2015-07-17, 22:03
Bannlyst
Hon ber om problem när hon säger neger och dessutom taggat som "bögneger" vad trodde hon skulle hända?

Sen förtjänar hon inte hatet som det här har dragit med sig det kan nog alla med en sund inställning till livet skriva under på och den där jävla pajasen Adam som gör något jävla BIG STATEMENT och dissar TV4, jävla pajasneger!
Citera
2015-07-17, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Har Ni sett dom fulla negrer på gatans parkbänkar eller i bolagets kö? Jag läste en tråd om alkade somalier redan 2010 sen dess har jag blivit tvungen att byta konto för det fanns barfota vänsterpartister som HACKADE FB.

Tillbaka till fulla negrer dom är inte få och jag vete fan varför dom super så djävligt kanske dom flydde till Sverige för dom dög inte hemma?
I går så blev en sån neger nedslagen av vanliga a-lagare i den stan jag bor i.

Adam Tensta han har blivit lurad han är inte populär han är en bra orsak så folk får skrika ut sitt hat mot det som sker i dag.

Adam Tensta har nog aldrig varit så omnämnd förut lite synd för dom som tycker att killen är präktig och en bra förebild för dom får en rak höger i skrevet. Jag skulle nog hellre ta in något annat folk än Negrer om jag vill rädda pensionen i framtiden?

Kommentaren om att Svarta super mer än muslimer och att Svarta dör i mord mellan gäng oftare än i trafikolyckor i USA finns det redan en tråd om.

Sen hoppas jag att A.T flyttar till ett land där han är välkommen så slipper han lämna en studio.
Citera
2015-07-17, 22:05
Medlem
Durochmolls avatar
Vilket trash-träsk det var bland kommentarerna på hennes Facebook. Väldigt många 45+:are som precis upptäckt Facebook med kommentarer som "du är allt en redig tös, på min tid blablabla", jämnåriga som dumförklarar henne "men hålla, hon visste inte bättre, okej?", blandat med SD:are som stångar huvudet in i väggen med sitt "allt är invandrarnas fel, komma här och ta över vårt land, blablabla", sen massor med hatare som skämmer ut sig fullständigt.

Sen går man in och tittar på hans Facebook och där är det i princip bara hatar, som ber honom "skaffa sig ett liv" (kommer från någon som sitter och näthatar 24/7), tanter som skriver "din lilla parasit" och misstänkta Ulf Lundell-fans på 45 år som skriver "Nänu, aldrig mer att jag tänker lyssna på din musik".

Pinsamt efterspel med andra ord. En vuxen (24-år är hon tydligen) kan inte gömma sig bakom "jag visste inte bättre"-uttalanden, men den lilla hatstormen som blossat med personangrepp på hennes Facebook och youtube-kanal var jävligt onödig. Samma med stödet vs hatet mot Adam, vad får folk ut av att skriva hatkommentarer på hans Facebook? Ta hans agerande för vad det var, en kritik mot Tv4:s tomma ord om nollrasism.

Uppdatering från hans Facebook-sida:
"TV4 har så mycket inflytande och så mycket makt. En kanal som når ut till nästan alla som äger en TV i Sverige idag. Med detta faktum tycker jag och många med mig att det följer ett lika stort ansvar. Det är inte bara många av oss som tycker så, TV4 har själva har tagit på sig ansvaret genom jobba under parollen ‪#‎nollrasism‬.
Nu när personer på bägge sidor spektrat vädrar sina åsikter i sociala medier, så är det lätt att glömma bort kärnan av problematiken. Att TV4 och många andra medier inte är så lyhörda inför samtiden som dom kanske själva tror att dom är.
TV4 spelar ett fult spel och skiftar fokus från deras egna ansvar när dom sparkar Louise Andersson Bodin från kommande seriesatsning. En person som man fram tills imorse har ställt sig bakom, men alltså nu väljer att dumpa.
Det som står klart är att det är otroligt många svenskar, här hemma, såväl som utomlands som känner starkt inför vad som hänt, oavsett vilket läger man ställer sig i. Pajkastningen är såklart väntad, men nu är bollen i rullning och ämnet är uppe på tapeten igen. Vem ska få utrymme att synas och under vilka premisser? Vad får man och vad får man inte säga? Hur utmanar man ett system som inte hör en, inte ser en? När detta nu blir mer tydliggjort så tror jag att vi kan komma närmre förståelse.
Min ambition är tydlig. Jag vill att färre personer marginaliseras och hålls utanför. Segregationen på landsbygden så väl som i förorten är äkta.
Och till er ryggradslösa individer och grupper som skickar hot i både min och Louise Andersson Bodins riktning. Ni är riktigt, riktigt låga."
Senast redigerad av Durochmoll 2015-07-17 kl. 22:08.
Citera
2015-07-17, 22:09
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Finns det något allmänintresse av vad denna neger-rappare tycker? Tror mitt navelludd är mer intressant än random neger som spelar kränkt-neger.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-17 kl. 22:13.
Citera
2015-07-17, 22:10
Medlem
MRDuvans avatar
Extrem muslim är ett ord som poppar upp när jag ser Adams nunna... Kan inte hjälpa det!
Citera
2015-07-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Jasså... Så hiphop är rasistiskt?

Tänker du på woodpile då eller?
Eller kanske någon 'Black Supremacy'-hiphop?
Ja jag tror att vita har omtalats med negativ klang, har dock inget exempel? Och är isf samma sak som N ordet fast omvänt..eller?
Citera
2015-07-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Pressa mig?
Du snackar raser, jag snackar etnicitet. Där är skillnaden...
Så varför har olika etniciteter rätt att säga olika ord?
Citera
2015-07-17, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så varför har olika etniciteter rätt att säga olika ord?

Fråga dem!
Citera
2015-07-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Du skriver ju som en alkis

Alla etniska afrikaner är negrer, eller trodde du de var nordeuropéer ??

Tjena mittbena
Öhm, jag skulle nog dra mig en smula för att kalla folk från Nordafrika såsom exempelvis berber eller araber för negrer. Inte för att jag är rädd för Adam Tensta, utan för att de inte är negrer. Svarta afrikaner eller afro-amerikaner är vad jag anser vara negrer.
Citera
2015-07-17, 22:17
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Finns det något allmänintresse av vad denna neger-rappare tycker? Tror mitt navelludd är mer intressant än random neger som spelar kränkt-neger.

Exakt, snart gör väl grabben ett terrorattentat mot melon-hyllan på Coop för att få lite feministstöd och sälja mer..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Resonerar dina akademiska vänner också såhär?

Börjar nästan köpa att de flesta utanför sthlm är inavlade människor som inte kan tänka längre än näsan räcker...
Ingen aning, inget vi har diskuterat. Däremot tror jag det är större risk för inavel i ett slutet geografiskt område, som Stockholm, än i en hel nation. Vad tror du själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Den största skandalen handlar egentligen om vilket sjukt yttrandeklimat vi har i Sverige.

Jag trodde det bara var barn som blev ledsna när de hörde ett ord de inte gillade. Men Jag hade fel, svarta människor är precis lika lättkränkta som barn på dagis.
"Mamma! Han sa att jag är en bajskorv!
Snyft, snyft."

Sen när blev det rasism att säga ett ord? Sen när blev det rasism att uttrycka sig fritt?
Det absolut värsta är att Adam Tensta går runt dagligen och säger "neger" till sina svarta polare i Tensta. Men när en vit person gör det är det plötsligt rasism.

Sverige har blivit absurdistan och det är inte konstigt att SD växer så det knakar. Det är en naturlig reaktion på invandrarnas barnsliga beteenden.

#NegerJävel

Nej det allra värsta är att han slänger sig med hora. Att han säger niger kan han försvara sig med att det är okej i hans krets till viss rätt får jag säga eftersom det handlar om att ta tillbaka ordet.

Jag skulle däremot vilja höra honom förklara varför det är okej att säga hora och legitimera sexismen. Vågar Tv4 ställa honom den frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in