2015-07-15, 23:20
Medlem
Illusioners avatar
Hade inte Butler dragit av hälsenan eller var det bara tok-rykten?
Citera
2015-07-15, 23:22
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Bobby Butler eller Spencer Abbott, vem väljer ni?

Känns som ungefär samma typ av spelare.

Butler. Har sett de båda i AHL och tyckte han var en bättre spelare. Lite mer storlek dessutom.
Citera
2015-07-15, 23:30
Medlem
Vad är det som gör att så många tror Modo kommer vara ett bottenlag i år med? Jag tycker i princip varenda värvning är klass rakt igenom. Är bara målvaktssidan som gått ner sig, annars är resten av lagdelarna förbättrade med ett ex antal snäpp.

Centersidan håller toppklass där förmodligen Pettersson kommer axla 3:e centern och han gjorde de så pass bra i slutet ifjol att de va 'snack' om att han skulle vara 1a center kommande säsong.

Top 6 off och top 4 def går inte att jämföra med fjolåret. De fanns inte. Kommande 3e line kommer att vara fjolårets top med bla Skröder och Possler.

Ska jag vara helt ärligt har jag inte sett ett Modo-lag som sett såhär starkt ut inför säsongen på länge. Butler, Thomas, Wilson, Heskha, Whitney, Welch är spelare jag sett både i NHL och KHL och är imponerad att Modo kan landa dessa herrar. Visst Modo har en förmåga att plocka in de nån säsong efter deras riktiga peak och då de är påväg ner utför. Någon kommer inte prestera som förväntat, så är det alltid.

En Haataja på det också som nu får en full säsong och betydligt roligare lekkamrater än ifjol är även han en spelare med potential att spotta in mängder med poäng.

Jag tror på årets outsider och håller målvaktssidan har jag svårt att se att Modo inte ska vara åtminstone topp 8, om ännu inte högre och topp 6.

Höst och säsong hade suttit fint nu mina vänner.
Citera
2015-07-15, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Inte sett så många tabelltips mer än att alla är överlyckliga. Eran störste sportprofil medialt hade väl er som sjunde bästa lag, och ska efter värvningen av Butler flytta upp er i rangordningen. Tänkte ifall det var den allmänna bilden av laget.

Skellefteå, Frölunda, Växjö
----
Luleå, FBK, Linköping
----
HV, Brynäs, Dif, Örebro, Modo
----
Malmö, Rögle, KHK

Håller ni med om de grupperingarna på ett ungefär eller finns något lag som jag är helt ute och cyklar på?
Tycker det inte ser så tokigt ut dock så tror jag att HV kan komma längre upp om dom reder ut tränarfrågan och värvar in en toppback.Sen så tippar jag på att Örebro floppar i år.
Citera
2015-07-16, 00:04
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Butler. Har sett de båda i AHL och tyckte han var en bättre spelare. Lite mer storlek dessutom.

Skulle också välja Butler. Har dock inte sett någon av de spela, bara klipp och lite allmänt snack på forum osv.

Båda två verkar vara väldigt skickliga så ska bli kul att se hur de kan prestera i SHL.
Citera
2015-07-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja nacksving är kanske att ta i, men det var likväl ett otroligt fult slag och solklar misshandel. Vidhåller att straffet hade blivit betydligt hårdare om han inte varit hockeyspelare. Sedan att vissa här förnekar att han slog med klubban får stå för dom. Att det skedde under uppvärmningen säger allt.

Du menar att en åklagare släpper en solklar misshandel som dessutom finns på film? Och en svårt sargat ben på en snutfitta?

Iom er senaste värvning så kan inte annat vara som mål att spela final mot Fuleå?
Citera
2015-07-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
F.d. Lövenspelare som snart lirat längre i AIK. Känner inte samma agg där som jag känner varje gång jag går in på EP och ser "Youth team: IF Björklöven". Trodde man skulle slippa det nu när EA försvann.

Måste ha ett jobbigt liv du
Men så njut av glädjen nu.

De är ju förstörda och själlösa efter sin tid i skiten.

Halva Marklunds AIF består ju av snodda Björklöv.
Komundopningen ger extra klirr att handla för

Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Landar man Magnus Pääjärvi, så har man två brödrapar i laget, är mest avensjuk på bröderna Andersson, hur fan lyckades herr Sylvegård där, hatten av! Tror som jag skrev förrut att Percy öppnat pluskan på vid gavel, därför fixar kanske räddhökarna dessa värvningar.

Känns lite konstigt detta, höll faktiskt på räddhökarna i serien mot lyxfällan, hur fan tänkte jag där!? Finns inget roligare än att slå lyxfällan, undantaget aik då, men de spelar ju i allsvenskan tillsammans denna säsong, kommer att bevaka allsvenskan mer i år, den serien ser riktigt intressant ut.

Böderna Andersson följer den plånbok som betalar bäst , båda två har visat det speciellt den äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ett föredöme för att? Att spela en våldhockey,att aldrig vinna,ha en sc som ger sig på svarta och ha dålig ekonomi?

Kasta sten i glashus
Bofors skjuter kanon i glashus.
Snacka om våldsspelade lag.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-16 kl. 08:04. Anledning: Trippelpost
Citera
2015-07-16, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
...
Varför sitter du och svarar på inlägg som skrevs för 1 och en halv månad sedan?
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hade inte Butler dragit av hälsenan eller var det bara tok-rykten?
Nej men de skrev i mitten av april att han skulle bli borta 3-4 månader.
Citera
2015-07-16, 02:29
Medlem
Citat:
Tycker ändå att det varit intressant att se Wallmark, Einar Emanuelsson och Tim Söderlund i Luleå. När dessa spelare lämnade Skellefteå gjorde det plats för Holmström, Sebastian Ohlsson och Linus Lindström som alla var betydligt mindre hypade än den förstnämnda trion men som nu kört om dem i utvecklingskurvan. Gott betyg till vår juniorutveckling.

Wallmark är ännu ett Björklöv ni försöker få till att ni fostrat

Citat:
Varför sitter du och svarar på inlägg som skrevs för 1 och en halv månad sedan?

Sist jag kollade fanns det inget förbud mot det.
Och med tanke på all skit du skriver måste nån ju svara.

Enögd och med extra stora skygglappar , som alla andra Marklunds AIF ungefär
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-16 kl. 08:05. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-07-16, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Kasta sten i glashus
Bofors skjuter kanon i glashus.
Snacka om våldsspelade lag.

??????????
Citera
2015-07-16, 07:40
Medlem
Jag bara längtar efter att möta HV hemma, eller borta. Hat-kärlek. Ni åker på pisk, Ta och ge, LKPG. Förlåt, jag har druckit.
Citera
2015-07-16, 09:23
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeysnack
Vad är det som gör att så många tror Modo kommer vara ett bottenlag i år med?

För att kvaliteten på detta forum är låg, och det handlar till stor del om smutskastning av motståndarlag än att hålla någorlunda sakliga diskussioner.

Någon med hockeykunskaper borde definitivt tippa Modo i övre halvan av tabellen. Själv vågar jag inte säga så mycket mer, eftersom Modo är trots många riktigt bra namn ett osäkert kort med så många nyförvärv. Men en del av mig säger att detta laget kan vara ett top 4-6-lag om allt fungerar med nyförvärven, juniorerna och målvakterna, men sannolikt får de inte varje pusselbit att passa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in