2015-07-31, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
För kvinnorna kan inte hålla koll på sig själva?

Men snälla.. Bara för att kvinnor KAN försvara sig själva så ska inte män få hjälpa till? Tjejen kan vara så pass full att hon inte kan försvara sig,det kan alltid finnas omständigheter.
Citera
2015-07-31, 00:58
Medlem
Intressant vad säger folket i Övertorneå vad är reaktionerna hittills?
Men det är nån form av lägenhet för det studerande, inte ett hus han bor i ?
Ta fota fanskapet ifall du ser han, eller be dina bekanta så får alla se hur han ser ut anno 2015.
Fy f..n
Citera
2015-07-31, 01:11
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cptnjack
Hur kan du jämnföra serievåldtäkt med fortkörning? Han har INTE avtjänat sitt straff, en serievåldtäktsman förtjänar bra mycket längre än 9 år. Sveriges skitsamhälle kan inte sätta ut rimliga straff så då får man hoppas att någon annan kan göra det.. Dessutom är han fortfarande en stor fara och det är av intresse för folk att veta vart han bosätter sig för att hålla sina döttrar säkra.

Hade det hjälpt om han suttit av 15 år?

Fortkörning är något som utsätter andra människor för livsfara, varför ska man inte ta krafttag mot det?
Citera
2015-07-31, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion

Poängen är väl att fanskapet inte skulle ha släppts ut alls.
Citera
2015-07-31, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Men snälla.. Bara för att kvinnor KAN försvara sig själva så ska inte män få hjälpa till? Tjejen kan vara så pass full att hon inte kan försvara sig,det kan alltid finnas omständigheter.
Visst ska alla hjälpas åt, men jag fattar inte riktigt hur ni har tänkt? Ska ni dela ut flygblad om att Nicklas är i krokarna?
Citera
2015-07-31, 01:55
Medlem
Citat:
För kvinnorna kan inte hålla koll på sig själva?

Såklart de kan men bevisligen händer tråkiga saker, all hjälp är viktig.
Citera
2015-07-31, 01:59
Medlem
Citat:
Visst ska alla hjälpas åt, men jag fattar inte riktigt hur ni har tänkt? Ska ni dela ut flygblad om att Nicklas är i krokarna?

Flygblad är väl att ta i men man kan ju prata om det.
Citera
2015-07-31, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Flygblad är väl att ta i men man kan ju prata om det.

Borde vara som i andra länder t.ex usa där sexualförbrytare måste registrera sig i det område de ska bo och sätta upp lappar om vem de är och var de bor. Så allmänheten vet iaf.

För övrigt tycker jag att han aldrig skulle få komma ut alls!
Citera
2015-07-31, 02:19
Avstängd
Vad har stackaren gjort? Inget? Några patetiska våldtänktsförsök. Flytta till Hisingen så blir det lugnt"
Citera
2015-07-31, 03:13
Medlem
Så jävla trött på dom så kallade straffen i vårat land. En grov misshandel ger mellan 1-6 år. Hagamannen Lindgren erkänner 6 stycken våldtäkter och flera fall av misshandel varav den sista kvinnan är nära att dö och han är ute efter 9 år.

Inget annat än livstid vore rimligt, eller rimligast vore avrättning men det är väl att begära för mycket på en gång. Att man sedan kan få livstid men ändå vara ute i samhället säger väl det mesta om det straffet.

Inför livstid på riktigt för helvete!

Personligen skulle jag inte ge mig på Lindgren då jag har barn och fru som jag inte skulle klara av att vara ifrån. För mig skulle han inte vara värd en dom för grov misshandel.

Min förhoppning är dock att det finns folk som inte bryr sig och ser till att Lindgren hamnar i rullstol. Ge honom ett liv som förlamad från nacke och ned. Han kommer då få ett liv som han inte vill leva men måste, svårt ta livet av sig som förlamad....Då är man också säker på att han inte förstör flera liv. Jävla avskum!
Citera
2015-07-31, 06:57
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion

Fortkörning är något som utsätter andra människor för livsfara, varför ska man inte ta krafttag mot det?
Det hade självklart inte hjälpt med 15 år heller. Alla tidsbestämda straff är i dessa sammanhang ett skämt(speciellt i svenska högkomfort - och bekvämlighetsfängelser). Den enda vettiga påföljden hade varit livstid eller dödsstraff. Notoriska rattfyllon och fortkörare kan också gärna buras in på livstid. Nyckelordet i dessa sammanhang är: prevention. Samhället måste helt och hållet skyddas från vissa typer av individer för all framtid. Frågor på det?
Citera
2015-07-31, 07:15
Medlem
Någon som vet var den numer fria våldtäktsmannen befinner sig idag?
Hemma hos familjen i Umeå? Ute och firar? Skolor brukar ju inte börja föränn tidigast i mitten på augusti, så han har ju några veckors "semester" då han kan göra vad han vill....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in