasta-bort-nyckeln"-resonemangen. Det finns ju andra sätt att tackla dessa psykopater. Om det vore möjligt att villkora frigivningen med att kemiskt alt kirurgiskt kastrera dessa män, så vore saken i stort sett biff.

Då slipper Umeå lynchmobbssällskap riskera att förlora ett gäng medlemmar som vid genomförande av ett mord på NL kommer att hamna på Kumla för en mycket lång tid.
Det lär ju inte vara så värst skoj att sitta långtid på kåken för att ha dödat en knäppgök[-are] som NL, eller hur?

EDIT: Ang din avslutande mening, så kan man tillägga att det är viktigt att hjälpa till med att skydda dessa sexualsadister från att begå handlingar som riskerar att utsätta dem för både tortyr och lemlästning. Den här tråden är ju redan full av förslag om vilka hemskheter man borde göra med NL, men om "Utsläppsnämnden" (motsv) skulle informera Umefolket om att NL innan frisläppandet fått en depåspruta i skinkan och den injektionen medför att NL är sexuellt nollställd, så skulle folket ute slippa riskera fängelse och NL skulle veta att han var litet mindre hotad.

För så som det nu diskuteras, så kan det i förlängningen bli så att tankegången från 'Niklas-P' kan bli verklighet, d v s att NL får livvaktsskydd 24/7 och det vore väl alldeles onödigt?
Särskilt med tanke på att prevention finns i form av sprutor och skalpell.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-17 kl. 18:54.
Citera
2015-07-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
[b]
....Inte heller är jag anhängare av "kasta-bort-nyckeln"-resonemangen. Det finns ju andra sätt att tackla dessa psykopater. Om det vore möjligt att villkora frigivningen med att kemiskt alt kirurgiskt kastrera dessa män, så vore saken i stort sett biff...

...så lätt är det nog inte, en seriemördargalning med kniv är vad du får då...
Citera
2015-07-17, 22:05
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Hagamannen har aldrig varit gift, bara sambo.

Det verkar stå väldigt lite om hagamannens sambo i tråden. Vem är hon? Hur kunde hon undgå att förstå vad som hände? Bor hon fortfarande kvar i huset han skrev över för att undvika att det gick i skadestånd? Är inte även hon hatad på orten? Ska jag starta en ny tråd?
Citera
2015-07-17, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...så lätt är det nog inte, en seriemördargalning med kniv är vad du får då...

Nu påstår du något som jag anser du får svårt att leda i bevis.
Vill du vara snäll och lämna källhänvisning till ditt påstående?

Tack.
Citera
2015-07-17, 23:14
Medlem
Citat:
Nu påstår du något som jag anser du får svårt att leda i bevis.
Vill du vara snäll och lämna källhänvisning till ditt påstående?

Tack.

Tja..säga vad man vill om Jack the Ripper...men någon våldtäktsman var han inte i alla fall..alltid något!! .."man tager vad man haver" liksom...vad ska NL ute att göra..någonsin?? frågan är inte om utan när han slår till igen!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-07-17 kl. 23:18.
Citera
2015-07-17, 23:17
Medlem
RickDangerouss avatar
Lexbase har lagt in Kurt Niklas Lindgren manuellt i deras databas. (Han skulle egentligen inte finnas med då Lexbase normalt sett inte har domar så långt tillbaka.)
Citera
2015-07-17, 23:46
Bannlyst
Citat:
Tja..säga vad man vill om Jack the Ripper...men någon våldtäktsman var han inte i alla fall..alltid något!! .."man tager vad man haver" liksom...vad ska NL ute att göra..någonsin?? frågan är inte om utan när han slår till igen!!

Sådärja!
Då vet vi att 'Trapizo' är ännu en i raden av oseriösa skribenter.

Du påstod nyss att kemisk kastrering av personer likt NL skulle leda till att dessa då kom ut och knivmördade människor istället. Det finns inget sådant samband visat. Bara ren BS från dig.

Hur känns det att offentligt ha gjort bort sig själv?
Citera
2015-07-17, 23:58
Medlem
Citat:
Sådärja!
Då vet vi att 'Trapizo' är ännu en i raden av oseriösa skribenter.

Du påstod nyss att kemisk kastrering av personer likt NL skulle leda till att dessa då kom ut och knivmördade människor istället. Det finns inget sådant samband visat. Bara ren BS från dig.

Hur känns det att offentligt ha gjort bort sig själv?

Är du efterbliven eller?? Förresten ska man så klart kastrera äcklet..han är ju sadist så det skulle väl passa den galningen!?....men aldrig släppa ut..någonsin!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-07-18 kl. 00:01.
Citera
2015-07-18, 00:11
Bannlyst
Citat:
Är du efterbliven eller?? Förresten ska man så klart kastrera äcklet..han är ju sadist så det skulle väl passa den galningen!?....men aldrig släppa ut..någonsin!!

Jag bollar frågan tillbaka till dig.

Du har gjort bort dig. Du har snackat skit om att kemisk kastrering leder till knivmord.
Du kan ingenting om sånt här.

Fråga: Varför är du i tråden om du ändå inte kan komma med annat än dumheter och utropstecken?
Citera
2015-07-18, 00:26
Medlem
Citat:
Jag bollar frågan tillbaka till dig.

Du har gjort bort dig. Du har snackat skit om att kemisk kastrering leder till knivmord.
Du kan ingenting om sånt här.

Fråga: Varför är du i tråden om du ändå inte kan komma med annat än dumheter och utropstecken?

Fråga: Fattar du verkligen så trögt?? Varför tror du han överföll kvinnor egentligen?? vad är grundproblemet?? Han hade ju en kärring där hemma...dög inte hon?? Den sadistiska galenskapen trollar man inte bort så lätt..NL var en fara för samhället för bara några år sedan...NL är en fara för samhället ännu naturligtvis!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-07-18 kl. 00:31.
Citera
2015-07-18, 07:59
Medlem
HillbillyGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Han får väl ta ett lån? Farsan som köpte huset av honom kan väl gå i borgen? Niklas kan väl även börja med en äldre begagnad, inte så dyr lastbil.
Niklas måste bara välja en lastbil som inte har en sunkig liggplats eller sovhytt så att han kan bjuda lifterskor på skjuts när tillfälle ges. Frun kan säkert hjälpa till att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in