Citat:
Du har rätt i att brotten uppmärksammas på ett helt annat sätt när det är en blåögd blond pursvensk man med fru, villa och ...audi? som beter sig som ett monster, inte en gång eller tre utan.. minns inte hur många gånger, men har för mig dömd för fem eller sex vådtäkter/ försök, till det, grov sadisktisk misshandel av offren som var för honom obekanta som bara råkade gå hem fel natt på fel plats..Det är möjligt att det är trevligt att vara man ibland, men sett till risken för att utsättas för grova våldsbrott så är det verkligen inte bra. Män är extremt kraftigt överrepresenterade både som offer och gärningsmän i de fallen.
Anledningen till att hagamannens brott blev så uppmärksammade var dels att han är svensk, dels att offren var kvinnor. När män blir utsatta för motsvarande våld så är det inte i närheten så intressant att skriva om för regimmedia. Om det dessutom är en invandrare som är gärningsman så blir de ännu mindre intressanta.
Hagamannens brott var mycket grova, men är det egentligen värre att bita av någon örat och köra upp en gren i fittan på henne jämfört med att helt enkelt bara misshandla någon till döds? Jag tycker inte det.
Anledningen till att hagamannens brott blev så uppmärksammade var dels att han är svensk, dels att offren var kvinnor. När män blir utsatta för motsvarande våld så är det inte i närheten så intressant att skriva om för regimmedia. Om det dessutom är en invandrare som är gärningsman så blir de ännu mindre intressanta.
Hagamannens brott var mycket grova, men är det egentligen värre att bita av någon örat och köra upp en gren i fittan på henne jämfört med att helt enkelt bara misshandla någon till döds? Jag tycker inte det.
Utlänningar, invandrare som gruppvåldtar och eller mördar blir inte mindre intressanta, inte här på flashback iallfall
Det känns bara mer närmare och konsekvent när någon som kunde vara din granne, arbetskompis, bror eller bara ölpolare gör något såndant än när random krigsskadad neger våldtar din 80åriga mormor.
Till sist tycker jag det känns likvärdigt eller tom. värre att våldta någon med en trädgren, bita örat av och skrika: jag skall knulla, sen skall jag döda dig, och slutligen försöka släpa dig mot älvskanten i ,, december, norrland??
Har väldigt svårt att sätta mig in i känslan som kvinnan hade, men dödsskräck och panik kan jag tänka mig... är väl två vanliga reaktioner när något så fruktansvärt händer, antingen släcka hela systemet och låta det hända, eller så pumpa andrenalin ut i varenda tånagel och kämpa.
Hon överlevde, men hade hon varit mindre, klenare eller stängt ner systemet så hade hon dött.
Hade hagamannen inte stoppats hade han dödat nästa gång eller gången efter, våldet blev värre för varje gång
Senast redigerad av Onanikrem 2015-07-15 kl. 01:41.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-07-15 kl. 01:41.