2015-07-16, 09:25
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
För att kvaliteten på detta forum är låg, och det handlar till stor del om smutskastning av motståndarlag än att hålla någorlunda sakliga diskussioner.
Har du förslag på andra forum där kvalitén är högre?
Citera
2015-07-16, 09:30
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Nog finns det de som även på det här forumet visat prov på objektivitet och god hockeykunskap när de höjt ett varningens finger för MoDo.
Citera
2015-07-16, 09:33
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Oliver Kylingtons kontrakt med Calgary ger ju lite välförtjänta stålars till Sveriges bästa plantskola!
Sen är det förstås en massa andra obetydliga klubbar som, precis som i fallet William Nylander, helt oförtjänt ska vara med och dela, men eftersom Sportklubbens ekonomi ändå blomstrar så fantastiskt är NHL-pengarna mest symboliska. Jag kan storsint kosta på mig ett grattis till både Färjestad och Djurgården som får vara med.

Om AIK får några pengar beror väl på hur låneavtalet såg ut mellan dem och FBK förra säsongen, att de har kontrakt med Oliver i nuläget ger vad jag vet ingenting mer än att de har rätt till hans tjänster i år om han inte tar en plats i NHL. Om han blivit vald i förstarundan hade det varit annorlunda men han droppade ju betänkligt, vilket enligt Oliver själv berodde på skador och dåliga tränare. Det svaret gav nog en bra bild av den egentliga anledningen -hans självbild. En självbild som (med lite hjälp av pappa) tagit honom från AIK till Stocksund till Nacka till Djurgården till Södertälje till Färjestad och åter till AIK. Trodde någon att cirkeln var sluten? Nä det är förstås en påbörjad åtta i liggande form. Nästa kund blir Calgarys organisation och all historik talar för ett klubbyte redan i år. Hoppas ändå att AIK visar lite stake och inte bara lägger sig platta.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2015-07-16 kl. 09:36.
Citera
2015-07-16, 10:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
För att kvaliteten på detta forum är låg, och det handlar till stor del om smutskastning av motståndarlag än att hålla någorlunda sakliga diskussioner.

Någon med hockeykunskaper borde definitivt tippa Modo i övre halvan av tabellen. Själv vågar jag inte säga så mycket mer, eftersom Modo är trots många riktigt bra namn ett osäkert kort med så många nyförvärv. Men en del av mig säger att detta laget kan vara ett top 4-6-lag om allt fungerar med nyförvärven, juniorerna och målvakterna, men sannolikt får de inte varje pusselbit att passa.

Bra där, men du tror inte att det gäller alla lag?

Om Modo ställt upp med det här laget 14/15 säsongen så tror jag att de skulle kunna kämpat om en top 10-plats. Skillnaden i år är att alla SHL-lagen har rustat väl så bra som Modo och därfør känns det som att Modos handel med nordamerikaner mest blir før att hålla samma relativa nivå som tidigare. Men självklart kan Modo, Djurgården eller något av de andra lagen som tippas i undre halvan øverprestera och ta platsen från något av lagen som tippas top 6 om detta underpresterar. Sånt händer ju hela tiden.

Vilket/vilka av de topptippade tror du, med dina kvaliteter, kommer att underprestera sett till lagsammansättningen?
Citera
2015-07-16, 12:34
Medlem
m4tt145s avatar
Jag tror Modo kan bli årets dark horse, lite som Örebro förra säsongen.
Citera
2015-07-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag tror Modo kan bli årets dark horse, lite som Örebro förra säsongen.
Just att många här på Flashback envisas med att tjata om att vi kommer bli ett bottenlag trots alla nyförvärv och vårt starka lag på pappret tror jag stärker dina odds att du får rätt. Höjer även ett varningens finger att vi kan vinna SM-guld inom 2-3 år om vi får behålla stommen.
Citera
2015-07-16, 13:16
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Just att många här på Flashback envisas med att tjata om att vi kommer bli ett bottenlag trots alla nyförvärv och vårt starka lag på pappret tror jag stärker dina odds att du får rätt. Höjer även ett varningens finger att vi kan vinna SM-guld inom 2-3 år om vi får behålla stommen.
Vilken stomme? Ritchie och Skröder?
Citera
2015-07-16, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hedman,torp,olofsson,petterson,possler,djuse,carls on sen så har wilson öppnat för att stanna längre och både butler och welch har två års kontrakt.
Citera
2015-07-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ja , Wilson kan vi räkna in också för han har öppnat för att stanna länge, Butler har skrivit på även för nästa säsong och även Welch.

Edit: Mille678 hann före.
Citera
2015-07-16, 13:28
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Modo har för dåliga målvakter för att vara något rejält hot den här säsongen.
Citera
2015-07-16, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Håller med hade varit annorlunda om Ullmark stannade.
Citera
2015-07-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det är där vi har våran svagaste länk helt klart. Men å andra sidan har vi en på pappret väldigt bra backbesättning så får dom rätt hjälp så tror jag inte det blir nåt problem. Dessutom sades vi ha SHL:s svagaste målvaktspar redan för 2 år sen med Ullmark och Anton Forsberg och se hur det gick? Folk får gärna dissa oss hur mycket dom vill men det går inte att blunda för att vi har ett starkt lag den här säsongen. Jag är inte särskilt orolig när det målvaktssidan heller, backsidan är som sagt klasser bättre än förra säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Håller med hade varit annorlunda om Ullmark stannade.
Reideborn är väldigt bra han också, men lite ojämn. Men nu får han fler matcher och det kommer göra honom gott. Reideborn kommer bli en viktig spelare tro mig.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-16 kl. 23:47. Anledning: Dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in