2015-07-18, 00:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Fattar du inget din idiot? Hon raderade sin youtube-klipp. FATTAR DU INGET?! Ugh..

https://www.youtube.com/channel/UCOqCo7PUn8fvACW4JlCfhAg/videos

Din trögtänkta jävla mupp... folk brukar ju alltid spara sådant material vore ju konstigt om ingen sparat i detta specifika fallet som anses så rasistiskt
Antingen fixar du fram fakta för dina påståenden eller håller käften du är så jävla patetisk, som sitter och vräker ur dig skit utan ha någon som helst fakta för dina påståenden.

http://marketingartfully.com/wp-content/uploads/2013/07/freedom-of-speech-brad-thor.png
Citera
2015-07-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Jag bor i England och ingen använder ordet fag eftersom det är ett amerikanskt ord och betyder nånting annat här. Du lyckas verkligen visa hur okunnig du är i dina inlägg. In med nappen i käften på dig och ge dig av från tråden som du lovade för länge sedan
Ah, du bor i England, vad praktiskt i just det här sammanhanget.

Jag påstod aldrig att "fag" i dess nedsättande betydelse för "homosexuell man" var ett brittiskt ord, var fan fick du det ifrån?
Och min poäng borde faktiskt ha framgått väldigt tydligt, nämligen att jag menade att du gav mig intrycket av att vara en person som struntade i om homosexuella engelsktalande män kanske tog illa upp av den amerikanska betydelsen för "fag" (du förstår, ett ords avsedda betydelse kan vara väldigt uppenbar beroende på situationen - brukar du gå runt och kalla folk för "cigaretter"?).
Men det är ju som Angry Video Game Nerd och Mike Matei påpekade i ett av sina videoklipp - tillåt mig parafrasera Mike Mateis konstaterande:
"I didn't say that specifically, because I thought it was so fucking obvious, that people wouldn't even consider otherwise... do you get that shit sometimes? unless you are being absolutely crystal clear...? I hate that shit".

Ditt svar på mitt inlägg är ett liknande scenario - det borde framgå hur tydligt som helst att jag menade ordet "fag" i dess amerikanska betydelse (ett nedsättande ord för "homosexuell man"), eftersom det är den betydelsen som folk ofta associerar med ordet, men det fick jag förstås lov att förtydliga i det här inlägget eftersom du uppenbarligen var för trög.
Engelska människor är inte totalt obekanta med amerikanska ord bara för att de är från England.

Sen fattar jag inte hur jag kan visa mig "okunnig" i någonting genom att påpeka att man inte alltid har rätt att bete sig precis hur man vill - brukar du exempelvis gå runt och utsätta alla som du inte tycker om för psykisk mobbing, eller gå runt och påpeka för dem att du skulle vilja döda dem eller liknande?
Förhoppningsvis inte, om du är en någorlunda vettig person.
Senast redigerad av Peter_18 2015-07-18 kl. 00:36.
Citera
2015-07-18, 00:27
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Din trögtänkta jävla mupp... folk brukar ju alltid spara sådant material vore ju konstigt om ingen sparat i detta specifika fallet som anses så rasistiskt
Antingen fixar du fram fakta för dina påståenden eller håller käften du är så jävla patetisk, som sitter och vräker ur dig skit utan ha någon som helst fakta för dina påståenden.

http://marketingartfully.com/wp-content/uploads/2013/07/freedom-of-speech-brad-thor.png

Hon hade "#Negerbög" som titel på hennes video och hon raderade den. Du är bara för mycket. Är inte TV4 tillräckligt påtlitlig eller måste du också ha "källor" på varje nyhetsinslag som du läser/lyssnar på?
Citera
2015-07-18, 00:29
Medlem
[quote=Ducadream]Jag skrev aldrig att svarta inte kan vara bögar, men ordet neger är rasistiskt. Hur mycket du än vrider och vänder på det så kommer det alltid vara så. Acceptera det. [/QUOTE
och då ska alla som tagit ordet neger i sin mun inte kunna medverka på tv4?
det är många generationer de.
Till och med Aftonbladet använde ordet neger på sin löpsedel för länge sen.
Ordet har också funnits i gamla ordlistor med förklaringar om vad det är.
]
Citera
2015-07-18, 00:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Hon hade "#Negerbög" som titel på hennes video och hon raderade den. Du är bara för mycket. Är inte TV4 tillräckligt påtlitlig eller måste du också ha "källor" på varje nyhetsinslag som du läser?

Du är så jävla pantad... så jag tycker synd om dig på riktigt, kan ju inte vara så svårt att få fram någon människa bör ju ha printat eller på något annat sätt sparat detta, om det nu var så rasistiskt som du vill påstå, så hon inte bara kan radera och sedan stoppa de under mattan.

Nej TV4, SVT, AB, Expressen, ger jag inte mycket för ungefär som om jag skulle säga till dig att gå in och läsa på Friatider du tar det seriöst va?

Du är ett jävla skämt helt enkelt.
Citera
2015-07-18, 00:32
Bannlyst
Citat:
Du är så jävla pantad... så jag tycker synd om dig på riktigt, kan ju inte vara så svårt att få fram någon människa bör ju ha printat eller på något annat sätt sparat detta om det nu var så rasistiskt som du vill påstå, så hon inte bara kan radera och sedan stoppa de under mattan.

Nej TV4, SVT, AB, Expressen, ger jag inte mycket för ungefär som om jag skulle säga till dig att gå in och läsa på Friatider du tar det seriöst va?

Hört talas om projektion?
Citera
2015-07-18, 00:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Hört talas om projektion?

Passar in på dig och honom helt klart! eftersom han inte kunnat ta fram dessa rasistiska uttalanden som är så hemska
Citera
2015-07-18, 00:33
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Du är så jävla pantad... så jag tycker synd om dig på riktigt, kan ju inte vara så svårt att få fram någon människa bör ju ha printat eller på något annat sätt sparat detta, om det nu var så rasistiskt som du vill påstå, så hon inte bara kan radera och sedan stoppa de under mattan.

Du går mig på nerverna.

Här får du din jävla bevis :

http://www.afrope.se/wp-content/uploads/2015/05/Fullsk%C3%A4rmsinf%C3%A5ngning-2015-05-27-152319.bmp.jpg
Citera
2015-07-18, 00:34
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
svammel.

Vad i helvete babblar du om din lilla mupp? Jag har inget emot homosexuella. Har du hamnat i fel tråd? Har någon slagit dig hårt i huvudet?
Citera
2015-07-18, 00:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du går mig på nerverna.

Här får du din jävla bevis :

http://www.afrope.se/wp-content/uploads/2015/05/Fullsk%C3%A4rmsinf%C3%A5ngning-2015-05-27-152319.bmp.jpg

Nä men se där var det så svårt?
Citera
2015-07-18, 00:37
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Hon hade "#Negerbög" som titel på hennes video och hon raderade den. Du är bara för mycket. Är inte TV4 tillräckligt påtlitlig eller måste du också ha "källor" på varje nyhetsinslag som du läser/lyssnar på?

Tack för klargörandet att klippet är raderat. Det närmaste jag kommer till är följande debattartikel av Joakim Lamotte, killen som blev hatad av feminister för att han i egenskap av man kallar sig feminist.

Citat:
Udden borde riktas mot riktiga rasister

Louise Andersson Bodin är från Grums och slog igenom när hon förlöjligade mitt Uppdrag granskning-reportage om kommunen. Med grova skämt om sig själv och Värmland fick hon en stor publik. Hon kallades i media för svensk humors framtid och hennes filmklipp hyllades. I ett av filmklippen raljerar hon över n-ordet och när detta uppmärksammades fick hon uppleva en massiv kritikstorm.
För många är det självklart att inte använda n-ordet. För andra är motsatsen lika självklar. Ofta beroende på i vilken kontext man befinner sig i. I fallet med Louise Andersson Bodin blir det plågsamt tydligt hur uppdelat vårt land är.

När Grumsbloggaren Louise Andersson Bodin lade ut sitt raljerande filmklipp om n-ordet förväntade hon sig sannolikt inte en kritikstorm. Säkerligen kom det som en chock för henne att bli kallad för rasist. I ett sådant läge har man två alternativ. Det första alternativet är att stå på sig, tycka att man har rätt och fortsätta häva ur sig rasism. Det andra är att lyssna på kritikerna, läsa på, be om ursäkt och lova att aldrig mer uttrycka sig rasistiskt. Väljer man alternativ ett är man rasist. Väljer man alternativ två så har i alla fall jag svårt att kalla den personen rasist.

Louise Andersson Bodin valde alternativ två, trots att hon enligt egen utsago bor på en ort och lever i en verklighet där n-ordet inte uppfattas som rasistiskt. Hon lyssnade på människor som kontaktade henne, läste på, insåg att n-ordet är rasistiskt och kränker människor. Hon plockade bort sitt filmklipp från nätet för att hon inte ville bidra till att sprida hat och rasism. Hon bad om ursäkt till alla hon hade sårat. Efter Adam Tenstas kupp i TV4 har hon återigen bett om ursäkt för det där filmklippet.

Om hon har bett om ursäkt för sitt olämpliga användande av ordet neger och även tog bort klippet så förstår jag inte det här raljerandet om att man normaliserar "rasismen". Herrejävlar, med all den här reaktionen mot inslaget på TV4 så trodde jag att hon i direktsändning kallade Tensta för neger.
Det känns som att man har gjort en höna av en fjäder.
Citera
2015-07-18, 00:37
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Nä men se där var det så svårt?

Du är inte poängen. Varför litar du inte på tv4, aftonbladet och mm när de rapporterar om samma sak? Tror du inte att det ligger någon sanning när alla rapporterar om samma sak? Det är bra att vara källkritisk, men du är fan för mycket. Jag tror att du försöker gå mig på nerverna med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in