2015-06-06, 11:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Alla vet att ni spelar en våldshockey,gnäller som värsta kärringar och att hela världen är emot er vidriga kommunister!

Denna säsong har ni 11 importer hittils,säsongen innan 13 och säsong 13-14 9 st.
Vad skiljer Fuleå mot "köpelagen"? Och vilka lag är "köpelag"?

Snickesnack. Som jag sa så finns Riksserien om du har svårt för att se lite blod.

Jaha, jag som trodde att kommunismen var kapitalismens motpol. Kanske har man värvat Rajala, Sweatt och MicFlikier utan att betala ut marknadsmässiga löner, men med hot om gulag?

Precis som alla andra supportrar är ju drömscenariot att ha en trupp bestående enbart av lokala hjältar. Men som jag sa är det inte 80-talet längre. Om någon ska förpassa de riktiga köpelagen som t ex Växjö dit de hör hemma får man helt enkel tumma lite på värderingarna. Krig og kærlighed.

Jag är stolt över mitt Luleå som alltid varit en underdog i svensk hockey. Aldrig har vi heller åkt ur den högsta ligan, även om det varit på målfotot någon gång.

Nu har vi en gynnsam ekonomisk situation, och det är klart att gnället från käpphästarna kommer som ett brev på posten. Sen tycker jag inte att man kan kalla det total värvningshysteri. Jag ser ett bättre lag på isen än i fjol men mycket snack man läser här i tråden är ju bara skitprat. Kommer nog finnas flera starkare trupper att slåss mot när det går mot höst.
Citera
2015-06-06, 11:34
Medlem
Pappersnesduks avatar
Mig veterligen har inte Luleå köpt någon spelare. Däremot har dom sajnat flera nya spelare.
Citera
2015-06-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
Tycker det snackas mycket om LHF ändå! Tråkigt att det inte finns så mycket andra profilstarka klubbar som upprör lika mycket.
Luleå berör.
Citera
2015-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Snickesnack. Som jag sa så finns Riksserien om du har svårt för att se lite blod.

Jaha, jag som trodde att kommunismen var kapitalismens motpol. Kanske har man värvat Rajala, Sweatt och MicFlikier utan att betala ut marknadsmässiga löner, men med hot om gulag?

Precis som alla andra supportrar är ju drömscenariot att ha en trupp bestående enbart av lokala hjältar. Men som jag sa är det inte 80-talet längre. Om någon ska förpassa de riktiga köpelagen som t ex Växjö dit de hör hemma får man helt enkel tumma lite på värderingarna. Krig og kærlighed.

Jag är stolt över mitt Luleå som alltid varit en underdog i svensk hockey. Aldrig har vi heller åkt ur den högsta ligan, även om det varit på målfotot någon gång.

Nu har vi en gynnsam ekonomisk situation, och det är klart att gnället från käpphästarna kommer som ett brev på posten. Sen tycker jag inte att man kan kalla det total värvningshysteri. Jag ser ett bättre lag på isen än i fjol men mycket snack man läser här i tråden är ju bara skitprat. Kommer nog finnas flera starkare trupper att slåss mot när det går mot höst.

Att armbåga någon så hans karriär kanske är över är ju riktigt manligt och mycket blod.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Mig veterligen har inte Luleå köpt någon spelare. Däremot har dom sajnat flera nya spelare.

Tack för att du lärt mig något nytt i dag.
Så när spelare kommer till Fuleå enbart pga pengar så har man sajnat nya spelare. Men när tex es historiens mesta vinnare sajnar spelare så är man ett köpelag.

Så än en gång. Tack för att du lärt mig något nytt.
Citera
2015-06-06, 12:45
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Att armbåga någon så hans karriär kanske är över är ju riktigt manligt och mycket blod.

Är väl aldrig någon som försvarat Foppas tilltag? För min del borde han haft en längre avstängning då det var väldigt fult.

Sen hur du kopplar ihop en enskild händelse med en hel förening får stå för dig. Gissar att det är bitterheten över att ha tappat Hedman som väger in. Han tacklar hårt men schysst.
Citera
2015-06-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Är väl aldrig någon som försvarat Foppas tilltag? För min del borde han haft en längre avstängning då det var väldigt fult.

Sen hur du kopplar ihop en enskild händelse med en hel förening får stå för dig. Gissar att det är bitterheten över att ha tappat Hedman som väger in. Han tacklar hårt men schysst.

Varför vara bittter på Hedman? Du kanske inte vet att Färjestad åkte ut i play in. Det sämsta resultatet på 20 år för den störtsa,bästa och vackraste hockey klubben i Sverige någonsin.
Så spelare som viker ner sig som tex Hedman och PW kan dra omgående utan att någon saknar dom. I Karlstad ses dom bara som sopor som inte förtjänar att bära den vackraste skölden på sitt bröst.

Det är sådant som gör Färjestad till den mest framgångsrika klubben och att Fuleå aldrig kommer att uppnå dom höjderna.

Toronto är intresserade av Derek Ryan och Västerås Nick Angell lägger av.
Citera
2015-06-06, 13:28
Medlem
De har ändrat nu, men att Dennis Rasmussen benämndes som "NHL-stjärna" kan faktiskt ha varit en form av rekord.

Hoppas Örebro eller Frölunda tar honom.
Citera
2015-06-06, 14:12
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu märker du ord...

Nej då. Jag förstår bara inte hur LKABs pengar, pengarna som kommer in från privatpersoner som går på matcherna och alla andra inkomster skulle skilja sig från miljonerna som kommer från en supporter?

För övrigt anser jag att denna tråd skulle bli så mycket bättre om folk kunde undvika att svara på Jeremy Roenicks inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu börjar lules juniorer fly fältet, dom vet att i den här köpeklubben så kommer vi aldrig få nån chans att lira i annat än juniorlagen

http://norran.se/hockeybloggen/soderlund-atervander-till-aik-407321

Japp! Nu är det kört. En spelare som flydde Skaiks juniorer återvänder och då rök hela satsningen. Det är bara att skicka resterande spelarna i juniorlaget och sparka killarna som har gått genom juniorlagen i a-laget. ALLT ÄR ÖVER!

Ska vi gissa på att det är Ostens fel? Han måste ha skrikit helvetesatansfan-zigenare eller något liknande till honom från läktarplats. Fahlman vittnar säkert om den omtumlande upplevelsen.
Senast redigerad av siryessir 2015-06-06 kl. 14:18.
Citera
2015-06-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nu yrar du i nattmössan! Varför i hela världen skulle Kabanov söka sig dit?

Läs själv!!!
http://www.jonkopingsposten.se/artikel/41134/hv71-nobbar-shl-stjarnan

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nej då. Jag förstår bara inte hur LKABs pengar, pengarna som kommer in från privatpersoner som går på matcherna och alla andra inkomster skulle skilja sig från miljonerna som kommer från en supporter?

För övrigt anser jag att denna tråd skulle bli så mycket bättre om folk kunde undvika att svara på Jeremy Roenicks inlägg.

Japp! Nu är det kört. En spelare som flydde Skaiks juniorer återvänder och då rök hela satsningen. Det är bara att skicka resterande spelarna i juniorlaget och sparka killarna som har gått genom juniorlagen i a-laget. ALLT ÄR ÖVER!

Ska vi gissa på att det är Ostens fel? Han måste ha skrikit helvetesatansfan-zigenare eller något liknande till honom från läktarplats. Fahlman vittnar säkert om den omtumlande upplevelsen.

Ja eller att du kan tillföra något av vem som kommer eller går. Det finns redan en tråd om klubbarnas ekonomi. Så håll dig där angående Fuleås sponsorer och pengar.
Citera
2015-06-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Tycker ändå att det varit intressant att se Wallmark, Einar Emanuelsson och Tim Söderlund i Luleå. När dessa spelare lämnade Skellefteå gjorde det plats för Holmström, Sebastian Ohlsson och Linus Lindström som alla var betydligt mindre hypade än den förstnämnda trion men som nu kört om dem i utvecklingskurvan. Gott betyg till vår juniorutveckling.
Citera
2015-06-06, 14:51
Medlem
Giggsys avatar
Fan att Mårtensson inte ville vända hem än, han hade varit perfekt just nu. Rätt tyst om vilka LHC är på jakt efter som förstecenter, vilka ryktas det om?
Citera
2015-06-06, 17:43
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fan att Mårtensson inte ville vända hem än, han hade varit perfekt just nu. Rätt tyst om vilka LHC är på jakt efter som förstecenter, vilka ryktas det om?
Han hade ändå inte spelat i lhc, han kommer bo i sitt hus i märsta när han flyttar till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in