Citat:
Ursprungligen postat av
Ka7700
Jag kan inte släppa funderingarna jag har på varför man gräver i ladan, vad tror man ska finnas där? Vad har indikerats på att det ens ska finnas något i ladan?
Det kan ju inte vara handsken?
När började man gräva? Någon som minns?
Bakom cafèt där moppen verkar ha stått finns 2 hus. Det verkar väl som ett av husen är bebodda. Verkar som de har full synfält till baksidan av cafèt. Att det skulle uppstått en konfrontation mellan GM/BO bakom cafét känns inte som logiskt utifrån att man lätt skulle bli uppmärksammad. Utifrån detta scenariot har BO av någon anledning gått till ladan.
Anledning? Att hon missat att lägga nyckeln i ladan ( om nu anställda lade den där)
Att det fanns dålig täckning bakom cafèt för att skicka sms..gick då ut mot gatan.
Ett alternativ kan vara att GM visste att de som bodde i huset bakom cafèt inte var hemma vid aktuella tidpunkten..och då kunde GM operera bakom cafèt. GM borde haft koll på att de andra 2 anställda åkte i bil och att de åkt iväg. Då det skett flera inbrott i cafèt sedan den nya ägaren kom dit ( 2014) samt att det skett flera andra stölder i området så kan det varit något sådant på G.
Min tro är att polisen nu har slagit ihop 2 utredningar och kollar om det finns ett samband. Det troliga är ju att de tidigare inbrotten på cafèt skett genom att man tagit sig in på baksidan. GM hörde att de 2 anställda hade åkt iväg med bilen och trodde han var själv. GM hade kanske också uppmärksammat att Lisa tidigare åkt iväg med sina föräldrar och trodde att hon nu också gjort det denna dag. Han trodde att han var själv. Då han är samme man som begått de tidigare inbrotten ..så har han gjort exakt likadant innan. Väntat ut att personalen åkt hem efter kl 18.Sedan har han slagit till.
Då litauern har koll på de som bor bakom cafèt så hade han koll på att de kanske inte var hemma just denna kväll..och då slog han till. Är det så att de som bor i huset bakom cafèt även varit bortresta vid tidigare inbrott i ladan?
Mvh