2015-07-14, 22:12
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Aldrig hört talas om den faktiskt, kollar man noterna förstår man ju rätt snabbt att den inte är för alla. Verkar ju rätt animalisk och det kan ju vara antingen en hit eller shit beroende på utförandet, dock är det ju Geza Schoen som gjort den vilket gör iaf mig något intresserad.

Vart köpte du den och vad betalade du?

Ja, jisses.

När jag läser mitt inlägg, kan det ju verka som att jag drack skiten istället för att lite förföriskt sniffa.

Tror det var allbeaytu.com. Pröjsade runt tusenlappen, host host.

Använder den aldrig, ännu. Alltför sunkig och märklig. Inte direkt hemsk men annorlunda.

Till vardags blir det oftast Grey V eller Platinum Egoiste.

Man ska dofta friskt utan frågetecken, anser jag!
Citera
2015-07-17, 17:15
Medlem
Kanske detta har besvarats tidigare i tråden men hur kommer det sig att parfym är så mycket billigare online? Hittade en flaska Boss för 400 online men den kostar minst 800 i fysiska butiker. Är det olika styrka på doften eller är det inte äkta märkesparfymer?
Citera
2015-07-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Kanske detta har besvarats tidigare i tråden men hur kommer det sig att parfym är så mycket billigare online? Hittade en flaska Boss för 400 online men den kostar minst 800 i fysiska butiker. Är det olika styrka på doften eller är det inte äkta märkesparfymer?

Personal, hyra för lokal som kan ligga ute i skogen och andra omkostnader som vanliga återförsäjare (butiker) tvingas betala.
Citera
2015-07-17, 19:52
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak

Om man är konspiratoriskt lagd,

skulle man kunna misstänka att det är billiga kopior.
Citera
2015-07-17, 20:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiroshima15
Om man är konspiratoriskt lagd,

skulle man kunna misstänka att det är billiga kopior.

Det florerar nog mer skit på marknaden än vi tror.
Citera
2015-07-17, 20:13
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Det florerar nog mer skit på marknaden än vi tror.

Jag har ju, som nämnt, följt diskussionerna om olika saker i tråden.

Jag tänker på Chanel, som enligt uppgift ej får säljas online.
Firman Nordic NÅNTING säljer ju Chanel och man kunde läsa HÄR att detta var grå handel.

Borde man kanske ha en SEPARAT tråd för just FEJK-accessoarer?
Citera
2015-07-17, 21:25
Medlem
Citat:

Firman Nordic NÅNTING säljer ju Chanel och man kunde läsa HÄR att detta var grå handel.

Dock är det äkta Chanelprodukter.
Citera
2015-07-17, 23:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Precis som Ritinkin skriver och som det pratats om innan är det ju i första hand inte piratkopior. Mer troligt att det är varor som kanske anskaffats via tvivelaktiga kontakter.
Och att Chanel inte får säljas online har jag hört via en annan källa som jobbat på Åhléns. Det är ju dessutom ganska troligt att det är så iom att utbudet överlag online är dåligt samt att Grand's Parfymeri som är en seriös butik inte säljer just Chanel i sin onlinebutik.
Citera
2015-07-19, 10:03
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Chanel inte får säljas online

Kolla in tex. Harrods online, de skickar gärna en Chanel.
Citera
2015-07-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallenz
Jag är totalt förälskad i Byredo. Många verkar inte veta om märket heller för de säljer bara på 2 ställen i Sverige. Åhléns och deras egna butik, båda i Stockholm.
Jag har nu Black Saffron, Seven Veils,
M/Mink och Oliver Peoples. Annvänder bara Byredo och kommer bara bara göra det. Rekomenderar det starkt! En mycket ovanlig parfym! Men så extremt god!
Känns som att man betalar alldeles för mycket för vad man får. Inte fastnat för någon Byredo. Vissa är såklart helt OK, men för mig har ingen varit värd att betala för.
Citera
2015-07-19, 15:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Känns som att man betalar alldeles för mycket för vad man får. Inte fastnat för någon Byredo. Vissa är såklart helt OK, men för mig har ingen varit värd att betala för.
Även jag känner likadant. Inte hittat någon extraordinär.
Citera
2015-07-20, 11:36
Medlem
Tallenzs avatar
Citat:
Säljs på NK i gbg också

Tycker de Byredo jag testat hittills är sådär, har inte riktigt fastnat för någon såpas att jag känt mig tvungen att köpa någon. Skulle vilja testa den nya Westbrook.
Jasså de gör det! Åfan, ska inte fastna för mycket för rykten om att Byredo bara finns i Sthlm, Sverige De jag har testat har jag gillat extremt mycket! Seven Veils är en riktig kvällsparfym!
Skulle också vilja testa Westbrook!
Vi alla har ju olika smaker för parfymer så det råkar väl vara så att jag just har fastnat mig för Byredo
Just nu annvänder jag Byredos Oliver Peoples, riktigt go'!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in