Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-03, 01:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, allt en GM gör kan skyllas på panik, t.o.m. att köra en omväg till FP. Men detta är en blandning av rationellt tänkande och irrationellt på ett sätt som jag inte förstår.

Däremot har jag sett en annan sak. Hansochgretaspåret följer en sträcka mot Håkan Jonsgården, tills det helt plötsligt avviker mot brödernas bostad. Var GM på väg dit, månne, och fick en idé på vägen?

Håkan Jonsgården i Gum är AJ's son GJ's (51 år) gård, ett av GJ's företag THV Global AB är också skrivna där, samt GJs två barn, en dotter och en son (ålder ca som Lisa) är också skrivna där, men GJ och båda hans barn är också skrivna i Bromma.
Just nu ser jag att han ändrat Bromma till Las Palmas i Spanien, men jag VET 100% säkert att sist jag kollade hans Facebook skrev han att han bor i Bromma . GJ har tydligen också tagit bort sin Bromma adress på hitta.se (jag har adressen från innan han tog bort den från hitta.se)

Undrar VARFÖR GJ har gjort dessa ändringar ???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
spelar du dum?
Hon har bragts om livet. Det som konstaterats är att det inte är självmord. Men även att någon annan tagit hennes liv. Menar du på fullt allvar att du vill sitta och spekulera om att det var en trafikolycka? Förstår du inte att detta fallet är grymt locket på? Skulle hennes död bero på att hon ex hade körts över av en bil så hade vi vetat det. DE HAR VALT att gå ut med uppgifter att någon annan tagit hennes liv.

Sen en preliminär ob-rapport innebär att inget annat kommer fram mer än ev dna spår på en häl.

De hade inte behövt gå ut med ens någon dödsorsak men de valde den vägen för att ni skall förstå att en annan mänska tagit hennes liv. En eller flera

Du verkar upprörd och tyvärr inte så insatt och tyvärr uppfattade jag ditt inlägg som otrevligt. Gör dig själv en tjänst om du är så intresserad över vad jag spekulerar i så läs samtliga mina inlägg. Jag tror personligen inte på någon trafikolycka Man kan testa en teori eller diskutera även om man inte tror att den är den mest tänkbara...
Jag har även läst vad åklagaren sagt till media. Om du väljer att tolka hans uppgifter på annat sätt är det upp till dig. Orkar inte förklara alla tänkbara sätt som en människa kan mördas på så vänligen googla för en utömmande information över de sätt som LH teoretiskt kan ha mördats på och sen finns det en poäng i att ha ganska högt i tak är inne istället för att lägga locket på

Gällande eventuella analyssvar så vet vi ej vilka svar som är på analys än. Antar att det mesta kommer att kunna begäras ut gällande utredningen men antar också att det är möjligt att det blir sekretess i vissa delar och gällande bilder plus att en del åker väl i slasken...
Senast redigerad av ulvan 2015-07-03 kl. 01:26.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jo, det vet jag.

Tanken utgår ifrån Zenias idé om Hansochgreta-spåret. Att GM var på väg mot den gården, men kom sedan på nya tankar och vek av norrut.
Finns det ett bostadshus som är bebott på den gården? I så fall var han nog inte på väg dit. På Martorp finns inget bostadshus som jag förstår det.
Edit: såvida inte menas att någon boende på gården är mördaren...
Senast redigerad av djembelelle 2015-07-03 kl. 01:18.
2015-07-03, 01:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
måste vara en hypotetisk fråga då kroppen inte hittades där.
Antar att tanken med hypotesen är att det är en helt annan GM än NB. Att AJs någon närstående t ex avkomma begått ett obetänkt illdåd. Att man på väg mot kalkgroparna, där man först tänkt dumpa beviset, kom på tanken att peka ut gästarbetarna som skyldiga i stället. Lade ut HansochGretaspåret och tog kroppen till farsans gård i stället. Farsan tar handsken och krånglar till det i ladan där litauerna jobbar, så de får ännu mer misstankar mot sig. AJ sticker till Stockholm och Dalarna och då är ladorna låsta. När han är på plats så talar han med polisen och gud vet allt vad han berättat om de där utlänningarna. Polisen kan ju se själva så misstänkta de ser ut när de går och letar efter sin katt. Ja, det är ju också en tanke om än lite mer långsökt.
2015-07-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ah, trist! Då kan du bortse från mitt senaste inlägg.

Det hade varit intressant med en sådan geografisk koppling till dessa personer.

Nån idé om vem som bor där nu?

Det finns ingen fysisk person skriven på den adressen för närvarande men väl ett företag som kan kopplas till godsherrens son: http://www.ratsit.se/5565649836-THV_Global_AB
2015-07-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tror åklagaren har en bild över dödsorsak redan nu, och de sista proverna är mer av dubbelkollande/standardmässig natur.

själva obduktionen är klar när den prel. rapporten skickas. Sedan inväntas svar på prover som har skickats på analys.
Jag tror åklagaren har en ganska god bild av vad LH råkat ut för reda nu.
2015-07-03, 01:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De är inte skrivna där. Jag har kollat med folkbokföringen.

GJ har tagit bort båda hans barn, och sig själv från den Håkan Jonsgården adressen, och Bromma adressen också, men sök på deras namn på personer.eniro.se och klicka på cached så kommer dom fortfarande fram på Håkan Jonsgården Källby adressen också Bromma adressen, också GJ själv.
2015-07-03, 01:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OK, intressant. Slaktrum, i en lada? är det lagligt? Det kanske är en historisk kvarlevande benämning, såsom MGMs hus tydligen kallats mejeriet och det så kallade bränneriet är väl inte använt som sådant nuförtiden heller? Massmedialt är det dock genialt med ett slaktrum nära mordplatsen!
"slaktrummet" är det tidigare mjölkrummet, men har tydligen på senare tiden/åren använts till jägare kopplade till AJ's Blomberg Säteri/Godset, när dom skulle slakta det dom skjutit på jakt.
2015-07-03, 01:25
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
GJ har tagit bort båda hans barn, och sig själv från den Håkan Jonsgården adressen, och Bromma adressen också, men sök på deras namn på personer.eniro.se och klicka på cached så kommer dom fortfarande fram på Håkan Jonsgården Källby adressen också Bromma adressen, också GJ själv.
Det är nog så att han och familjen har bott där men flyttat och skrivit över fastigheten på bolaget.
2015-07-03, 01:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ah, trist! Då kan du bortse från mitt senaste inlägg.

Det hade varit intressant med en sådan geografisk koppling till dessa personer.

Nån idé om vem som bor där nu?

AJs son äger det stället 100% säkert och både han och hans barn har varit skrivna där intill förr några dagar sedan då de tagits bort från div adress websites men som jag redan skrivit i kväll dom kan fortfarande hittas skrivna där on du använder "cached" funktionen.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Du verkar upprörd och tyvärr inte så insatt och tyvärr uppfattade jag ditt inlägg som otrevligt. Gör dig själv en tjänst om du är så intresserad över vad jag spekulerar i så läs samtliga mina inlägg. Jag tror personligen inte på någon trafikolycka Man kan testa en teori eller diskutera även om man inte tror att den är den mest tänkbara...
Jag har även läst vad åklagaren sagt till media. Om du väljer att tolka hans uppgifter på annat sätt är det upp till dig. Orkar inte förklara alla tänkbara sätt som en människa kan dödas på så vänligen googla för en utömmande information över de sett som LH teoretiskt kan ha dödats på och sen finns det en poäng i att ha ganska högt i tak är inne istället för att lägga locket på.

Gällande eventuella analyssvar så vet vi ej vilka svar som är på analys än. Antar att det mesta kommer att kunna begäras ut gällande utredningen men antar också att det är möjligt att det blir sekretess i vissa delar och gällande bilder plus att en del åker väl i slasken...

Vad menar du att du skall testa en teori på? På mänskorna här?
Jag har följt tråden sedan start. I dag är det samma inlägg som var två dagar efter LH död. Det är bara att samma spekulationer får luft om och om och om igen.
Detta beror enbart på yppandeförbudet. Det är liksom att slänga mat till överhungriga grisar.

Åter igen.....det lilla åklagaren MEDVETET valt att gå ut med såsom att hon bragts om livet innebär att det är fullkomligt absurt att sitta och spekulera om trafikolyckor. Lyssna!!!!!!!!
Om jag är upprörd......ja du har säkert rätt. Tycker bara det är så urlöjligt att sitta med samma jävla inlägg om och om igen med totalt idiotiska påståenden.

Det finns teknisk bevisning om att 35 åringen tagit livet av LH. Det innebär inte att han råkat fingra på hennes mobiltelefon eller att han tagit på handsken som de hittat. Det innebär att sannolikt finns hans hud under hennes naglar eller hans sperma på/i hennes kropp.

Att den Yngre brodern var häktad är enkelt att förstå. Sannolikt visste åklagaren redan då att han inte tagit livet av LH.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Som sagt, jag tvekar inför tanken på godsherrens son som GM men jag har från tidigt känt det som om det finns flera inblandade i denna historia. Att någon eller några försökt skydda en person som är lite efterbliven och saknar impulskontroll. Att de märkliga turerna med fynd utefter vägen, som kanske t om planterats under sökandet efter LH, har att göra med någon som tämligen desperat försöker skyla över vad någon annan gjort. Jag tror GM är oförmögen att inse vad han gjort, han kan vara ångerfull eller likgiltig men inte riktigt kapabel att själv dölja brottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in