2015-07-16, 18:12
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Mario Mandžukić klar för Juventus.
Citera
2015-07-16, 18:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Mario Mandžukić klar för Juventus.

Trodde jag han varit i veckor?

Så för Juves del in är det nu:

Dybala
Mandzukic
Khedira

och ut

Pirlo
Vidal?
Tevéz
Citera
2015-07-16, 18:19
Medlem
Imbazs avatar
Jaha så det verkar bli benteke, älskar verkligen hur han spelar i villa, men kommer han funka i LFC? Det får tiden utvisa.
Citera
2015-07-16, 18:25
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
"kollat"? Ayre är ingen jävla scout.

Får nog hålla med Cambijo att Ramos skulle vara fantastisk i rätt omgivning, med rätt spelare.

Fast han var och kollade på både Rondon och Bacca när de skrev på med Firmino.
Citera
2015-07-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Trodde jag han varit i veckor?

Så för Juves del in är det nu:

Dybala
Mandzukic
Khedira

och ut

Pirlo
Vidal?
Tevéz

Simone Zaza för €18m också.
Citera
2015-07-16, 18:35
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
€35m verkar det bli för Vidal till Bayern rapporterar Bild som oftast är väldigt trovärdiga.
Riktigt kap måste man säga.

http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/bayern-bietet-fuenfjahresvertrag-abloese-soll-bei-35-mio-liegen-41812304.bild.html

Jäkla bra pris för en mycket bra spelare.
Citera
2015-07-16, 18:57
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EB
Om han går för 35m, vilket är den senaste siffran jag har hört, är det helt sjukt.

Jobbigt fönster att vara juventino när man gjort sin bästa säsong på evigheter och ändå blir av med tre spelare i startelvan. Pirlo har väl visserligen sina bästa säsonger bakom sig men Tevez och Vidal känns desto tyngre att tappa. Tevez ville hem, det får man väl acceptera. Varför man nu väljer att sälja världens bästa b2b-mittfältare för 35 miljoner euro är dock för mig helt obegripligt.

Grejen är väl att det var ett litet luftslott, lite som United sista året med Ferguson. Pirlo visste ju alla att han inte gärna kunde fortsätta länge till, Tevez är Tevez - en av ligans mest labila spelare - och har gnällt om sin hemflytt sedan han var i City, och Vidal är ett svin på förhållandevis kort kontrakt som inte är purung längre han heller.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Så Liverpool får ~ £34m för Sterling, tvingas betala £4m i lojalitetsbonus och sen köper man Christian Benteke för £32.5.

Trots att man säljer sin mest talangfulla och mest värdefulla spelare i Raheem Sterling så försvinner allt direkt på Benteke. Nu ska jag inte gnälla på Liverpool, Benteke kan säkert ge Liverpool mycket mer än vad Sterling skulle ha gjort nästa säsong, men det känns ändå lite vågat att spendera allt på honom direkt.

Det känns väldigt mycket Liverpool det måste man säga. Som vi sa tidigare under året så kändes det ju redan då som låga odds på att Liverpool skulle kasta bort sina pengar på Benteke. Och jag menar, Benteke är ju inte dålig på något sätt, det är inte det, men är det någon klubb som alltid betalar dessa bisarra överpriser för PL-spelare så är det fan i mig Liverpool. För nästan samma pris får du ju fan Alexis Sanchez, inte för att foolsen kan göra en sådan värvning i dagsläget, men det säger ju ändå något om vad man får för sina pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jäkla bra pris för en mycket bra spelare.

Jag måste säga att jag blev lite tveksam efter ett tag när han ryktades som värst till Arsenal. Det fanns en text i Sport witness tror jag det var, eller om det var någon av de italienska tidningarna. I vilket fall ansågs priset på Vidal ligga ganska lågt p.g.a attitydproblem, ålder och annat.

Jag hade egentligen inte haft något emot att värva honom till ett lågt pris - aldrig att man skulle ge några stora summor dock - och han presterar säkert ett par tre år i Bayern, men man drar ju öronen åt sig. Jag tror inte det är en sådan "stöld" som det snackas om utan det är nog snarare marknadspris. Man kan ju säga såhär: han vore ju inte den första sydamerikanen att börja festa lite för mycket och paja sin karriär i förtid om det nu blir så.
Citera
2015-07-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För han är ett svin och kör rattfulll?

Det hedrar Juventus att de gör sig av med aset.
Hans beteende utanför planen förringar inte hans prestationer på densamma. Sen är det ju självklart att det spelar in i försäljningen.

Det var dock inte försäljningen som sådan som jag i första hand ifrågasatte, utan prislappen. Vidal hade en fantastiskt turnering nu i somras, och då han är 28 år har han antagligen ett antal bra säsonger kvar att göra. I mitt tycke är han den bästa box-to-box-mittfältaren i världen. Att man då släpper honom för ungefär samma summa som man plockade in Dybala för är oerhört märkligt. Visst att Dybala är lovande, men han kan, till skillnad från Vidal, knappast kallas världsklass ännu. Man kan hävda att juve behövde göra något åt sitt anfall och kommer att ha ett bra mittfält med eller utan Vidal, men man borde kunna få ut mer för en sådan spelare.

Vidal har visat flera säsonger hur nyttig han är för juve. Många skulle nog hävda att han och pirlo var de två viktigaste värvningarna för att juve står som solklar etta i Italien igen. Sen dess har pirlo blivit sämre, och Vidal bättre. Om prislappen stämmer har Bayern gjort en lysande affär, och juventus en usel.
Citera
2015-07-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Övergången är nog lika möjlig som Messi till Real Madrid. Att skippa iväg en ytterligare spanjor och Spaniens största talang till Juventus hade nog slutat med bojkott mot Perez och Real Madrid.
Bara en tidsfråga innan Isco, som är sämre än Modric/Kroos/James, kräver startplats och vilja lämna Madrid. Då är det knappast Perez fel om man gör sig av med honom.
Citera
2015-07-16, 19:24
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Bara en tidsfråga innan Isco, som är sämre än Modric/Kroos/James, kräver startplats och vilja lämna Madrid. Då är det knappast Perez fel om man gör sig av med honom.
Isco konkurrerar inte med Modric och Kroos så att nämna dem är irrelevant. Och Isco är minst lika bra som James om än bättre. Hoppas Benitez fattar det, för Carlito förstörde bara Isco. Tvingad honom att kö lågt ner i banan.
Citera
2015-07-16, 19:26
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Stewart Downing klar för Middlesbrough, bör annonseras när som helst.
Citera
2015-07-16, 20:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Simone Zaza för €18m också.

Rugani har också anlänt.

Vidal var ju inte alls lika stark och framträdande förra säsongen. Ett spann på €35-45 miljoner känns rimligt, så kanske att det är i lägsta laget, €40 millar hade nog varit spot on. Priset kan väl vara något lägre för att mjuka upp en eventuell Götze-deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in