2015-07-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Du inser förstås själv att det du beskriver är identiskt med en fantasi eller vanföreställning man långsamt bygger upp när fröet väl är sått i tanken.

Belägg, som sagt. Hypoteser om syfte och organisation. Om man överhuvudtaget underhållit tanken att det kan vara en fantasi; att man sökt vård, genomgått terapi och medicinering utan resultat.

Det vore intressant att se statistik på hur antalet personer som identifierar sig som "TIs" påverkades av filmer som The Matrix, The Truman Show och Inception.

Det är din personliga åsikt, och som ändring i efterhand (edit) kan jag erkänna att det liknar fantasier och vanföreställningar, men det är ju det som är meningen så att ingen ska tro på våra vittnesmål.

Belägg och hypoteser om syfte och organisation finns att hitta i tidigare trådar om GS här på flashback. Varför ska det tas om och om igen?

När det gäller belägg eller bevis i övrigt: Ett förslag här var att TI's skulle gå ihop och skicka bilder och filmer på stalkers till varann för att se om de hade fångat samma person på bild, då skulle det godtas som bevis. Men TI's är utspridda över landet och dessa perps är, utifrån mina observationer i alla fall, oftast platsbundna eller personligt knutna till respektive TI. Så chansen att man känner igen någon är nog minimal tyvärr.

Många filmer från Hollywood bygger på, och visar, sanningar i vårt samhälle - men de är shaken with a twist, and spiced up with a wee bit of deception.
Senast redigerad av rosalotus 2015-07-13 kl. 21:02.
Citera
2015-07-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Det är din personliga åsikt, och som ändring i efterhand (edit) kan jag erkänna att det liknar fantasier och vanföreställningar, men det är ju det som är meningen så att ingen ska tro på våra vittnesmål.
Om det går som en anka, låter som en anka och ser ut som en anka..
Citat:
Belägg och hypoteser om syfte och organisation finns att hitta i tidigare trådar om GS här på flashback. Varför ska det tas om och om igen?
För att det är vad tråden handlar om: huruvida "gang stalking" kan beläggas överhuvudtaget, om det existerar utanför individers och kollektivets fantasi.
Citat:
Många filmer från Hollywood bygger på, och visar, sanningar i vårt samhälle - men de är shaken with a twist, and spiced up with a wee bit of deception.
Det var för all del inte frågan. Att något existerar i film är inte i sig ett bevis för att det överhuvudtaget existerar i verkligheten.

Jag noterar att självhjälpsfrågan förbisågs, var den förolämpande/otydligt formulerad eller ska tystnaden tolkas nekande alternativt jakande?
Vill man inte ens underhålla tanken på att det kan vara ett internt fenomen som ett sjukdomssymptom är även det ganska talande.
Senast redigerad av lorddesh 2015-07-13 kl. 21:22.
Citera
2015-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det var inte min avsikt att förutsätta rationalitet, jag ber om ursäkt. En naiv förhoppning att ett uns fanns kvar kanske.

För att det är vad tråden handlar om: huruvida "gang stalking" kan beläggas överhuvudtaget, om det existerar utanför individers och kollektivets fantasi.

Det var för all del inte frågan. Att något existerar i film är inte i sig ett bevis för att det överhuvudtaget existerar i verkligheten.

Jag noterar att självhjälpsfrågan förbisågs, var den förolämpande/otydligt formulerad eller ska tystnaden tolkas nekande alternativt jakande?
Vill man inte ens underhålla tanken på att det kan vara ett internt fenomen som ett sjukdomssymptom är även det ganska talande.

Mitt första svar till dig ang. insikter osv skrevs efter att jag läste lite för snabbt och missbedömde innehållet i det du skrev, men jag har korrigerat det nu. Vad jag egentligen ville säga var att mina insikter om saker och ting säger mig annat än vad dina åsikter om fenomenet gör.
Citera
2015-07-13, 23:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Snaken, det vidriga äcklet, har flest inlägg i tråden och det kommer så att förbli eftersom han arbetar systematiskt med att förneka i konspirationstrådarna.

Ingen människa skulle ägna denna tid och energi åt något den inte ens tror på, om vederbörande inte fick betalt alltså ... eller om han och de andra gör det av sadistiska skäl och att moderatorn/ts sanktionerar detta. Det går ju inte att missa att svinen gangstalkar här på tråden.

Trådstarten är ju också så formulerad att den öppnar upp för dessa evinnerliga spammare som tillåts förstöra en konstruktiv dialog med ständiga förnekande.

Denna länk går ej längre att se. Även det inlägg där jag först länkade den modererades bort, utan motivering av någon anledning, den finns bara kvar i inlägg 46 av iesho där han citerar mig ...
https://www.youtube.com/watch?v=GMeA5i485Eg&feature=youtu.be

Ja det är ju inte jag som har tagit bort filmen från youtube om du nu trodde det, tanten (Norma Lawrence, Norma Cross eller vad hon kallar sig idag) har stängt ner sin hemsida (under maintenace) och har bett att hennes film ska tas bort från nätet. Här finns den dock kvar (https://vimeo.com/31636917) i en lite äldre, mindre redigerad version. Diskussionen om den har vi ju redan haft så det är bara att backa till runt inlägg 46 som du skrev, varför du tar upp det igen är en gåta.

Om du är missnöjd med denna tråd så föreslår jag att du startar en egen där du själv definierar diskussionsramarna. Det är inte svårare än så.

Det var för övrigt Norma som med en väninna hittade på termen gang stalking.
Citera
2015-07-14, 09:47
Medlem
ieshos avatar
De som är kritiska till blotta existensen av en företeelse som ens liknar gangstalking har en attityd att de vet att det inte finns något som ens liknar gangstalking, att det helt enkelt inte kan finnas och att de kan fastslå detta utan något bevis.

Antingen lurar de sig själva och utgår från en subjektiv bild som de förnekar och därför bekämpar, eller så bekämpar de alla brottsoffer som vill kommunicera med omvärlden om gangstalking.

Det är ett osunt beteende att inte ha dörrar på glänt utan att vara beväpnad till tänderna bakom barikaderade dörrar.
Citera
2015-07-14, 10:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De som är kritiska till blotta existensen av en företeelse som ens liknar gangstalking har en attityd att de vet att det inte finns något som ens liknar gangstalking, att det helt enkelt inte kan finnas och att de kan fastslå detta utan något bevis.

Antingen lurar de sig själva och utgår från en subjektiv bild som de förnekar och därför bekämpar, eller så bekämpar de alla brottsoffer som vill kommunicera med omvärlden om gangstalking.

Det är ett osunt beteende att inte ha dörrar på glänt utan att vara beväpnad till tänderna bakom barikaderade dörrar.

Typiskt trams som kan appliceras på precis allt som fullständigt saknar bevisning, tyvärr betyder det ingenting och bevisen lyser lika starkt med sin frånvaro som tidigare

De som är kritiska till blotta existensen av en företeelse som ens liknar marsianer/spöken/tidsresor har en attityd att de vet att det inte finns något som ens liknar marsianer/spöken/tidsresor, att det helt enkelt inte kan finnas och att de kan fastslå detta utan något bevis.

Antingen lurar de sig själva och utgår från en subjektiv bild som de förnekar och därför bekämpar, eller så bekämpar de alla analprobningsoffer/medier/tidsresenärer som vill kommunicera med omvärlden om marsianer/spöken/tidsresor.

Det är ett osunt beteende att inte ha dörrar på glänt utan att vara beväpnad till tänderna bakom barikaderade dörrar

Min inställning är att det är ett osunt beteende att låsa in sig i en föreställningsvärld av något man tror. Att inte först söka bevis och professionell hjälp utan istället utgå ifrån att t.ex. GS finns och begränsa sitt liv efter de konsekvenser det skulle medföra.
Citera
2015-07-14, 11:03
Medlem
ieshos avatar
Vad jag menar är att det är sunt att ifrågasätta detaljer och osunt att engagera sig i att förneka existensen av företeelser. Därför borde vi som vill se framsteg i diskussionerna inte diskutera med ohövliga och dumdryga förnekare utan hellre ifrågasätta och diskutera med dörrar på glänt.

NASA har inte uteslutit att det finns "marsianer" eftersom Curiosity söker efter liv. Hur skulle det se ut om kritiker deltog i diskussioner om liv på Mars med samma förnekarattityd? Men det kommer aldrig att hända, för NASA är en auktoritet och inte ett sårbart brottsoffer.

Dessutom så menas med "marsian" självklart en grön gubbe som paddlar i kanalerna på Mars.
Citera
2015-07-14, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad jag menar är att det är sunt att ifrågasätta detaljer och osunt att engagera sig i att förneka existensen av företeelser.
Så du anser att man okritiskt bör köpa konceptet gang stalking och istället ifrågasätta detaljer?
Det låter som att seriöst försöka diskutera vad gud har för frisyr innan det ens är klarlagt att det finns en gud. Dessutom är det oerhört irrelevant i en tråd som heter just "Förekommer organiserad gang stalking", tycker du inte?

Citat:
Därför borde vi som vill se framsteg i diskussionerna inte diskutera med ohövliga och dumdryga förnekare utan hellre ifrågasätta och diskutera med dörrar på glänt.

NASA har inte uteslutit att det finns "marsianer" eftersom Curiosity söker efter liv. Hur skulle det se ut om kritiker deltog i diskussioner om liv på Mars med samma förnekarattityd? Men det kommer aldrig att hända, för NASA är en auktoritet och inte ett sårbart brottsoffer.
Skillnaden är att NASA inte har bestämt sig för att det finns liv på mars och sen ägnat sin tid åt att stoppa huvudet i sanden. NASA har helt enkelt exakt samma approach till liv på mars som vi skeptiker till GS-frågan - de/vi söker bevis.

Citat:
Dessutom så menas med "marsian" självklart en grön gubbe som paddlar i kanalerna på Mars.
Då kan jag upplysa dig om att NASA redan har avfärdat förekomsten av kanaler på mars, detta skedde genom att man observerade mars, skickade rymdsonder som fotograferade etc och kom till slutsatsen att kanalerna inte finns.
Med den TI-approach du själv föreslår så hade NASA idag istället suttit och diskuterat vilken sorts båtar marsianerna kanske använder.
Citera
2015-07-14, 13:04
Medlem
ieshos avatar
Tydligare än så här kan det inte bli. Att diskutera detaljer i uppgifter om gangstaking är alltså off topic och endast förlöjliganden är on topic.

Vi ska inte låta dem trolla sönder tråden med sina ständiga försök att få in diskussionerna i en annan riktning. Jag börjar tycka lite synd om trollen i tråden. Har de inget liv? T.o.m. ti:s verkar ha en bättre tillvaro.

När vi upptäcker dom som förskansar sig bakom stängda dörrar så borde vi sätta ett hänglås på utsidan och rita en dödskalle på dörren istället för att stå utanför och försöka kommunicera genom brevlådan.
Citera
2015-07-14, 13:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tydligare än så här kan det inte bli. Att diskutera detaljer i uppgifter om gangstaking är alltså off topic och endast förlöjliganden är on topic.
Har du ens läst trådstarten innan du började diskutera?
I denna tråd diskuterar vi om organiserad gang stalking förekommer. Notera dock att inlägg som INTE handlar om just detta kommer raderas obönhörligen; detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar eller "debukers" eventuella kopplingar till NWO.

Citat:
Vi ska inte låta dem trolla sönder tråden med sina ständiga försök att få in diskussionerna i en annan riktning. Jag börjar tycka lite synd om trollen i tråden. Har de inget liv? T.o.m. ti:s verkar ha en bättre tillvaro.

När vi upptäcker dom som förskansar sig bakom stängda dörrar så borde vi sätta ett hänglås på utsidan och rita en dödskalle på dörren istället för att stå utanför och försöka kommunicera genom brevlådan.
DET vore verkligen ett steg i rätt riktning - ut och leta rätt på dessa gangstalkers - då har ni ju några ni kan peka ut, något att utreda, bevis för er tro och något reellt att diskutera! Applåder!!!
Sen kommer du tillbaks till tråden och berättar så kan vi hålla oss till ämnet..
Citera
2015-07-16, 10:37
Medlem
Harfagers avatar
Jag hittade nyligen en länk på nätet som beskrev STASI metoder. Deras Zersetzung innehåller bla gang stalking , flytta möbler mm, fel läkarvård , falska utredningar etc

Ena länken till Zersetzung ligger på wiki , den andra heter http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/hiddenevil/hiddenevil17.htm
Senast redigerad av Harfager 2015-07-16 kl. 11:10.
Citera
2015-07-16, 17:36
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns oändligt med exempel på folk som betett sig underligt eller bara missförstås och som därefter blir "persona non grata" t.ex. på arbetsplatser eller bland grannar. Det betyder inte att det funnits uppsåt till gang stalking.

Tricket med GS är att det behövs bara att ett par på arbetsplatsen , byn , grannar som visar vem som bör trakasseras, man involverar fler och fler som tycker lika medan det egentligen blivit styrda av ett fåtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in