Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Som ett delmoment i ett större trakasseri så kan ju lite antydningar här och där skapa flockbeteende på olika platser och blir ju billigare så, om det vore ett problem .
Nja, det kan kanske få folk att frysa ut en person ur en grupp, men därifrån till att systematiskt förfölja, gå omkring och hosta menande, åka runt i röda bilar och bländas med helljus, subtilt erbjuda sexuella tjänster av vackra unga tjejer på diskotek, gå in i radiosändningar och rikta budskap, plantera drömmar och tankar, skjuta mikrovågor för att ge huvudvärk etc etc är steget rätt enormt. Det får Armstrongs månkliv att verka som ett myrsteg..
Citat:
Jag har nästan två decennier av iakttagelser, där även jag fått känna på Zersetzung . Först då jag publicerade bilder på dem så lugnade det ner sig.
Svep anledningen till detta hittade jag på nätet för bara någon månad sedan och därefter denna metod Zersetzung som i det mesta är som en kopia på min egen dagbok .
Svep anledningen? Nu förstod jag inte, men lägg gärna upp bilderna på dina Stasiagenter så vi får se. Jag förstår dock inte riktigt hur du lyckades lägga upp bilder på nätet medan Stasi fanns. Stadi ladesner 1990 och den första www-adressen kom väl 1991.
Citat:
Så visst finns detta GS och jag skulle troligen ställa upp själv om det vore tex en pedofilring som inte gick att bekämpa på annat sätt, men en hel del oskyldiga blir tydligen övningsobjekt.
Aha, så det är någon sorts medborgargarden som jagar pedofiler och liknande, ja då kan man ju inte annat än sympatisera. Vore intressant med en redogörelse av några kriminella element som har stoppats på detta sätt, för hittills har jag endast hört talas om de oskyldiga övningsobjekten, men de kanske inte är så oskyldiga som de låtsas alltså?
Vad hade du för otalt med Stasi som ledde till att du råkade ut för Zersetzung? Var du antikommunist i Östtyskland eller något liknande?