2015-08-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Främst till Rosalotus och Harfager:

Jag tror inte att gs-förföljare drivs av sadism eftersom de antagligen knappt ser sina offer. De ställer till det för dom då och då under korta stunder medan tortyren består i ovissheten att inte veta vad som ska hända härnäst eller när något ska hända härnäst. Dom mobbades och utstöttas vardag.

Det är mer en samhällelig holism med grupper som nästan instinktivt angriper dom som dom vet eller känner på sig inte är som dom själva, som inte gaddar ihop sig och som vill andra människor väl. Det är lätt att underskatta den samlade kunskap som finns om enskilda individer i ett samhälle. Jag brukar tänka tillbaka på hur det var när jag var barn. Alla barn visste det mesta om de andra barnen och en hel del om de vuxna i trakten. Och så tror jag att även många vuxna ser på tillvaron. Dom håller reda på varandra och skvallrar och för t.o.m. informationer vidare till dom som vill veta.

Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen.

Tror inte heller att GS-förföljarna drivs av sadism (alltså de som tar order uppifrån). Misstänker dock att de på något sätt har blivit lurade att delta i förföljelsen. Något måste ju ha sagts till dem för att få dem att medverka - någon form av lögn om TI. Men jag kan givetvis ha fel - dessvärre tror jag tyvärr inte det pga mina personliga erfarenheter. Är det i så fall din åsikt att fenomenet enbart skulle uppstå instinktivt?

Låt oss innerligt hoppas att du har rätt; att de inte har spridit så pass grova lögner som pedofili och liknande. Men de perps som finns omkring mig är ofta inte sena med att hinta sådant (mycket subtilt) i sina verbala trakasserier av mig. Kan de göra detta för att jag ska TRO att de sprider pedofilrykten som en del av den psykologiska terrorn? Men OM så är fallet trots allt så håller jag med Harfager om att jag förlåter dem som trodde på lögnerna.

Men nej, de flesta som är perps "ute på fältet" är med största sannolikhet inga sadister, även om mina personliga erfarenheter tyder på att en minoritet av dem faktiskt verkar njuta av att skada mig. Vad jag däremot tror är att de som har tänkt ut själva GS-metoderna från början och även de som i nuläget styr upp det hela bakom själva fasaden är psykopater utan samvete som inte bryr sig om hur de skadar andra eftersom att de är känslokalla och enbart har siktet inställt på att avlägsna alla hinder på deras väg mot det totala kontrollsamhället som ingår i deras planer. De som ligger bakom denna typ av förföljelse måste ju vara psykopatiskt lagda - det är i alla fall den slutsatsen som jag drar - för hur kan man annars ens komma på tanken att utforma ett sådant tortyrprogram och iskallt iscensätta och genomföra det årtionde efter årtionde, kanske rentav århundrade efter århundrade?

Du har helt rätt i att tortyren består under den period då de inte agerar alls. Detta måste de vara medvetna om och använder sig säkert av som taktik. De behöver alltså inte göra så mycket för att skapa det resultat som de önskar uppnå.

Du skrev: "Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen."

Håller med dig i ovanstående med undantag för det där om att de utstötta förstår allt mindre av vad som händer omkring dem. Jag har upplevt motsatsen; ju längre detta pågår desto mer har jag kunnat observera deras beteende och lära mig att se och förstå mycket mer av det som pågår. Detta pga att jag vaknade upp till att det handlade om GS - alltså om organiserad förföljelse. Tidigare när jag inte hade vaknat upp men ändå var utsatt så fattade jag absolut ingenting och hade väldigt svårt att förstå hur, varför och vad.

Edit: Gjorde en del ändringar i texten i efterhand. Kom också på att det ju stämmer för de utsatta TI's som inte har vaknat upp att man ju faktiskt förstår mindre och mindre av vad som pågår.
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-30 kl. 21:38.
Citera
2015-08-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Men nej, de flesta som är perps "ute på fältet" är med största sannolikhet inga sadister, även om mina personliga erfarenheter tyder på att en minoritet av dem faktiskt verkar njuta av att skada mig.

Tar mig friheten att delvis ta tillbaka ovanstående påstående vid närmare eftertanke, eller åtminstone att förtydliga eller utveckla:

Enligt mina egna personliga observationer och erfarenheter så verkar faktiskt MAJORITETEN av de perps som interagerar med mig via nätet eller IRL njuta av att skada mig. Alltså inte majoriteten av de som bara står och bevakar nånstans utomhus, men majoriteten av de som tar kontakt på något sätt.
Citera
2015-08-30, 22:12
Medlem
Om man vill vara riktigt kontroversiell kan man dra en parallell till berättelserna i Bibeln. Jag är inte helt säker på att Maria från Magdala i själva verket var en prostituerad så som nuvarande text låter påskina. Tror att dessa bibliska texter delvis har blivit manipulerade av män och att man kan ha lagt till eller tagit bort vissa saker.

Tänk om hon helt enkelt var en kvinna med stor visdom, men att man som vanligt i största allmänhet vill nedvärdera och smutskasta kvinnor. Ärligt talat så bär kvinnor på mycket visdom, men i o m att vi ofta är mer subtila i vårt uttryckssätt så kanske vi inte blir hörda på samma sätt som männen blir.

Jag är ingen feminist på något sätt, men det är lätt att se att kvinnor har blivit utsatta för mycket förföljelse och annat förtryck under historiens gång och även i vårt nutida samhälle.

Jag har uttryckt tidigare att jag tror att de flesta TI's mycket väl skulle kunna vara kvinnor. Inte helt långsökt att då tänka sig att falska rykten om t ex prostitution skulle kunna spridas om dessa TI's för att locka till sig perps.
Citera
2015-08-31, 05:45
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Tror inte heller att GS-förföljarna drivs av sadism (alltså de som tar order uppifrån). Misstänker dock att de på något sätt har blivit lurade att delta i förföljelsen. Något måste ju ha sagts till dem för att få dem att medverka - någon form av lögn om TI. Men jag kan givetvis ha fel - dessvärre tror jag tyvärr inte det pga mina personliga erfarenheter. Är det i så fall din åsikt att fenomenet enbart skulle uppstå instinktivt?

Låt oss innerligt hoppas att du har rätt; att de inte har spridit så pass grova lögner som pedofili och liknande. Men de perps som finns omkring mig är ofta inte sena med att hinta sådant (mycket subtilt) i sina verbala trakasserier av mig. Kan de göra detta för att jag ska TRO att de sprider pedofilrykten som en del av den psykologiska terrorn? Men OM så är fallet trots allt så håller jag med Harfager om att jag förlåter dem som trodde på lögnerna.

Men nej, de flesta som är perps "ute på fältet" är med största sannolikhet inga sadister, även om mina personliga erfarenheter tyder på att en minoritet av dem faktiskt verkar njuta av att skada mig. Vad jag däremot tror är att de som har tänkt ut själva GS-metoderna från början och även de som i nuläget styr upp det hela bakom själva fasaden är psykopater utan samvete som inte bryr sig om hur de skadar andra eftersom att de är känslokalla och enbart har siktet inställt på att avlägsna alla hinder på deras väg mot det totala kontrollsamhället som ingår i deras planer. De som ligger bakom denna typ av förföljelse måste ju vara psykopatiskt lagda - det är i alla fall den slutsatsen som jag drar - för hur kan man annars ens komma på tanken att utforma ett sådant tortyrprogram och iskallt iscensätta och genomföra det årtionde efter årtionde, kanske rentav århundrade efter århundrade?

Du har helt rätt i att tortyren består under den period då de inte agerar alls. Detta måste de vara medvetna om och använder sig säkert av som taktik. De behöver alltså inte göra så mycket för att skapa det resultat som de önskar uppnå.

Du skrev: "Genom att trakassera icke önskvärda personer så förstärker dom sin makt i samhället och får även sociala kontakter som gör det lättare för dom att få arbete, bostad o.s.v. För dom insatta är förhållandet självklart, medan dom utstötta förstår allt mindre av vad som händer kring dom. Den gs som förekommer är en modern fortsättning på ett urgammalt fenomen."

Håller med dig i ovanstående med undantag för det där om att de utstötta förstår allt mindre av vad som händer omkring dem. Jag har upplevt motsatsen; ju längre detta pågår desto mer har jag kunnat observera deras beteende och lära mig att se och förstå mycket mer av det som pågår. Detta pga att jag vaknade upp till att det handlade om GS - alltså om organiserad förföljelse. Tidigare när jag inte hade vaknat upp men ändå var utsatt så fattade jag absolut ingenting och hade väldigt svårt att förstå hur, varför och vad.

Edit: Gjorde en del ändringar i texten i efterhand. Kom också på att det ju stämmer för de utsatta TI's som inte har vaknat upp att man ju faktiskt förstår mindre och mindre av vad som pågår.
Jag tror att det instinktiva spelar stor roll i den här sortens trakasserier, men den organiseras mer medvetet. Perpsen kan mycket väl vara sadister och psykopater men de agerar mer långsiktigt, för egna fördelar eller vad det kan vara, än bara för att njuta för stunden.

De flesta offer är nog inte medvetna om vad som händer utan mår dåligt och är deprimerade utan att de sätter fingret på orsaken. Och den som börjar fundera på orsakerna är i regel chanslös och blir kallade för "strålkärring" om hen gör en polisanmälan. Tror också att kvinnor är mer utsatta för direkt gs, medan förtrycket av männen oftare går till på ett annat sätt. Kvinnor kan nästan alltid locka till sig män och föda barn. Män kan lättare neutraliseras. Och på sikt handlar det kanske om någon sorts framavel av vissa mänskliga egenskaper..?
Citera
2015-08-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Pedofil är ju ett bra rykte att sprida om någon för att folk runt omkring ska tänk att det är bra att man inte släpper denne ur sikte, tror att en episod var ämnad för att sprida sådana aningar mot mig efter att jag hade pratat med en tidning på fyllan efter att ha blivit väck på en ny adress under månader igen efter då 8 års trakasserier.
Ett barn i en farlig situation som jag höll mig bered på att ingripa.

Tyvärr så var jag inte nykter och det kanske såg konstigt ut för de runt eller så förstod de att alla svenskar vet att den situationen är farlig för ett barn eller vuxen så de förstod att även om jag var berusad ( vilket jag tyckte kom väldigt plötsligt , berusningen) så skulle jag reagera på detta.

Detta hände efter att jag dels pratat med en tidning, (som var helt fel då ena har mycket kontakter enligt FB på den tidningen) inte nykter och hade även tagit sömnmedel så började det hända saker som namn stod skrivet i snön som jag kände igen, öppen skadegörelse på bil mm och sedan som ungdomsgäng som trackade en och jag kunde se släktskapet på vissa av dem senare på arbetsplatser och annat , så de behövde väl en antydan för att ha emot mig med detta spel med barnet? Redan åren innan så hade jag varit med om tillbud på arbetsplatser och i trafiken som jag inte vet riktigt om det inte var ämnat för att få bort mig permanent.

Jag vet inte vad de beskrivit om mig för tex ungdomar då de måste ha varit desperata för att värva så då jag minns dem alla och vet tex vilka skolkataloger jag ska titta i för att polisen ska kunna höra dem om vem som lätt deras busstreck mot mig , men som för mig varit ytterligare en börda med de tusentals andra händelserna under åren men tex då det plötsligt går en stöldvåg där jag är och jag har tidigare suttit i fängelse för bla stöld (många år sedan mer än 20) så blir ju det en "post" på mig så jag tror att flera av dessa stölder bara är påhitt för att skapa ryckte om mig och ena stölden var så ful så jag kommer vända allt jag kan få att få rät sida på den och den hände efter att jag anmält ett möjligt överfall på en person som inte längre finns på jorden.

Karaktärsmord etc som inte är av denna värld pysslar de med och det är ju svårt att slåss mot annat än som nu lägga ut deras namn på nätet (det kommer, då jag går i KK nu snart och kan inte vänta längre än jag redan gjort)

Sedan vad de rättfärdigare detta med ? De för helt enkelt ett krig mot enskilda som har information om dem och inte kan tänka sig att bli värvade av dem. Ok om de gjorde mig till chef där och jag hade ork och fick resurser så skulle jag styra om det till hedersmän och kvinnor men aldrig att ingå i den ruttnande sekten med deras metoder de kör med .
Har de inget på dig så skapar de misstankar .... djävla packfasoner.

Tror att mixen är stor av vad för folk som ingår i denna sörja. Förmodligen många som tänker men jag har ju inte gjort så mycket, men det är ju mängden sammantaget och förmodligen några huvudspelare som tänkt på ett annat sätt tex att lite skit händer alltid och det är ju onödigt att jag blir straffad för detta så det är bara att knipa käft och fortsätta och andra kanske inte gillar mig av andra skäl och vill se hur långt det går innan jag bryts, en sak detta har gemensamt är att då folk värvas in med små bitar men får stå med för hela kakan så skapar detta inget bra samhälle. Folk måste våga stå mera för vad de gör inte skydda sig med att hoppas att folk dör ....Djävla pack , tåls att upprepas

Det låter som om du har det riktigt riktigt tufft

Det som jag citerar nedan som du skrev stämmer verkligen. Vi som vet men som vägrar ansluta oss till dem blir bemötta med krigsföringsmetoder.

"De för helt enkelt ett krig mot enskilda som har information om dem och inte kan tänka sig att bli värvade av dem. Ok om de gjorde mig till chef där och jag hade ork och fick resurser så skulle jag styra om det till hedersmän och kvinnor men aldrig att ingå i den ruttnande sekten med deras metoder de kör med . "

Tycker att det var en fin idé som du hade; att om man kunde så skulle man önska att det gick att få dem på helt andra tankar och styra om dem mot mera godhet.

Man klarar ofta mer än vad man tror dock, men ibland känns det verkligen som om man har hamnat mitt i ett helvete med denna evighetslånga GS. Hoppas att du inte ger upp utan fortsätter att kämpa med förnyad styrka!
Citera
2015-08-31, 21:04
Medlem
kumlans avatar
Finns det några intressanta dokumentärer om detta?

Som inte är gjord av foliehattar.
Citera
2015-08-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag tror att det instinktiva spelar stor roll i den här sortens trakasserier, men den organiseras mer medvetet. Perpsen kan mycket väl vara sadister och psykopater men de agerar mer långsiktigt, för egna fördelar eller vad det kan vara, än bara för att njuta för stunden.

De flesta offer är nog inte medvetna om vad som händer utan mår dåligt och är deprimerade utan att de sätter fingret på orsaken. Och den som börjar fundera på orsakerna är i regel chanslös och blir kallade för "strålkärring" om hen gör en polisanmälan. Tror också att kvinnor är mer utsatta för direkt gs, medan förtrycket av männen oftare går till på ett annat sätt. Kvinnor kan nästan alltid locka till sig män och föda barn. Män kan lättare neutraliseras. Och på sikt handlar det kanske om någon sorts framavel av vissa mänskliga egenskaper..?

Jo, tänker också att det kan ju vara så att de har långsiktiga mål med sitt agerande men att de samtidigt njuter i stunden - om det var så som du också menade? Är trött och risken finns att man feltolkar då.

Polisanmälan har jag testat vid två tillfällen för ett par-tre år sedan, men det var helt omöjligt att få någon respons av dem. Man blir avfärdad ganska så snabbt.

Många män är ju också TI's, men av någon anledning så uppfattar jag det som att majoriteten är kvinnor. Men absolut, ja, rent generellt så existerar förtryck på olika sätt mot både män och kvinnor.

De försöker nog få sina offer att bli mera som dem när det gäller olika egenskaper och beteendemönster. Mycket sanning kan det säkert också ligga i pratet om transhumanism som verkar vara på deras agenda mer än någonsin just nu.
Citera
2015-08-31, 21:20
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlan
Finns det några intressanta dokumentärer om detta?

Som inte är gjord av foliehattar.

Zersetzung där GS ingår finns dokumenterat och man kan googla på detta.

Många ser ut att direkt reagera på detta och skriker rakt ut direkt istället för att dokumentera och gör nog bort sig så....

http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/hiddenevil/hiddenevil17.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Zersetzung

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zersetzen&tbm=vid
Citera
2015-08-31, 21:23
Medlem
kumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Zersetzung där GS ingår finns dokumenterat och man kan googla på detta.

Många ser ut att direkt reagera på detta och skriker rakt ut direkt istället för att dokumentera och gör nog bort sig så....

http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/hiddenevil/hiddenevil17.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Zersetzung

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zersetzen&tbm=vid
Tack för svaret! Ska kolla runt. Intressant ämne.
Citera
2015-08-31, 21:41
Medlem
Ordningsfråga
Vi har tydligen glidit från frågan och nu är det plötsligt bevisat att gs förekommer och nu diskuteras eventuella motiv, inte ursprungsfrågan? Förekommer GS? Bevis?
Jag ser monologer om Jesus och könsfrågor, suddiga bilder på nåt och hör nån gå i en trappuppgång. Nä, skärpning!
Citera
2015-08-31, 22:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Ordningsfråga
Vi har tydligen glidit från frågan och nu är det plötsligt bevisat att gs förekommer och nu diskuteras eventuella motiv, inte ursprungsfrågan? Förekommer GS? Bevis?
Jag ser monologer om Jesus och könsfrågor, suddiga bilder på nåt och hör nån gå i en trappuppgång. Nä, skärpning!

Självklart är det inte bevisat att det förekommer organiserad GS av vanliga människor. Snarast tvärtom - bristen på bevis i kombination med alla förvirrade off-topic inlägg tyder på raka motsatsen.
Citera
2015-09-01, 00:44
Medlem
gang stalking är inget ovanligt.... har själv blivit gang stalked.... i min ungdom av föräldraföreningen mot narkotika och senare i livet av några jävligt mycket farligare nuff said..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in