2015-07-19, 23:52
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
The Telegraph, The Times och The Independent är de övriga tre kvalitetsdagstidningarna i Storbritannien. BBC har förmodligen allra störst trovärdighet - när BBC skriver om ett rykte vet man att det är på riktigt - men är förstås ingen tidning.

Däremot är det ofta bättre att tala om enskilda journalister när det gäller trovärdighet, eftersom de har olika insyn i olika klubbar. David Ornstein på BBC brukar ha stenkoll på Arsenal t.ex., finns motsvarigheter för flera klubbar. Följ dessa på Twitter.

Telegraph, Times och Independent är inte bra källor alls. Guardian är lite bättre men inte i klass med Sky, BBC och ESPN. Tidningar som Daily Mail, Star, Telegraph, Express, Times och Independent skriver mycket skitrykten.
Citera
2015-07-19, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Telegraph, Times och Independent är inte bra källor alls. Guardian är lite bättre men inte i klass med Sky, BBC och ESPN. Tidningar som Daily Mail, Star, Telegraph, Express, Times och Independent skriver mycket skitrykten.

Jag fyller i vad övriga sagt. Det är viktigare med journalisten än tidningen i sig. Jeremy Wilson på Telegraph har bra koll på Arsenal. Finns väl nån på Times som har bra koll på Liverpool också har jag för mig.
Citera
2015-07-20, 00:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Helst hade jag velat se en till, ny tråd om silly season där ryktesinlägg behöver stödjas av seriösa källor. Men det skulle väl bli raderat till förmån för denna direkt.

Varför det?

Du överdriver väldigt starkt hur låg nivå denna tråd tydligen skulle hålla. Jag tycker den har blivit bättre och bättre med åren.
Senast redigerad av snillet_1 2015-07-20 kl. 00:02.
Citera
2015-07-20, 00:14
Medlem
snillet_1s avatar
Kan Barcelona tänka sig att släppa Adriano tror ni? Roma sägs ha en överenskommelse med honom personligen. Nu återstår att komma överens med Barca. Vore en jävla fin värvning.

(källa: Di Marzio)
Citera
2015-07-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Jag tycker det finns en del som tyder på att Bayern börjar tappa mark. Deras stomme är på ålderns höst (Robben, Ribery, Lahm, Alonso osv) medan majoriteten av spelarna underifrån inte håller tillräckligt hög klass. Är väl typ Neuer, Bernat, Alaba, Thiago, Douglas Costa, Götze, Müller och Lewandowski som håller klassen framöver och då kanske Götze lämnar dessutom. Bayern kommer att behöva fylla på.
Deras tränare är heller inte den skarpaste kniven i lådan vilket såklart kommer påverka framgångarna också.
Citera
2015-07-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Manchester United.
Gällande United är det ganska svårt att hitta trovärdig info från de inhemska tidningarna och journalisterna. Schneiderlin hann t.ex. ha sin medisinska undersökning innan man läckte infon till i princip alla samtidigt. Utlänsk media är helt klart bättre då, BILD avslöjade Schweinsteiger, Di Marzio var först med Darmian, L'Equipe (?) först gällande Schneiderlin och De Telegraaf först med Depay, även om den var ganska uppenbar.
Citera
2015-07-20, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Manchester United.

Då ska jag hjälpa dig.

Rob Dawson på MEN, Jamie Jackson på Guardian, Mike Keegan på Daily Mail, Ian Ladyman på Daily Mail, David McDonell på Daily Mirror, James Ducker på The Times och Mark Ogden på The Telegraph.

Dessa följer United överallt och har oftast bra koll, även om United alltid varit bra på att täppa till läckor. Till exempel fick McDonell startelvan flera timmar innan match när Moyes var vid rodret, sen bannades han från Uniteds pressrum. Skriver dessa något så ligger det helt garanterat något i det. Leta upp dom på Twitter och följ.
Citera
2015-07-20, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Då ska jag hjälpa dig.

Rob Dawson på MEN, Jamie Jackson på Guardian, Mike Keegan på Daily Mail, Ian Ladyman på Daily Mail, David McDonell på Daily Mirror, James Ducker på The Times och Mark Ogden på The Telegraph.

Dessa följer United överallt och har oftast bra koll, även om United alltid varit bra på att täppa till läckor. Till exempel fick McDonell startelvan flera timmar innan match när Moyes var vid rodret, sen bannades han från Uniteds pressrum. Skriver dessa något så ligger det helt garanterat något i det. Leta upp dom på Twitter och följ.

Tack så mycket! Ska kollas upp.
Citera
2015-07-20, 01:33
Medlem
anteri17s avatar
Vilken är den bästa lågbudgetvärvningen hittills det här fönstret?
Jag slår ett slag för Mirko Valdifiori. Från Empoli till Napoli. Tränare Sarri tar med sin regista. Runt 40 miljoner svenska kronor för Serie A:s bästa regista förra året.
Citera
2015-07-20, 01:35
Medlem
Tror ni att det blir någon miljard köp likt bale i år?
Någon sensationell värvning kan tag inte tänka mig. Förutom att di Maria troligen går till Paris. Men kommer Zlatan att röra på sig är frågan. Varför välja Milan när de inte spelar champions league och när Zlatan börjar bli äldre?
Citera
2015-07-20, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Erm jo. När alla var friska var James en tia. Ibland t.o.m. Isco spela defensiv mittfältare bakom James som tia.

4-3-3 var en nödlösning när James gick sönder. 4-2-3-1 var Carlitos grundformation
Det känns som att jag befinner mig på ett alternativt universum. James spelade antingen som antingen LM eller en RM, Madrid spelade nämligen aldrig med en 10:a under den förra säsongen. Isco spelade som CM när Modric inte var tillgänglig. Annars var det alltid 4-4-2 i försvar och ställde om till 4-3-3 i attack.
Citera
2015-07-20, 08:21
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Det känns som att jag befinner mig på ett alternativt universum. James spelade antingen som antingen LM eller en RM, Madrid spelade nämligen aldrig med en 10:a under den förra säsongen. Isco spelade som CM när Modric inte var tillgänglig. Annars var det alltid 4-4-2 i försvar och ställde om till 4-3-3 i attack.
Så du menar att James aldrig spelat som tia i Real? t.om. I en 4-3-3-formation har James spelat tia.

Kroos - Isco
James.

Har bland annat använts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in