Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-17, 12:37
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag kan inte släppa funderingarna jag har på varför man gräver i ladan, vad tror man ska finnas där? Vad har indikerats på att det ens ska finnas något i ladan?

Det kan ju inte vara handsken?

När började man gräva? Någon som minns?
Grävandet börjades innan detta med Lisa.
2015-07-17, 12:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag har spekulerat en smula i en moped som kanske inte fungerat. Tidigare har Lisa blvit skjutsad till arbetet, nu kör hon moped. Att Lisa skulle köra själv kan ha varit Lisas egen ide, kanske inte helt uppskattad av föräldrarna ("Vi kör dig gärna, Lisa, du behöver inte ta mopeden" - "Nej Mamma / Pappa, det är klart jag kör själv, det skall ju inte ni behöva göra" - "Jaja, mitt barn gör så (suck)"...

Finns uppgifter på att Lisas mamma fixade med håruppsättningar inför studentbalen och därav inte kunde skjutsa den aktuella söndagen.
2015-07-17, 12:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Och du menar att platsen för det viktiga fyndet är nära Litauernas bostad .
Nej, platsen för konfrontationen är nära bostaden.
2015-07-17, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det fetade:
Sommartid är det så gott som obefintlig insyn mot plats där moped stod. (grönska/vegetation)

Vidare är det väl mycket svårt att motivera ett inbrottsförsök om det står en moped kvar på platsen, dessutom inom tidsram för stängning, samt i dagsljus.

För professionella inbrottstjuvar spelar det roll om det är dag eller natt. De agerar ändå. Det har under flera år varit sommarturnèr från Litauen. De har koll på om folk är hemma eller inte.

Litauern har jobbat i flera år i området och har säkert stenkoll på de som bor i området. Min tro är att han ligger bakom de andra inbrotten också på cafèt och har då opererat på ett visst sätt.

Det som var nytt nu var att Lisa inte åkt bil hem med sina föräldrar och hade inte koll på att hon tagit moppen till jobbet denna dag.. Denna pusselbit kan vara det som gör att allt inte går som han tänkt sig denna gång.
De som bor där har tillräckligt med insyn för att GM inte skall slå till..om de är hemma. Bara en fundering. Därför skulle det vara intressant och se om de som bor i huset bakom cafèt varit bortrest de ggr som det varit inbrott i cafèt tidigare.
2015-07-17, 12:40
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Grävandet börjades innan detta med Lisa.

Tror han menar Polisens grävande !
2015-07-17, 12:42
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

OK , då är jag med .
2015-07-17, 12:44
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Tror han menar Polisens grävande !
Var framgår det att polisen grävde?
2015-07-17, 12:47
Medlem
Citat:
Jag har som du funderat över varför dessa omfattande grävningar i Ladan har gjorts .
Om det kan vara en Polishund som markerat där ? eller nått ....
Tror man började gräva några dagar efter försvinnandet .

Vart framgår det att det var polisen som gjorde dessa utgrävningar?
2015-07-17, 12:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
För professionella inbrottstjuvar spelar det roll om det är dag eller natt. De agerar ändå. Det har under flera år varit sommarturnèr från Litauen. De har koll på om folk är hemma eller inte.

Litauern har jobbat i flera år i området och har säkert stenkoll på de som bor i området. Min tro är att han ligger bakom de andra inbrotten också på cafèt och har då opererat på ett visst sätt.

Det som var nytt nu var att Lisa inte åkt bil hem med sina föräldrar och hade inte koll på att hon tagit moppen till jobbet denna dag.. Denna pusselbit kan vara det som gör att allt inte går som han tänkt sig denna gång.
De som bor där har tillräckligt med insyn för att GM inte skall slå till..om de är hemma. Bara en fundering. Därför skulle det vara intressant och se om de som bor i huset bakom cafèt varit bortrest de ggr som det varit inbrott i cafèt tidigare.

Så du vill alltså ha det till att professionella inbrottstjuvar, står och lurpassar vid ett café, där stängning precis sker, och en moped står i direkt anslutning till var dom tänker bryta sig in, i fullt dagsljus.
Samt att detta är dessa tjuvars noga uträknade plan.
Okej..
2015-07-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Var framgår det att polisen grävde?
Jag också läste i tidningar att polisen grävde i ett platser. En av dem var ladan mittemot bageriet.
Senast redigerad av matematiker 2015-07-17 kl. 12:56.
2015-07-17, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Är det två grupper från MP menar du?
En som gör fyndet i ladan och en som konfronterar dem?
2015-07-17, 12:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Fel" förälder.

Citat:
Ursprungligen postat av Marsipanen2
Precis.. Hon skulle bara SMSa om hon fick problem på vägen. Fadern hade inte förväntat sig ett sms överhuvudtaget, därav föräldrarnas reaktion när de inte såg smset förrens senare. Alla tar för givet att LH var pappas flicka-men så var det inte alls det. Hon smsade mestandels med sin moder så när fadern får ett sms kände han att något inte var som det skulle.

Tack för ditt inlägg. Stämmer detta så är det mycket intressant att få ta del av. Du verkar kunna känna familjen.

Alltså p. g. a. att Lisa SMS:ade s. a. s. "fel" förälder, så kände pappan att något var på tok när han läste meddelandet från dottern senare. Denna känsla lär också mamman ha erhållit.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-17 kl. 12:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in