Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan det andra paret haft huset i som ligger i anslutning till den familjen, strax söder c:a 20-30 meter från deras hus?
Det huset ligger utanför deras tomtgräns och verkar höra till samma tomt som cafét.
Som sommarhus alltså.

Nix, båda de hus som ligger närmast är förfallna och har stått tomma i många år. En miss i eniro är det du har sprungit på, inget annat.
2015-07-14, 19:56
Medlem
Har för mig att tidigare i tråden har det skrivits om att det varit 1 moped till parkerad brevid Lisas,den fjärde personen som arb. den dagen och som slutade ca 17.45 åkte bil så vems var den andra mopeden som hade varit parkerad där?
2015-07-14, 19:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkoping84
Har för mig att tidigare i tråden har det skrivits om att det varit 1 moped till parkerad brevid Lisas,den fjärde personen som arb. den dagen och som slutade ca 17.45 åkte bil så vems var den andra mopeden som hade varit parkerad där?
Ca 17:50 åkte Madeleine, kaféägarens dotter, på moped.
Ca 18:10 åkte Rebecka och Lowa i bil.
18:23 messade Lisa att hon skulle åka moped.
2015-07-14, 20:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du tror och hoppas, önsketänkande alltså. Men även om dödsorsaken fastställs kan det bedömas som vållande. Till det kommer naturligtvis griftefridsbrott, så det är i så fall inte aktuellt att släppa honom före häktningsförhandlingen, och sannolikt inte då heller.

Men frågan jag ställde till #Skaraborg2 var, litar du mer på polisen i det här fallet? Kan man lita på en polis som inte ens vet dödsorsaken?
Omständighetrna i det här fallet är sådana att det verkar FULLSTÄNDIGT uteslutet att det skulla kunna bli vållande, oavsett vad obduktionsprotokollet säger. Om inte exakt dödsorsak kan fastställas för att kroppen är för illa tilltygad så kommer det ändå att sluta i mord vid fällande dom. Hamilkar backar förhoppningsvis upp mig här. Och kom inte dragandes med det förbannade LC-fallet nu för där vet man inte nånting om vad som hänt men det vet man ju här så det går inte alls att jämföra.
2015-07-14, 20:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Okey tack för bra svar. Vädret var ju som bekant blåsigt första dagen.

Var det verkligen 3 km bort från ladan till den där boden?

En stor kraftig man som är hög på adrenalin rädd för att skaka galler i många år framöver skulle säkert kunnat bära henne den biten i etapper och vilat emellanåt om inte annat. Men vad jag inte får ihop är då slaktrummet ska det sitta ihop med den gamla ladan mitt emot caféet? Om hon då blivit styckad och bortförd i delar hemska tanke men men :-(

Tror förresten att en normalstark person med den adrenalin kicken hade lyckats få bort henne hel till boden.

Att personen är en jägare är bara en otäck magkänsla i vilket fall som helst.

Att gm skulle vågat tillbaka med ett fordon på natten är långsökt då det varit så mycket folk i rörelse på dagen. Har ett fordon använts så är det säkert första dagen i sådana fall. Men hon kan ju även funnits i fordonet över natten och därifrån blivit förd till boden. Men vart stod i sådana fall fordonet?

Fågelvägen är det ju kortare än 3 km till Martorp . Men om vi tänker oss att MGM tog den väg där BO:s saker sen hittades blir det väl minst 3 km skulle jag tro . Att han kört eller burit BO den kortaste vägen förbi där han bodde är ju inte särskilt troligt . Bilen har med största säkerhet varit parkerad på baksidan av ladan . Och helt säkert har transporten av BO skett direkt efter dådet på söndagskvällen . Troligen har MGM gjort det inom 15 minuter efter att han tog BO vid cafeét .
2015-07-14, 20:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Omständighetrna i det här fallet är sådana att det verkar FULLSTÄNDIGT uteslutet att det skulla kunna bli vållande, oavsett vad obduktionsprotokollet säger. Om inte exakt dödsorsak kan fastställas för att kroppen är för illa tilltygad så kommer det ändå att sluta i mord vid fällande dom. Hamilkar backar förhoppningsvis upp mig här. Och kom inte dragandes med det förbannade LC-fallet nu för där vet man inte nånting om vad som hänt men det vet man ju här så det går inte alls att jämföra.
Jaha, så du struntar i ett så centralt bevis som obduktionsprotokollet. Okej, då vet jag.
2015-07-14, 20:10
Medlem
Citat:
Varför åkte ägarens dotter tidigare? Kan hon gjort det för att vilseleda de andra då syftet istället varit att kolla om det skulle fuskas med tiderna. Att se om personalen stängde och drog iväg och fuskade? Och vem hade i sådana fall hand om nyckeln och kassan?
2015-07-14, 20:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför åkte ägarens dotter tidigare? Kan hon gjort det för att vilseleda de andra då syftet istället varit att kolla om det skulle fuskas med tiderna. Att se om personalen stängde och drog iväg och fuskade?
Det har inte framgått. Hon kan ha haft bråttom, och kollegorna tyckte de var nästan klara, så det var okej att åka. Man behöver inte se misstanke eller illvilja i allt.
2015-07-14, 20:11
Medlem
Citat:

Aha ok så de var 5st som jobbade den dagen
2015-07-14, 20:11
Medlem
Citat:
Varför åkte ägarens dotter tidigare? Kan hon gjort det för att vilseleda de andra då syftet istället varit att kolla om det skulle fuskas med tiderna. Att se om personalen stängde och drog iväg och fuskade?

Det hade väl uppdagats ändå, för om jag skulle fara och köpa en bakelse och caféet var stängt 10 i när det skulle stänga prick då skulle då jag klaga
2015-07-14, 20:13
Medlem
Citat:

Menar du att hon skulle kolla om stängde 10 minuter innan stängningsdags?
2015-07-14, 20:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkoping84
Aha ok så de var 5st som jobbade den dagen
Jag kan bara räkna till fyra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem