2015-07-16, 13:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
1,5 km fågelvägen. Hon hittades inte för att det är stora områden att genomsöka, och för att hon inte fanns i terrängen.
Det är bara en dryg km fågelvägen mellan brödernas bostad och Martorp.
2015-07-16, 13:32
Medlem
Så här säger tjejen, Rebecka i en intervju:

"– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens."

Men egentligen säger det ingenting, var det på morgonen eller på kvällen eller vid båda tillfällena som hon syftade på i denna intervju?..

det jag undrar är vem av dem, Rebecka eller Lisa som kom först till jobbet,,,
den som kom sist ser ju den Andres moppe men inte tvärtom.,.

Såg någon båda mopederna på baksidan vid raster?
Man behöver inte ta rast på baksidan man kan lika gärna ta den på framsidan eller inomhus i ett fikarum, som säkerligen finns och används när solen inte skiner,,,och på vintertid

Jag tror att Rebecka är en viktig pusselbit
2015-07-16, 13:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är bara en dryg km fågelvägen mellan brödernas bostad och Martorp.
Nu har jag mätt en gång till med Googles mät avstånd-funktion från centrum av brödernas bostad till boden. 1,5 km.
2015-07-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrismos
Av samma anledning som alla teorier här utgår ifrån, antar jag? Någon måste ju ha befunnit sig antingen i ladan eller bakom caféet. Han kan ju ha dykt upp bakom caféet och frågat Lisa om hon kunde hjälpa honom med något i ladan.

Om han jobbade på söndagen, fram till 18:00 så skulle polisen ha hört honom omedelbart, som vittne. Även AJ, och LH:s kollegor bör ha känt till litauern jobbade på ladutaket på söndagen. Men om han var ledig förstår jag inte vad han skulle haft i ladan eller där omkring att göra.
2015-07-16, 13:40
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Nu har jag mätt en gång till med Googles mät avstånd-funktion från centrum av brödernas bostad till boden. 1,5 km.
Omöjligt.
2015-07-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det kan så klart ha hänt. Det som talar emot är att det går en trafikerad väg genom området samt att det bor en och annan i området. Att ingen ska ha sett eller hört detta springande, skrikande kombinerat med slagsmål när det är ljust ute känns otroligt. Men vad vet jag. Det verkar lättare för en GM att tex övermanna henne inne i ladan eller där mopeden stod parkerad, dvs där ingen kunde se. Och ingen har ju bevisligen sett eller hört hur GM övermannat LH.

Inte så otroligt ändå. Det är trots allt minst 200 meter till närmsta bebodda hus söderut, räknat från infarten till norra parkeringen där moped var parkerad bakom byggnaden och är de väck, vilar middag, klipper gräsmattan eller är upptagna med annat så är det nog rätt kört. För att.. att bara under "tysta" förhållanden utomhus höra nåt som utspelar sig 200-300 meter bort, i kraftig frånvind och dessutom kanske bakom gavelsidan på cafe' kräver riktigt bra hörsel, särskilt om man ska uppfatta korrekt vad som händer.

Åt andra hållet är det ca 1 km till närmsta bebodda hus, alltså norrut längs vägen. Med påvind är chansen nästan större att höra nåt där, men nej det är på tok för långt ändå om man inte har en rejäl tonpipa och får utrymme att samla luft för att ta ton.

Återstår bara huset bakom cafe' men det används alltså som sommarboende. De har visseligen varit där i samma veva men föemodligen inte just när det här utspelade sig.

Trafikerad väg, ja mkt emellanåt. Emellanåt totalt dött, särskilt kvällar.
2015-07-16, 13:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om han jobbade på söndagen, fram till 18:00 så skulle polisen ha hört honom omedelbart, som vittne. Även AJ, och LH:s kollegor bör ha känt till litauern jobbade på ladutaket på söndagen. Men om han var ledig förstår jag inte vad han skulle haft i ladan eller där omkring att göra.

Promenad, kattletande, allmän söndagstur med bilen. Finns många anledningar.
2015-07-16, 13:46
Medlem
Citat:
Eftersom personalen har ett fikabord på baksidan kan alla ha sett moppen. Men vilka såg moppen efter försvinnandet? Det bör bara ha varit LS, som kom dit på kvällen. Men jag har inte sett någon uppgift om att moppen stod på exakt samma plats.

Jag menade om de sett mopeden vid stängningen
2015-07-16, 13:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Om den stod precis vid containern så är det ju faktiskt gräs där, dvs svårare att i efterhand upptäcka tecken på strid.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab

Löst packat grus = uteplatsen.
Men visst, mopeden stod förmodligen på mer hårt packad mark, dvs där gruset övergår till gräsmark.

Lite på gissning.
Att ställa mopeden på stödet, i löst packat grus gör man bara ett fåtal gånger i början av sin mopedförar-karriär. Det blir otympligt och segt såväl att ställa den på stödet, som att putta av den från stödet i ett sådant underlag.
Den tanken kan kanske ge ett hum om var mopeden stod.
2015-07-16, 13:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag menade om de sett mopeden vid stängningen
Vid stängningen såg ingen annan än MS mopeden, de andra såg Lisa gå runt hörnet.
2015-07-16, 13:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Så här säger tjejen, Rebecka i en intervju:

"– Jag såg ingenting konstigt där och la inte märke till något, säger en av tjejerna som hade sin moped parkerad bredvid 17-åringens."

Men egentligen säger det ingenting, var det på morgonen eller på kvällen eller vid båda tillfällena som hon syftade på i denna intervju?..

det jag undrar är vem av dem, Rebecka eller Lisa som kom först till jobbet,,,
den som kom sist ser ju den Andres moppe men inte tvärtom.,.

Såg någon båda mopederna på baksidan vid raster?
Man behöver inte ta rast på baksidan man kan lika gärna ta den på framsidan eller inomhus i ett fikarum, som säkerligen finns och används när solen inte skiner,,,och på vintertid

Jag tror att Rebecka är en viktig pusselbit
Varför är Rebecka en viktig pusselbit? Hon körde sin bil.
2015-07-16, 13:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Promenad, kattletande, allmän söndagstur med bilen. Finns många anledningar.
Hämta något verktyg tex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in