2013-04-19, 08:34
Medlem
3rds avatar
Någon som testat någon doft från Histoires De Parfums? Beställde några samples av/från bla dom. Man måste ju planera nästa inköp liksom .
Citera
2013-04-19, 08:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Någon som testat någon doft från Histoires De Parfums? Beställde några samples av/från bla dom. Man måste ju planera nästa inköp liksom .

Jag skulle vilja testa 1725 och se om den är lik Invasion Barbare som vissa verkar tycka.
Citera
2013-04-19, 08:55
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag skulle vilja testa 1725 och se om den är lik Invasion Barbare som vissa verkar tycka.
Hoppas själv kunna ge svar på det nästa vecka .
Citera
2013-04-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Så, fick hem dofterna jag köpte häromdan nu, och måste säga att jag är sjukt besviken på Ck One Shock. När jag doftade i butik gillade den, men på min hud och dess "omvandling" är rent utsagt hemsk. Usch! Tur att jag köpte 20ml

212 Men och Cool Water Game är underbara dock. Inte hunnit använda La Nuit ännu.
Ck One Shock ändras ganska mycket på min hud, oftast till något dåligt. De första minuterna är underbara! Doftar som pepparkakor doppade i honung

Den ändras som sagt, tobak träder fram och pepparkaksdoften försvinner nästan helt. Synd :/
Citera
2013-04-19, 10:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
massa text beskrivande AdP.

Klockren beskrivning

Älskar min AdP Intensa after shave balm när man kört en skön old school rakning med borste och hela kitet. 100% gentlemanskänsla
Citera
2013-04-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Ck One Shock ändras ganska mycket på min hud, oftast till något dåligt. De första minuterna är underbara! Doftar som pepparkakor doppade i honung

Den ändras som sagt, tobak träder fram och pepparkaksdoften försvinner nästan helt. Synd :/
Doftar som Red Bull, enligt mig.
Citera
2013-04-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Den innehåller ju "Energydrink accord" så de är inte så konstigt
Citera
2013-04-19, 12:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Usch, tyckte den utvecklades till otroligt söt tobak, sirap kanske. Sliskig rent av. Och då var jag väldigt sparsam med sprejandet.
Nej, öppningen när jag bara doftade på handleden i butik var mycket bättre än vad den visade sig vara under en dag. Ska nog inte dissa den totalt och bör nog ge den en eller två chanser till, men andra intrycket var tyvärr inte på topp.

212 Men gillar jag dock mer och mer! Älskar den fräscha gräslukten som övergår till lätt kryddigt och i slutändan lite svag mysk. Så där är jag nöjd. Lite mer mysk i slutet hade inte skadat dock då jag tycker om doften av det.
Citera
2013-04-19, 12:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
När man sprayar på den doftar det nästan bara citron, men bara efter ett par minuter börjar citrusdoften dämpas och fram kommer lite örtighet från rosmarin och lavendel och en lätt not av ros. Om man inte känner igen noten så tror jag inte man uppfattar att det är ros. Allt doftar väldigt naturligt och osyntetiskt. Det är ingen stark doft utan mer en lugn "skin scent" som ger en aura av sofistikerad äldre herre . Jag har lite svårt att se riktigt unga bära denna doft, och jag tror inte det är många yngre som skulle bära den. Möjligen lillgamla Carl-Gustaf von Finkelhufvud, 15 år, som kommer till skolan i kostym varje dag med en promenadkäpp. Om man är "för ung" för denna doft krävs nämligen lite andra attribut som signalerar att man är äldre än man ser ut, annars kommer folk i samma ålder tro att man stulit farfars/gammelfarfars rakvatten.

Är man över 25 så tycker jag nog man kan bära doften med stolthet utan att behöva spöka ut sig i speciella kläder. Dock är det ingen doft för de som gillar sportiga dofter eller moderna dofter. Den är tidlös, klassisk och sofistikerad - den har hållit i nästan 100 år, man känner att den har anor, men den är fortfarande ett mästerverk som man inte behöver skämmas för.

Sel Marin är inte dålig, men det är inte alls samma typ av doft. Den är mer syntetisk, doftar hav och har inget av det där "klassiska" i sig.

Välutförd beskrivning ....Om man jämför den i "gubbighet" med Michael for men, hur står den sig då?
Citera
2013-04-19, 12:42
Medlem
Citat:
Den innehåller ju "Energydrink accord" så de är inte så konstigt
Bara att det står att den innehåller något så kryptiskt borde få varningsklockorna att ringa direkt.
Citera
2013-04-19, 13:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Välutförd beskrivning ....Om man jämför den i "gubbighet" med Michael for men, hur står den sig då?
Svår fråga. Mycket mer sofistikerad och gentlemannamässig än Michael for Men. Det är ju inte alls samma noter eller samma typ av doft. Michael for Men är ju tung och rökig medan AdP Colonia är lätt och diskret. AdP känns mer italienskt sofistikerad medan Michael for Men känns mer brittisk. AdP Colonia passar bäst vår och sommar medan Michael for Men är bäst för höst och vinter. Ser inte riktigt samma stereotyp framför mig visserligen. Är man inte parfymnörd som vi så tror jag inte en AdP-man skulle bära Michael for Men på vinterhalvåret, och en Michael for Men-man skulle nog inte bära AdP Colonia på sommarhalvåret .

Michael for Men-stereotypen är nog lite mer burdus och gillar att sitta i sin fåtölj och smutta på en cigarr med ett glas whiskey medan AdP Colonia-stereotypen är ödmjuk och allmänt trevlig, välklädd, välfriserad och har blankputsade skor. Åldersmässigt är det nog ungefär samma person, bara olika personligheter .
Citera
2013-04-19, 15:54
Medlem
Vilka svenska återförsäljare har Michael for Men? Vivamondo hittar jag bara, men är inte den sidan strulig?
Senast redigerad av Ritinkin 2013-04-19 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in