2015-07-16, 20:23
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Rugani har också anlänt.

Vidal var ju inte alls lika stark och framträdande förra säsongen. Ett spann på €35-45 miljoner känns rimligt, så kanske att det är i lägsta laget, €40 millar hade nog varit spot on. Priset kan väl vara något lägre för att mjuka upp en eventuell Götze-deal.

Rummenigge förnekade att Götze skulle ingå i någon deal för någon ny spelare eller att han var påväg att lämna. "han har kontrakt till 2017 och inget har förändrats i den situationen".
Sa dessutom att Renschke hade berättat om 2011 och hur Leverkusen blockerade en affär med Vidal till Bayern vilket ledde till kontroversen när han gick till Juventus istället. Så dealen verkar vara så gott som klar.
Citera
2015-07-16, 22:37
Bannlyst
Intressant att Everton verkar köpa Jonny Evans för £8m. Tror det är en bra affär för båda klubbar, han har kört fast lite och kommer göra det bra i Everton. Den stora frågan är dock om United kommer att gå all in för en mittback nu, man har ju till och med en färre nu i en position som redan skulle behöva förstärkas.
Citera
2015-07-16, 22:58
Medlem
Vattumannens avatar
Spontant känns det som att om Brenda skulle kunna få ett kanske svettigt lag på pappret om han skulle köpa loss Benteke. Visst är det ett sjujävla pris men i ärlighetens namn tror jag inte så många toppspelare lockas av Liverpool längre. Men med de passningsskickliga spelarna som Lallana, Coutinho och Firmino svärmandes runt Benteke monsturösa huvudspel vittrar jag ändå CL-spel på nåt sätt. Frågan är om det går att balansera. Skulle behöva en ordentlig defensiv pjäs. Henderson är ok men Milner är en lustig värvning. Can har spelat en del CM/ CDM men jag är tveksam även där. Khedira vore ju en dröm men det är lite sent. Egentligen borde alla Sterling-pengar läggas på Vidal eller likande imo. Sälj Lambert och Balotelli likt United gjorde sig av med Van Persie och Falcao. Det måste fungera, ta förlusten och bygg om.

Van Gaal har verkligen öppnat plånboken, men jag anser att det ser bättre ut på pappret än vad det kommer göra i verkligheten. Schweini, Schneidi, Fella, Carrick, Herrera, Blind och Mata. Visst Mata funkar på kanten och Blind kan agera lite vadsom defensivt men med tanke på värvningarna blir det svettigt att ta plats mot nyförvärven. Carrick lär trappa ner och Fella hoppas jag ser sig om efter andra klubbar. Behöver en striker alá Benzema eller Lewandowski, inte Cavani eller Muller som det pratats om. 800 miljoner för Ramos måste vara ett skämt, Otamendi hade kunnat bli bra om det blir av.

Att Cabaye går till CP är för mig en gåta.

Tråkigt att Begovic väljer att gå till bänken hos Chelsea. Han hade kunnat ta platsen i både City och Liverpool. United om de Gea lämnar.

Gillat Kaboul länge, tror att han är precis vad som behövs i PL långsammaste backlinje hos Sunderland.

Blir intressant att se om Sterling kan leva upp till fantasipriset. Jag är tveksam till övervärderade engelsmän men Sterling har något extra. Sticker i ögonen på många men money talks.
Citera
2015-07-16, 23:24
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Rugani har också anlänt.

Vidal var ju inte alls lika stark och framträdande förra säsongen. Ett spann på €35-45 miljoner känns rimligt, så kanske att det är i lägsta laget, €40 millar hade nog varit spot on. Priset kan väl vara något lägre för att mjuka upp en eventuell Götze-deal.

Italiensk media rapporterar nu att priset blir €37 miljoner + €3 miljoner i bonusar. Helt rätt nivå dvs.
Citera
2015-07-16, 23:49
Medlem
Giggsys avatar
Bara Otamendi som fattas, och en forward om Chicharito lämnar. Borde försöka hugga Lacazette isåfall imo.

Sen bara börja rensa; Valdes, Lindegaard, Evans, Rafael/Valencia bl.a
Citera
2015-07-16, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Bara Otamendi som fattas, och en forward om Chicharito lämnar. Borde försöka hugga Lacazette isåfall imo.

Sen bara börja rensa; Valdes, Lindegaard, Evans, Rafael/Valencia bl.a

Måste ha kvar Valencia som backup, annars har vi ingen som kan spela högerback. Tycker nog hellre att United borde satsa på en offensiv stjärna, en mittback är inte lika hög prio när det defensiva mittfältet är så starkt.
Citera
2015-07-16, 23:57
Medlem
Imbazs avatar
-Rafael Hernandez

Liverpool has contacted Pedro to discuss a possible move to the Premier League. This one I can confirm, nothing from Chelsea yet.

Vet inte hur pålitlig denna Barcajournalist är dock.
Citera
2015-07-17, 00:19
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Måste ha kvar Valencia som backup, annars har vi ingen som kan spela högerback. Tycker nog hellre att United borde satsa på en offensiv stjärna, en mittback är inte lika hög prio när det defensiva mittfältet är så starkt.

Blir nog så att Valencia blir kvar och Rafael får gå. Hoppas tvärtom, Rafael är en personlig favorit, synd att han är gjort av glas bara. McNair, Jones och Smalling kan lira till höger om det kniper, därför tycker jag man borde sälja Valencia.
Citera
2015-07-17, 00:44
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattumannen
Men med de passningsskickliga spelarna som Lallana, Coutinho och Firmino svärmandes runt Benteke monsturösa huvudspel vittrar jag ändå CL-spel på nåt sätt. Frågan är om det går att balansera.

Bentekes huvudspel är överskattat liksom hans spel överlag. Det kan låta spännande på pappret men väldigt tveksamt om det fungerar i verkligheten.

Citat:
Behöver en striker alá Benzema eller Lewandowski, inte Cavani eller Muller som det pratats om.

Varför tveksam till Thomas Müller? Är väl en av världens 5-10 bästa spelare och hade varit den givna stjärnan i Man Utd. Hade dom fått honom så hade jag blivit rädd på riktigt. Cavani är ju en riktigt bra striker så varför inte? Även om en Lewandowski hade varit ännu bättre förmodligen.

Citat:
Att Cabaye går till CP är för mig en gåta.

Han ska ju få riktigt fina pengar av CP sägs det. Dom har ju tv-pengarna dom också. Sen så klart med Pardew där så blir det än mer naturligt. Mittenlag i PL känns ju lagom för Cabaye där han kan skina lite.
Citera
2015-07-17, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Isco konkurrerar inte med Modric och Kroos så att nämna dem är irrelevant. Och Isco är minst lika bra som James om än bättre. Hoppas Benitez fattar det, för Carlito förstörde bara Isco. Tvingad honom att kö lågt ner i banan.
Isco kan till att börja med lära sig när man skall släppa bollen innan vi ens kan jämföra spanjoren med james James som (trots färre spelminuter) dessutom gjorde fler mål och assists än honom.
Senast redigerad av Hagoromo 2015-07-17 kl. 04:24.
Citera
2015-07-17, 07:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
-Rafael Hernandez

Liverpool has contacted Pedro to discuss a possible move to the Premier League. This one I can confirm, nothing from Chelsea yet.

Vet inte hur pålitlig denna Barcajournalist är dock.

Tycker själv att det är ganska säkert att Pedro lämnar, frågan är bara vart. Det som talar för en flytt är
- för lite speltid
- kommande EM, vill han vara med i spanska truppen så måste han spela mycket mer
- Enrique har flyttat upp både Sandro och Munir till A-laget och båda kommer konkurrera med Pedro om speltid
- Vidal och Turan som har köpts in kan också spela på Pedros position

Pedro är överflödig.
Citera
2015-07-17, 07:32
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Isco kan till att börja med lära sig när man skall släppa bollen innan vi ens kan jämföra spanjoren med james James som (trots färre spelminuter) dessutom gjorde fler mål och assists än honom.
Det är väl inte så chockerande? James fick spela som nummer tio varje gång han spelade. Till skillnad från Isco som oftast fick husera i de lägre centrala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in