Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 10:58
Medlem
Tamborinos avatar
Att rätt GM sitter inlåst råder det ingen tvekan om för mig , nu handlar det bara om att samla så mycket bevis det bara går .
Jag är inte ens säker på att Frun och Brodern visste vad som fanns i Byggboden när dom försökte få bort MP från området vid Martorp på Fredagskvällen .
MGM tror jag kan ha ljugit ihop en historia om att han förvarade stöldgods på Martorp som skall med hem till Litauern om en månad .
Frun och Brodern anar säkert att MGM har med försvinnandet att göra utan att veta något .
Men jag håller med flera här att AJ beter sig märkligt denna första vecka i sökandet efter BO ,känns som han inte tycker det är någon "stor grej" att en flicka försvunnit !
Visste / anade han något .
2015-07-17, 10:58
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Sen att han har haft turen och slå till i rätt ögonblick också. 18:23 skickar Lisa sitt SMS och gissningsvis tar det inte mer än 2-3 minuter för henne att ge sig iväg efter det.

Ja det är ytterst märkligt.Det finns ingen GM som KAN ha sådan tur tidsmässigt,det MÅSTE varit planerat alltsammans. Och om det är planerat så är det ännu märkligare att GM placerar BO i ett skåp i en byggnad.Liklukten kommer att kännas på flera hundra meters radie.Det verkar som planeringen gått över i panik för att det inte blev som GM tänkt sig.
2015-07-17, 11:00
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Här står det pappa åkte klockan 21.00 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab . Och i vissa tidn7ngar str det ca klockan 20. Så varför är ni så säkra på exakt på sekunden 20.00 . Inte helt jävla omöjligt 19.53 20.01 20.10 20.22 eller 20.29 eller 20.47. Det handlar jävla ordet CIRKA om det är så viktigt att veta för dej.

Eftersom inget intressant framkommer så kommer dom närmsta 10000 inläggen att handla om
vad man ser bakom knuten eller om kl var 20.01.10 eller om LH har pinkat in sitt revir i någon lada,
färgen på mobilskalet osv.

Jag funderar just nu om den MGM var och shoppade pizza i byn för att ha ett alibi eller ett försök
till att ha ett alibi?
2015-07-17, 11:01
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det har varit diskussioner om huruvida pappan hann ringa sina kollegor och per tidsmässigt hur de hade möjlighet att leta innan polis kontaktades därav min fråga om när han åkte.

Och du, det är en väldigt skillnad på 20.00 och 21.00 om du inte förstod det. Så att använda ordet cirka gör man inte om det är 1 timmes skillnad möjligtvis 10 minuter

Och vad är ditt svar på era diskussioner nu när du själv tror dej veta att han ringde senast 20.10 istället för 20.00? Ps. Det finns mobiltelefoner.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-17 kl. 11:10.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ja det är ytterst märkligt.Det finns ingen GM som KAN ha sådan tur tidsmässigt,det MÅSTE varit planerat alltsammans. Och om det är planerat så är det ännu märkligare att GM placerar BO i ett skåp i en byggnad.Liklukten kommer att kännas på flera hundra meters radie.Det verkar som planeringen gått över i panik för att det inte blev som GM tänkt sig.

Hur snabbt börjar lukten kännas?
Tänkte om det var folk som arbetade på Martorp under veckan, borde de inte ha känt någon lukt då?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Att rätt GM sitter inlåst råder det ingen tvekan om för mig , nu handlar det bara om att samla så mycket bevis det bara går .
Jag är inte ens säker på att Frun och Brodern visste vad som fanns i Byggboden när dom försökte få bort MP från området vid Martorp på Fredagskvällen .
MGM tror jag kan ha ljugit ihop en historia om att han förvarade stöldgods på Martorp som skall med hem till Litauern om en månad .
Frun och Brodern anar säkert att MGM har med försvinnandet att göra utan att veta något .
Men jag håller med flera här att AJ beter sig märkligt denna första vecka i sökandet efter BO ,känns som han inte tycker det är någon "stor grej" att en flicka försvunnit !
Visste / anade han något .
De försökte inte få bort någon från Martorp, de försökte få bort MPS från en plats nära bostaden.
2015-07-17, 11:03
Medlem
Citat:
Jag tror att han observerade henne under tiden hon skrev och skickade sitt sms för att sedan snabbt slå till, det talar för att han var vid baksidan redan
Stod gömd

Men om det nu är NB som har gjort det här vilket jag tror, varför är han gömd bakom kaféet? Jag har svårt och se en anledning till att han befinner sig där just då.
2015-07-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det är nog inte uteslutet att det kan ha varit något liknande för pappan. Även om jag inte tror det så kanske ju LH inte brukade messa, men kan ju ha messat för hon ville visa någon som vägrade fatta att hon måste dra, att hon nu minsann var tvungen att åka eftersom hon messat pappan och att pappan då reagerade på detta

Precis.. Hon skulle bara SMSa om hon fick problem på vägen. Fadern hade inte förväntat sig ett sms överhuvudtaget, därav föräldrarnas reaktion när de inte såg smset förrens senare. Alla tar för givet att LH var pappas flicka-men så var det inte alls det. Hon smsade mestandels med sin moder så när fadern får ett sms kände han att något inte var som det skulle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn

Det är svårt att få ihop det. Någon pusselbit saknas.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hur snabbt börjar lukten kännas?
Tänkte om det var folk som arbetade på Martorp under veckan, borde de inte ha känt någon lukt då?
Ida i Trollhättan dumpades utan emballage 30 meter från allmän väg mitt i högsommaren. Hon hittades tack vare lukten efter fem veckor. Boden stod mer än 30 meter från närmaste byggnad där det kan antas ha varit någon verksamhet.
2015-07-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Barn? Tonåring skrev jag.
I en polisutredning granskas inblandade. Mobiltrafik kontrolleras. Uppgifter/påstående dubbelkontrolleras. Alibi. Det behöver vi nog inte ens fundera över. Det är liksom via gärningsmannaprofiler det ringas in. Statistiken du uppger kan du vara säker på att de har koll på. Har du missat vilken grupp som sattes in tidigt?
Vilken grupp sattes in tidigt?
2015-07-17, 11:06
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De försökte inte få bort någon från Martorp, de försökte få bort MPS från en plats nära bostaden.
Dom var 500m fr bostaden så dom kan ha viftat bort dom från varsomhellst
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2015-07-17 kl. 11:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in