2015-07-17, 22:19
Bannlyst
Adam Tensta lämnar nyhetsmorgon för gott fan vad bra!

Det är ganska enkelt vem vill skära ner på lag och ordning eller sjukvård eller för barnen i skolan för invandrarnas skull sen får Adam Tensta hoppa från ett högt hus eller lämna en studio för en vanlig Svensk så hägrar valet 2018.

Då ska vi rösta bort alla som gynnar alla andra före välfärden för vanliga Svenskar.
Citera
2015-07-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Det är såna som du som förknippar ordet med rasism. Skitnödiga och naiva vänstergökar som av nån anledning har dåligt samvete för att vi har det bra i Sverige. Dom flesta av oss har inga problem med att konstatera att det är ett oladdat svenskt ord som helt enkelt åsyftar en mörkhyad person med rötter i Afrika.
Jag är fullständigt medveten om att ordet "neger" rent tekniskt kommer från latinets "niger", som betyder "svart".
Det som du dock inte verkar fatta är att ordet ändå kan ha en väldigt otrevlig klang för mörkhyade människor, och därför väljer jag att inte använda det ordet, eftersom jag inte har minsta behov av det ordet under några omständigheter överhuvudtaget.

Du är antagligen en sån där som går runt och använder ordet "fag" i närheten av homosexuella människor varenda gång du är i ett engelsktalande land.
Citera
2015-07-17, 22:21
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Jag skulle däremot vilja höra honom förklara varför det är okej att säga hora och legitimera sexismen. Vågar Tv4 ställa honom den frågan?

Ja. Fast om de gör det så går han sin väg. Hänger du inte med?
Citera
2015-07-17, 22:22
Medlem
oldtimedrunks avatar
Ni som är för mångkultur....Detta är precis vad mångkultur är! Eviga konflikter, censur, åsiktspolis och helt hysteriskt. Då har vi ännu inte kommit till det värsta stadiet av mångkulturen.......Gissa hur det blir när välfärden faller ihop, när folk inte får sitt soc-bidrag

Gott om folkförrädare i detta landet, pinsamt!
Citera
2015-07-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRDuvan
Extrem muslim är ett ord som poppar upp när jag ser Adams nunna... Kan inte hjälpa det!
Här kan jag hålla med! Jag har inga särskilda fördomar mot negrer,, men däremot mot muslimer. Eller snarare har verkligheten bekräftat att det inte är fördomar. Kan Adam helt enkelt ha blivit äkta muslim? Det skulle förklara en hel del.
Citera
2015-07-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seminole
Ja jag tror att vita har omtalats med negativ klang, har dock inget exempel? Och är isf samma sak som N ordet fast omvänt..eller?
Och varför tror du det om du aldrig någonsin har hört en sådan låt?
Citera
2015-07-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Pressa mig?
Du snackar raser, jag snackar etnicitet. Där är skillnaden...

Det är ok. Snacka om etnicitet.

Vem får lov att säga neger? Vem får lov att säga nigger?

Ska vi ha olika språkbruk för olika etniciteter?
Senast redigerad av Brille68 2015-07-17 kl. 22:32.
Citera
2015-07-17, 22:31
Medlem
Klimatflyktings avatar
Det intressanta med ordet neger är att det mestadels används när man diskuterar själva ordet med självutnämnda mestadels vita negerexperter på nätet.

Om det är så viktigt för dem att ordet inte används borde de läsa på om Streisandeffekten.
Citera
2015-07-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är ok. snacka om etnecitet.

Vem får lov att säga neger? Vem får lov att saga nigger?

Ska vi ha olika språkbruk fåor olika etniciteter?
Enligt många PK:ister, så skall vi det. När jag gick i skolan, så rättade lärarna fortfarande uppsatser utan att veta vem som har skrivit dem. Betyget sattes, innan upphovspersonen avslöjades. Hur skall man kunna göra samma sak idag? Ett toppbetyg för en neger, kan snabbt förvandlas till ett bottenbetyg och påtvingat besök hos PK-kontrollanten, om författaren var vit. Även om texten är exakt identisk.
Citera
2015-07-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4009900
Yttrandefrihet?

hmm... kan man bjuda in david irving och ernst zundel? eller robert faurisson??
Citera
2015-07-17, 22:41
Medlem
idontwannadies avatar
Men herregud. Sluta kalla precis allt negativt och precis all kritik för näthat. Att man skriver att Adam Tenstas agerande var patetiskt och att han är en idiot, eller att man skriver att tjejen är omogen eller att man dumförklarar de båda är inte näthat. Ett inlägg några sidor tillbaka för att ta ett exempel skriver näthat hata hat hatar näthatar hat hat näthat näthat näthatare i varje mening och exemplen är långt ifrån hat. Att dumförklara henne med att hon inte visste bättre är inte hat mot någon av dom och att en skriver på facebook att Adam Tensta borde skaffa sig ett liv är inte näthat.
Citera
2015-07-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Enligt många PK:ister, så skall vi det. När jag gick i skolan, så rättade lärarna fortfarande uppsatser utan att veta vem som har skrivit dem. Betyget sattes, innan upphovspersonen avslöjades. Hur skall man kunna göra samma sak idag? Ett toppbetyg för en neger, kan snabbt förvandlas till ett bottenbetyg och påtvingat besök hos PK-kontrollanten, om författaren var vit. Även om texten är exakt identisk.

Du har såklart rätt. Vansinne.

Men jag låter inte folk komma undan med det. Jag kräver att de förklarar. Och när de förklarar så inser de flesta vad de försöker övertyga mig om.

Typ om du frågar varför Obama är svart när han har en helvit mamma som han uppfostrats av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in