Citat:
Främst till Rosalotus och Harfager:
Jag tror inte att gs-förföljare drivs av sadism eftersom de antagligen knappt ser sina offer. De ställer till det för dom då och då under korta stunder medan tortyren består i ovissheten att inte veta vad som ska hända härnäst eller när något ska hända härnäst. Dom mobbades och utstöttas vardag.
Det är mer en samhällelig holism med grupper som nästan instinktivt angriper dom som dom vet eller känner på sig inte är som dom själva, som inte gaddar ihop sig och som vill andra människor väl. Det är lätt att underskatta den samlade kunskap som finns om enskilda individer i ett samhälle. Jag brukar tänka tillbaka på hur det var när jag var barn. Alla barn visste det mesta om de andra barnen och en hel del om de vuxna i trakten. Och så tror jag att även många vuxna ser på tillvaron. Dom håller reda på varandra och skvallrar och för t.o.m. informationer vidare till dom som vill veta.
Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen.
Jag tror inte att gs-förföljare drivs av sadism eftersom de antagligen knappt ser sina offer. De ställer till det för dom då och då under korta stunder medan tortyren består i ovissheten att inte veta vad som ska hända härnäst eller när något ska hända härnäst. Dom mobbades och utstöttas vardag.
Det är mer en samhällelig holism med grupper som nästan instinktivt angriper dom som dom vet eller känner på sig inte är som dom själva, som inte gaddar ihop sig och som vill andra människor väl. Det är lätt att underskatta den samlade kunskap som finns om enskilda individer i ett samhälle. Jag brukar tänka tillbaka på hur det var när jag var barn. Alla barn visste det mesta om de andra barnen och en hel del om de vuxna i trakten. Och så tror jag att även många vuxna ser på tillvaron. Dom håller reda på varandra och skvallrar och för t.o.m. informationer vidare till dom som vill veta.
Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen.
Tror inte heller att GS-förföljarna drivs av sadism (alltså de som tar order uppifrån). Misstänker dock att de på något sätt har blivit lurade att delta i förföljelsen. Något måste ju ha sagts till dem för att få dem att medverka - någon form av lögn om TI. Men jag kan givetvis ha fel - dessvärre tror jag tyvärr inte det pga mina personliga erfarenheter. Är det i så fall din åsikt att fenomenet enbart skulle uppstå instinktivt?
Låt oss innerligt hoppas att du har rätt; att de inte har spridit så pass grova lögner som pedofili och liknande. Men de perps som finns omkring mig är ofta inte sena med att hinta sådant (mycket subtilt) i sina verbala trakasserier av mig. Kan de göra detta för att jag ska TRO att de sprider pedofilrykten som en del av den psykologiska terrorn? Men OM så är fallet trots allt så håller jag med Harfager om att jag förlåter dem som trodde på lögnerna.
Men nej, de flesta som är perps "ute på fältet" är med största sannolikhet inga sadister, även om mina personliga erfarenheter tyder på att en minoritet av dem faktiskt verkar njuta av att skada mig. Vad jag däremot tror är att de som har tänkt ut själva GS-metoderna från början och även de som i nuläget styr upp det hela bakom själva fasaden är psykopater utan samvete som inte bryr sig om hur de skadar andra eftersom att de är känslokalla och enbart har siktet inställt på att avlägsna alla hinder på deras väg mot det totala kontrollsamhället som ingår i deras planer. De som ligger bakom denna typ av förföljelse måste ju vara psykopatiskt lagda - det är i alla fall den slutsatsen som jag drar - för hur kan man annars ens komma på tanken att utforma ett sådant tortyrprogram och iskallt iscensätta och genomföra det årtionde efter årtionde, kanske rentav århundrade efter århundrade?
Du har helt rätt i att tortyren består under den period då de inte agerar alls. Detta måste de vara medvetna om och använder sig säkert av som taktik. De behöver alltså inte göra så mycket för att skapa det resultat som de önskar uppnå.
Du skrev: "Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen."
Håller med dig i ovanstående med undantag för det där om att de utstötta förstår allt mindre av vad som händer omkring dem. Jag har upplevt motsatsen; ju längre detta pågår desto mer har jag kunnat observera deras beteende och lära mig att se och förstå mycket mer av det som pågår. Detta pga att jag vaknade upp till att det handlade om GS - alltså om organiserad förföljelse. Tidigare när jag inte hade vaknat upp men ändå var utsatt så fattade jag absolut ingenting och hade väldigt svårt att förstå hur, varför och vad.
Edit: Gjorde en del ändringar i texten i efterhand. Kom också på att det ju stämmer för de utsatta TI's som inte har vaknat upp att man ju faktiskt förstår mindre och mindre av vad som pågår.
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-30 kl. 21:38.
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-30 kl. 21:38.