2015-07-17, 14:02
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Ursäkta om jag är korkad..... men vem är NN?😩

Någon son inte är identifierad eller misstänkt,
2015-07-17, 14:02
Medlem
Vem av bröderna hade orange tröja på sig när de hämtades till förhör?
Är det den person som fortfarande sitter häktad?
Alltså 35- åringen
2015-07-17, 14:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag har samma funderingar som du,
Jag tror att den är hemlig pga att de inte har tillräckliga bevis som håller för ett åtal..
Och möjligtvis för att de är/var så osäkra på att de har rätt GM, samt så lite att gå på, och vill därför inte läcka värdefulla uppgifter om annan GM skulle bli aktuell.
2015-07-17, 14:03
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipanen2
Precis.. Hon skulle bara SMSa om hon fick problem på vägen. Fadern hade inte förväntat sig ett sms överhuvudtaget, därav föräldrarnas reaktion när de inte såg smset förrens senare. Alla tar för givet att LH var pappas flicka-men så var det inte alls det. Hon smsade mestandels med sin moder så när fadern får ett sms kände han att något inte var som det skulle.
Det är intressant, tror inte jag sett detta någon annanstans. Har du insyn själv eller har jag missat något?

Men om vi antar att det är så, och rent hypotetiskt föreställer oss, exempelvis att någon tilltalar henne vänligt, frågar om vägen, ber om hjälp e dyl. Det finns inget uttalat hotfullt som ger henne "ursäkt" att frångå vanlig artighet men hennes magkänsla ger en liten varning.

Att skicka SMS kan vara en slags försäkring, som när man ger sig ut på en fjälltur, att någon ska veta var man är och reagera om något händer.

Det kan också vara en signal mellan raderna till GM "Jag sms:ade min pappa att jag är på väg" (så du vet att han har koll och märker om det händer mig något). Ungefär som att många tjejer har uppe mobilen och pratar/låtsas prata telefon på vägen hem på kvällen.
2015-07-17, 14:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag tror att den är hemlig pga att de inte har tillräckliga bevis som håller för ett åtal..

Ja, men det kommer ju i så fall fram ändå - vid rättegången. Den KAN dom inte hålla hemlig. Inte hela i alla fall.
2015-07-17, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Kompis,du som har koll på blaskorna-Konfrontationen med Litauerna vs. MP var väl vid fyndplats3?
Eller har det varit flera konfrontationer?

Jag undrar det samma?
Fynd av MP. Söderlund uppger i lada ( det jag citerade). Polis meddelas.
Sen finns uppgift om att patrullen omdirigeras.
Samtidigt säger Fredman att de kom ikapp dem efter typ 500m., gripande och kontrollerar fynd efteråt.
Samtidigt undrar jag hur de kan gripas i huset (mediabilder) om de kom ikapp dem. Det är väl längre avstånd mellan Martorp och bostaden än den sträckan?
Inte helt klart händelseförlopp - det är lite glapp om man ser mediauppgifterna?
2015-07-17, 14:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Eller också har de kommit annan grov brottslighet på spåren och sitter inne med mycket känslig information som man ännu inte tagit beslut om hur den ska hanteras.
2015-07-17, 14:07
Medlem
Kan inte va ensam om att vilja se FUP
Förövrigt, någon som har ren fakta angående teorierna att hon skulle varit styckad ?
2015-07-17, 14:10
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det någon som fattar vad det är som tar sådan tid? Så här lång tid brukar väl inte en förundersökning ta? Och varför det är så hemligt? Så här hemligt brukar det väl inte vara?

Åklagaren tror att han har rätt person -men har inte en susning om det mer än indicier - och har övertygat rätten om det,som gått på åklagarens framställan - .Den här åklagaren får nog inställa sig på att söka ett annat jobb efter det är.
2015-07-17, 14:12
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar det samma?
Fynd av MP. Söderlund uppger i lada ( det jag citerade). Polis meddelas.
Sen finns uppgift om att patrullen omdirigeras.
Samtidigt säger Fredman att de kom ikapp dem efter typ 500m., gripande och kontrollerar fynd efteråt.
Samtidigt undrar jag hur de kan gripas i huset (mediabilder) om de kom ikapp dem. Det är väl längre avstånd mellan Martorp och bostaden än den sträckan?
Inte helt klart händelseförlopp - det är lite glapp om man ser mediauppgifterna?
http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/Alltså när man kom ikapp dem efter 500 m fick de visa ID och och gick sedan hem. Efter stund hämtade polisen dem hemma.
Senast redigerad av djembelelle 2015-07-17 kl. 14:17.
2015-07-17, 14:13
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ponera då , att Lisa gett faen i/ ej kunnat sms.a före hemfärden.
Hur hade förloppet sett ut då - inkl. fb.detektivernas envetna kämpande för att lösa mordgåtan?

Ja, den som visste det;-) Jag är inte Sherlock Holmes eller Barnaby.

Nu verkar det som att LH messat att hon var på G hem, efter första dan med eget fordon. Att inte dyka upp en timme senare, det skulle få mig om jag varit hennes förälder att undra och ringa henne och fråga om det hänt något som jag skulle kunna hjälpa till med. Att mobilen då är avstängd kan förhoppningsvis få vilken förälder som helst att bli orolig, jag hoppas vi tycker likadant?

Dagens ungdomar messar mest, men om man inte får tag på dem på mobilen när de är på hemväg som hon messade om, så blir vem som helst orolig. Jag tycker inte det är så konstigt att föräldrarna blir oroliga. Och agerar, helt naturligt.

Sen vill jag säga att de tokar som anser att hennes pappa är mördaren förtjänar inte en myrstack med sirap , de tokarna förtjänar tjära och fjädrar.
2015-07-17, 14:17
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det är intressant, tror inte jag sett detta någon annanstans. Har du insyn själv eller har jag missat något?

Men om vi antar att det är så, och rent hypotetiskt föreställer oss, exempelvis att någon tilltalar henne vänligt, frågar om vägen, ber om hjälp e dyl. Det finns inget uttalat hotfullt som ger henne "ursäkt" att frångå vanlig artighet men hennes magkänsla ger en liten varning.

Att skicka SMS kan vara en slags försäkring, som när man ger sig ut på en fjälltur, att någon ska veta var man är och reagera om något händer.

Det kan också vara en signal mellan raderna till GM "Jag sms:ade min pappa att jag är på väg" (så du vet att han har koll och märker om det händer mig något). Ungefär som att många tjejer har uppe mobilen och pratar/låtsas prata telefon på vägen hem på kvällen.

Ja det här var intressant , kan ju tyda på att BO var rädd/orolig när hon skrev messet .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in