Citat:
Ursprungligen postat av
EB
Om han går för 35m, vilket är den senaste siffran jag har hört, är det helt sjukt.
Jobbigt fönster att vara juventino när man gjort sin bästa säsong på evigheter och ändå blir av med tre spelare i startelvan. Pirlo har väl visserligen sina bästa säsonger bakom sig men Tevez och Vidal känns desto tyngre att tappa. Tevez ville hem, det får man väl acceptera. Varför man nu väljer att sälja världens bästa b2b-mittfältare för 35 miljoner euro är dock för mig helt obegripligt.
Grejen är väl att det var ett litet luftslott, lite som United sista året med Ferguson. Pirlo visste ju alla att han inte gärna kunde fortsätta länge till, Tevez är Tevez - en av ligans mest labila spelare - och har gnällt om sin hemflytt sedan han var i City, och Vidal är ett svin på förhållandevis kort kontrakt som inte är purung längre han heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Så Liverpool får ~ £34m för Sterling, tvingas betala £4m i lojalitetsbonus och sen köper man Christian Benteke för £32.5.
Trots att man säljer sin mest talangfulla och mest värdefulla spelare i Raheem Sterling så försvinner allt direkt på Benteke. Nu ska jag inte gnälla på Liverpool, Benteke kan säkert ge Liverpool mycket mer än vad Sterling skulle ha gjort nästa säsong, men det känns ändå lite vågat att spendera allt på honom direkt.
Det känns väldigt mycket Liverpool det måste man säga. Som vi sa tidigare under året så kändes det ju redan då som låga odds på att Liverpool skulle kasta bort sina pengar på Benteke. Och jag menar, Benteke är ju inte dålig på något sätt, det är inte det, men är det någon klubb som alltid betalar dessa bisarra överpriser för PL-spelare så är det fan i mig Liverpool. För nästan samma pris får du ju fan Alexis Sanchez, inte för att foolsen kan göra en sådan värvning i dagsläget, men det säger ju ändå något om vad man får för sina pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zog Rules
Jäkla bra pris för en mycket bra spelare.
Jag måste säga att jag blev lite tveksam efter ett tag när han ryktades som värst till Arsenal. Det fanns en text i Sport witness tror jag det var, eller om det var någon av de italienska tidningarna. I vilket fall ansågs priset på Vidal ligga ganska lågt p.g.a attitydproblem, ålder och annat.
Jag hade egentligen inte haft något emot att värva honom till ett lågt pris - aldrig att man skulle ge några stora summor dock - och han presterar säkert ett par tre år i Bayern, men man drar ju öronen åt sig. Jag tror inte det är en sådan "stöld" som det snackas om utan det är nog snarare marknadspris. Man kan ju säga såhär: han vore ju inte den första sydamerikanen att börja festa lite för mycket och paja sin karriär i förtid om det nu blir så.