2015-07-16, 16:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här ser man trafiken framför kaféet, det kommer bilar hela tiden. Det är troligen inte samma klockslag som vid Lisas försvinnande, men det skulle ändå vara riskfyllt att bära eller släpa en tjej över vägen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Jag vidhåller att Lisa måste ha gått frivilligt till ladan och tappat handsken där.
Ja jag skulle kunna tänka mig att vaktmästaren har lurat BO över till ladans sida och där slängt in henne i sin bil och kört någon annanstans. Och ja, även om jag inte tror det så kan ju ladan vid kafeet också vara mordplatsen men det känns ju bara så jäkla fel att MGM skulle råka hitta en handske på sin egen mordplats. Visst den sista idioten är inte född än men ladan är inte mitt förstaval som mordplats iaf. Är ju dessutom helt jäkla uppgrävd och full med maskiner och skit. Han kan ju välja att avslöja mordplatsen och försöka dra uppmärksamheten ifrån fyndplatsen också men känns ändå lite tunt. Möjligtvis mjölkrummet men det ligger ju utmed vägen så varför ta en sån stor risk om man ska mörda någon? BO har ju säkert kämpat som satan också. Nej då känns någon av AJs andra ägor som bra mycket bättre mordplats.
2015-07-16, 16:49
Medlem
Funderar lite över den gamla spritfabriken ligger den över vägen bredvid ladan? Vem eller vilka har tillgång till den och vad används den till nu? Kan blåsten som var vid tidpunkten varit så pass stark att om Lisa tappade handsken i samband med att hon satte i nyckeln så den blåste över vägen in i det stora porthålet och där står gm och ser sin chans?
2015-07-16, 16:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag skulle kunna tänka mig att vaktmästaren har lurat BO över till ladans sida och där slängt in henne i sin bil och kört någon annanstans. Och ja, även om jag inte tror det så kan ju ladan vid kafeet också vara mordplatsen men det känns ju bara så jäkla fel att MGM skulle råka hitta en handske på sin egen mordplats. Visst den sista idioten är inte född än men ladan är inte mitt förstaval som mordplats iaf. Är ju dessutom helt jäkla uppgrävd och full med maskiner och skit. Han kan ju välja att avslöja mordplatsen och försöka dra uppmärksamheten ifrån fyndplatsen också men känns ändå lite tunt. Möjligtvis mjölkrummet men det ligger ju utmed vägen så varför ta en sån stor risk om man ska mörda någon? BO har ju säkert kämpat som satan också. Nej då känns någon av AJs andra ägor som bra mycket bättre mordplats.
Hur lurade han Lisa över vägen? "Do, vackra svenska flika, komma till lada, få godis, ja?". Det vet väl alla att väluppfostrade tjejer inte äter godis på söndagar.
2015-07-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej det gör jag inte, och jag har inte sagt det heller, gå bakåt i tråden och läs varför jag skrev som jag gjorde.

Och som jag skrivit massor med gånger; jag tror INTE att någon av litauen bröderna mördade Lisa.

Instämmer att bröderna är mördare faller bort men inblandade kan de vara i något avseende....
2015-07-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Det är svensk polis som sköter utredningen om DNA-analyser och inget som Litauen har att göra med.
Uppgifterna i Litauen skall ha kommit från den svenska rätten till Litauen, myndigheterna i Litauen borde ha rätt att veta för vad den litauiske medborgaren är häktad i Sverige och vilka bevis som finns mot honom.
Nu blev det visst några mini partiklar som fanns på personerna, men det är sådana partiklar som går med vinden och kan även komma från Sahara öknen när vindarna passar in.
Snickaren har vistas på höga tak och Lisa har kört moped därför kan båda ha åkt ut för de här minipartiklarna, inget konstigt med det.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-16 kl. 16:58.
2015-07-16, 16:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Funderar lite över den gamla spritfabriken ligger den över vägen bredvid ladan? Vem eller vilka har tillgång till den och vad används den till nu? Kan blåsten som var vid tidpunkten varit så pass stark att om Lisa tappade handsken i samband med att hon satte i nyckeln så den blåste över vägen in i det stora porthålet och där står gm och ser sin chans?
Nej, handsken kan inte ha blåst runt hörnet och över vägen i motvind.
2015-07-16, 16:55
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är bara en dryg km fågelvägen mellan brödernas bostad och Martorp.

Det är 1.8 km om du följer grusvägen.
2015-07-16, 16:57
Medlem
Citat:
Nej, handsken kan inte ha blåst runt hörnet och över vägen i motvind.

Tack då är den teorin avfärdad.
2015-07-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har helikoptersyn när jag ser på det här fallet och det passar in att det är ett terroristdåd med flera inblandade.
Vid terrorist dåd är det alltid oskyldiga människor som blir offer, det kan röra sig om kvinnor, barn, unga människor m.m., som är helt oskyldiga.
Lisa var också helt oskyldig, fanns inget motiv mot Lisa som person, som också är fallet vid terroristdåd.
Det påstods att det skulle vara något sexövergrepp från gästarbetarna, hur de nu kunde baka ihop en sådan story behövs en vidlyftig fantasi.
Nu har det framkommit från Litauen att det fanns inget DNA från bröderna på Lindas kropp, därmed borde den misstanken varit utraderat.
I det här fallet tycks de flesta följa drevet att gästarbetarna är skyldiga och de eldar på varann med den ena skräckhistorien efter den andra.
Jag anser att drevet är i full fart mot fel håll, som är min uppfattning, och det är inte första gången när man ser till andra fall.

Länk till att det inte fanns något av deras DNA på Lisas kropp tack?
2015-07-16, 16:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Körde vägen ofta förra sommaren. Speciellt fort kör de inte på filmklippet. Jodå, när nånting hänt som detta så blir folk nyfikna. Redan då så var det detta samtalsämnet de flesta hade...

Brottet kan väl knappast ha varit känt ett (1) år i förväg?
2015-07-16, 17:01
Medlem
Citat:
Vid oddsen 50/50 skulle ingen försöka.

Här berättar Lowa att Lisa gick innan hon och Rebecka låste. https://skaraborgslanstidning.solidtango.comi/video/hon-var-sista-som-sag-lisa

Inte du eller jag men att ingen skulle försöka vid 50/50 är inte alls troligt. Det är ju ändå stor chans till "framgång".
Hade vi istället diskuterat något helt annat och för oss åtråvärt, hade vi nog inte blinkat på att ta chansen.

För GM var BO eventuellt åtråvärd..

Har faktiskt inte haft tid att kolla dessa klipp tidigare. Själva cafe'-ingången är den i söder. Men ngn i tråden pratar om att personal kanske gick ut i dörrarna mot norr.
I intervjun nämns att LH gick runt hörnet, vilket av hörnen tro? Nä, personalen bör ha gått ut genom söder-dörren och det är första hörnet mot norra parkeringen som avses tror jag. Om inte, krymper möjligheter och tänkbara scenarier väldigt.
2015-07-16, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Och hur pass tillförlitliga är Litauiska tidningar? Har dom mer information än svenska medier?

Varför tror du att det är så tyst i svensk media när andra mord som begåtts senare har berättats snabbt i detalj? Det är känsligt när det är en utlandsfödd som sitter anhållen. Det är inte PK enligt PK-världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in