Citat:
Ursprungligen postat av
NorthPort
Jag bor i England och ingen använder ordet fag eftersom det är ett amerikanskt ord och betyder nånting annat här. Du lyckas verkligen visa hur okunnig du är i dina inlägg. In med nappen i käften på dig och ge dig av från tråden som du lovade för länge sedan
Ah, du bor i England, vad praktiskt i just det här sammanhanget.
Jag påstod aldrig att "fag" i dess nedsättande betydelse för "homosexuell man" var ett brittiskt ord, var fan fick du det ifrån?
Och min poäng borde faktiskt ha framgått väldigt tydligt, nämligen att jag menade att du gav mig intrycket av att vara en person som struntade i om homosexuella engelsktalande män kanske tog illa upp av den amerikanska betydelsen för "fag" (du förstår, ett ords avsedda betydelse kan vara väldigt uppenbar beroende på situationen - brukar du gå runt och kalla folk för "cigaretter"?).
Men det är ju som Angry Video Game Nerd och Mike Matei påpekade i ett av sina videoklipp - tillåt mig parafrasera Mike Mateis konstaterande:
"I didn't say that specifically, because I thought it was so fucking obvious, that people wouldn't even consider otherwise... do you get that shit sometimes? unless you are being absolutely crystal clear...? I hate that shit".
Ditt svar på mitt inlägg är ett liknande scenario - det
borde framgå hur tydligt som helst att jag menade ordet "fag" i dess
amerikanska betydelse (ett nedsättande ord för "homosexuell man"), eftersom det är den betydelsen som folk ofta associerar med ordet, men det fick jag förstås lov att förtydliga i det här inlägget eftersom du uppenbarligen var för trög.
Engelska människor är inte totalt obekanta med amerikanska ord bara för att de är från England.
Sen fattar jag inte hur jag kan visa mig "okunnig" i någonting genom att påpeka att man inte alltid har rätt att bete sig precis hur man vill - brukar du exempelvis gå runt och utsätta alla som du inte tycker om för psykisk mobbing, eller gå runt och påpeka för dem att du skulle vilja döda dem eller liknande?
Förhoppningsvis inte, om du är en någorlunda vettig person.