2015-07-15, 01:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är möjligt att det är trevligt att vara man ibland, men sett till risken för att utsättas för grova våldsbrott så är det verkligen inte bra. Män är extremt kraftigt överrepresenterade både som offer och gärningsmän i de fallen.

Anledningen till att hagamannens brott blev så uppmärksammade var dels att han är svensk, dels att offren var kvinnor. När män blir utsatta för motsvarande våld så är det inte i närheten så intressant att skriva om för regimmedia. Om det dessutom är en invandrare som är gärningsman så blir de ännu mindre intressanta.

Hagamannens brott var mycket grova, men är det egentligen värre att bita av någon örat och köra upp en gren i fittan på henne jämfört med att helt enkelt bara misshandla någon till döds? Jag tycker inte det.
Du har rätt i att brotten uppmärksammas på ett helt annat sätt när det är en blåögd blond pursvensk man med fru, villa och ...audi? som beter sig som ett monster, inte en gång eller tre utan.. minns inte hur många gånger, men har för mig dömd för fem eller sex vådtäkter/ försök, till det, grov sadisktisk misshandel av offren som var för honom obekanta som bara råkade gå hem fel natt på fel plats..

Utlänningar, invandrare som gruppvåldtar och eller mördar blir inte mindre intressanta, inte här på flashback iallfall
Det känns bara mer närmare och konsekvent när någon som kunde vara din granne, arbetskompis, bror eller bara ölpolare gör något såndant än när random krigsskadad neger våldtar din 80åriga mormor.

Till sist tycker jag det känns likvärdigt eller tom. värre att våldta någon med en trädgren, bita örat av och skrika: jag skall knulla, sen skall jag döda dig, och slutligen försöka släpa dig mot älvskanten i ,, december, norrland??
Har väldigt svårt att sätta mig in i känslan som kvinnan hade, men dödsskräck och panik kan jag tänka mig... är väl två vanliga reaktioner när något så fruktansvärt händer, antingen släcka hela systemet och låta det hända, eller så pumpa andrenalin ut i varenda tånagel och kämpa.
Hon överlevde, men hade hon varit mindre, klenare eller stängt ner systemet så hade hon dött.

Hade hagamannen inte stoppats hade han dödat nästa gång eller gången efter, våldet blev värre för varje gång
Senast redigerad av Onanikrem 2015-07-15 kl. 01:41.
Citera
2015-07-15, 01:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om nån utan betänkligheter kan avrätta NL - i synnerhet om personen inte har koppling till offren - så är det nåt fel i huvudet på personen, dvs nån som är en risktagare och med stor sannolikhet njuter av att döda, förmodligen psykopat. Då ökar sannolikheten avsevärt för att personen åker dit pga de risker han tar. Och åker han inte dit för mordet kanske lusten att döda fler i rättvisans eller njutningens namn får honom att fortsätta döda. Ett skrämmande scenario. Vi ska vara glada att han som sköt ihjäl tjejen i tunneln mot järnvägsstationen i Umeå blev tagen och inte fortsatte skjuta folk för skoj skull...
Skulle inte ha några betänkligheter över att ta honom bakom ladan och ge honom hagel.
Skulle kännas värre att ta bort en dålig hund som biter, hunden tänker inget ont, den går på instinkt.
Skilllnaden skulle vara att hunden skulle få en korvbit och jag skulle klia honom bakom örat innan.
Har gjort det ett par gånger, och man känner sig rätt tom innombords efteråt, för hunden litade ju på en, men vad fan göra när den blivit 14 år och fått canser överallt eller bitit grannens lilltjej?

Man vill ju inte sitta på kåken, så skulle inte göra något så länge ingen närstående var drabbad.

Sånt händer även i Sverige, kommer ihåg en viss göteborgare som hittades styckad och sänkt i vattnet nån månad efter muck, och det var inte alltför länge sen..
Det var ju... kvinnomord han begått, ids inte leta rätt på länken... kanske var det nån mindre stad i västsverige, men saken var att han fick straffet efter straffet...
Senast redigerad av Onanikrem 2015-07-15 kl. 02:19.
Citera
2015-07-15, 06:48
Bannlyst
Vaknade tidigt och bläddrade tillbaka i tråden ett par år. Då hittade jag bl a nedanstående inlägg av skribenten 'MirreS' (#3228 i sept 2013/sid 269):

<Jag tycker det är illa att Niina Äikiä och Eddy Larsson som mördade Bobby får komma ut i frihet efter att ha avtjänat 2/3 av sitt tioåriga fängelsestraff. Var finns rättvisan i det?
Vem är det som ska skyddas? De farliga brottslingarna eller de ute i samhället som kan bli deras nästa offer?
Tror du att Niklas Lindgren kommer att vara fri från sina behov av att plåga och trycka ner sina medmänniskor när han släpps fri från sitt "straff"?>

Skribenterna 'flakmopedisten' och 'Sigea' för där (sid 270) resonemang som nu blivit högaktuella iom frisläppandet.

Det är klart som fan att NL aldrig borde satts i fängelse! Han borde ha överlämnats till RPV!
Där hade han blivit kvar tills mycket, mycket länge -inte minst med tanke på hans alkoholproblematik.

NL vill bli berusad, för då väcks hans lustar att våldta och förnedra och de lustarna är starkare än själva njutningen av alkoholruset. Så funkar det. Så funkar det därför nog för NL också. Glöm inte att han är diagnostiserad som sexualsadist! Att han är en psykopat är liksom bara en förutsättning för diagnosen, om nu nån inte förstod det.

NL, liksom Kapten Klänning och Anders Eklund, är alla tre exempel på hur det går till i Sverige när konsekvenserna av oövertänkta lagförändringar dimper ned i folks vardag.
Då förstår inte svenska folket någonting.
Det gjorde inte de då ansvariga politikerna heller. Ingenting förstod de.

Men inom kort kommer NL att skratta gott -hela vägen bort till Systembolaget..
Citera
2015-07-15, 09:22
Medlem
Så sant "enzenn";
svenska folket inser inte o bryr sig inte om effekterna av lagändringar när det har bäring på figurer som NL.
Men när det väl har smällt, då ska minsann lokala securitate "ta hand om Niklas" , så snart han är ute ur finkan igen.
Även Mattias Flink som mängdmördade i Falun -94 borde dömts till psykvård, men det passade sig inte "politiskt".
Folket får tugga den dynga de har röstat på....
Citera
2015-07-15, 10:23
Medlem
nihilverums avatar
Den här filuren är ju med all sannolikhet omöjlig att rehabilitera, så det enda rimliga ur min synvinkel hade varit att döma honom till det straff jag beskriver i det här inlägget (som tidigare var förstainlägg i en egen tråd). Utsläppning skulle inte bli aktuellt och man skulle hålla nettokostnaden för skattebetalarna nere.
Citera
2015-07-15, 11:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn

Vad jag vet, så har Sverige ett sådant "system" som Herr Lindholm efterlyser.

Det "systemet" förkortas KFM -i vardagsspråk "Kron-Kalle"
KFM hjälper gärna till med att sälja dina "massa saker", så du behöver inte lyfta ett finger för att få hjälp med att betala skulden.
Missförstånd, är jag rädd.

Det jag menar är att skadeståndet är en skuld. Om du inte har några pengar, ja då kan man sätta upp en avbetalningsplan. Detta gör det enkelt, transparent och man behöver inte göra din familj till medbrottslingar bara för att du ser till att de har mat på bordet innan du betalar av din skuld osv.

Jag rekommenderar alla att läsa John Waters essä Going to Jail där han just tar upp problemet att vara anhörig till en förbrytare. (Han är det inte själv, nota bene.)
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-07-15 kl. 11:13.
Citera
2015-07-15, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Det jag menar är att skadeståndet är en skuld. Om du inte har några pengar, ja då kan man sätta upp en avbetalningsplan. Detta gör det enkelt, transparent och man behöver inte göra din familj till medbrottslingar bara för att du ser till att de har mat på bordet innan du betalar av din skuld osv.

Jag rekommenderar alla att läsa John Waters essä Going to Jail där han just tar upp problemet att vara anhörig till en förbrytare. (Han är det inte själv, nota bene.)

Nja, inte missförstånd egentligen.
Mer ett uttryck för att jag ville gnabbas litet med Herr Lindholm. Ni och jag har ju nyligen mötts i en annan tråd.

Jag är enig mer Er i det att skadeståndet är att betrakta som en skuld. Om Ni med er skrivning menar att NL gjort sin familj till medbrottslingar, så anmäler jag däremot avvikande mening. Kanske jag nu, på riktigt, missuppfattade?

I det här fallet, vad gäller skadeståndsdelen, så är det ju Leif Silbersky som är boven, moraliskt sett -eller hur?
Det var ju han som var NL behjälplig i att fiffla över fastigheten till pappan.
Citera
2015-07-15, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så sant "enzenn";
svenska folket inser inte o bryr sig inte om effekterna av lagändringar när det har bäring på figurer som NL.
Men när det väl har smällt, då ska minsann lokala securitate "ta hand om Niklas" , så snart han är ute ur finkan igen.
Även Mattias Flink som mängdmördade i Falun -94 borde dömts till psykvård, men det passade sig inte "politiskt".
Folket får tugga den dynga de har röstat på....

Brott och straff har intresserat mig -ända sedan Dostojevskij skrev den.

För det är ju som du skriver, att det är inte förrän det har smällt ordentligt, som ett yrvaket folk tittar upp och undrar hur det kan vara möjligt att personer som NL helt sonika kan knalla ut från fängelset efter att ha utnyttjat straffrabatten, åka hem till Umeå om han så önskar och något senare knalla in på bolaget och köpa sprit som han därefter med Statens godkännande dricker upp.

Om NL därefter väljer att, som det heter, "återfalla i brottslig gärning" d v s att ta upp våldtäktsverksamheten igen, så är det visserligen inte tillåtet att göra så, men vägen dit var rak och fin, krattad av svensk lagstiftning tillsammans med populistiska och ignoranta politiker.

Håller också med dig om det du skriver om Mattias Flink.
Kan argumentera för min ståndpunkt, men det blir utanför trådens ämne, så det får räcka med mitt statement
Citera
2015-07-15, 12:56
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm

Jag tycker att "mat på bordet" är magstarkt uttryckt. Soc betalar sånt om det behövs. Fanns/finns ingen som helst ursäkt för att fiffla bort skadeståndet. Det är moraliskt vidrigt och ett uppenbart sätt för Niklas Lindgren och hans psykopatfarsa att demonstrera sin obefintliga medmänsklighet.

Paul Bernardo är en serievåldtäktsman som blev seriemördare, han greps för våldtäkter men släpptes fri, varefter han böjade sexmörda och tortera, ringer det en klocka någon? :https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Bernardo

Rodney Alcala var också en våldtäktsman som greps, släpptes och blev seriemördare. https://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_Alcala

Kolla in den här listan av amerikanska våldtäktsmän och häpna över hur många som är kända seriemördare: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_rapists
(jag räknade till femton sådana bara från A till och med D)
Citera
2015-07-15, 14:08
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Jag tycker att "mat på bordet" är magstarkt uttryckt. Soc betalar sånt om det behövs. Fanns/finns ingen som helst ursäkt för att fiffla bort skadeståndet. Det är moraliskt vidrigt och ett uppenbart sätt för Niklas Lindgren och hans psykopatfarsa att demonstrera sin obefintliga medmänsklighet.

Paul Bernardo är en serievåldtäktsman som blev seriemördare, han greps för våldtäkter men släpptes fri, varefter han böjade sexmörda och tortera, ringer det en klocka någon? :https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Bernardo

Rodney Alcala var också en våldtäktsman som greps, släpptes och blev seriemördare. https://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_Alcala

Kolla in den här listan av amerikanska våldtäktsmän och häpna över hur många som är kända seriemördare: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_rapists
(jag räknade till femton sådana bara från A till och med D)
Jag tror du kan ha rätt i att även farsan är psykopat. Psykopati förs ofta över genetiskt. Det är dock möjligt att farsan inte levt ut sina lustar på liknade sätt som Niklas( han kanske inte åkt fast?).
Att också farsan skulle vara psykopat ligger nära tillhands att tro då han under rådande omständigheter handlat iskallt, utan tanke på Niklas offer, och själv roffat åt sig mest möjliga för att gynna både sig själv och Niklas. Detta har varit möjligt med stöd av en brännvinsadvokat, som gav "lämpliga tips i rät tid", och en oprofessionell åklagare, som inte gjorde sitt jobb och omgående begärde kvarstad och frös Niklas tillgångar.
Citera
2015-07-15, 15:01
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jag tror du kan ha rätt i att även farsan är psykopat. Psykopati förs ofta över genetiskt. Det är dock möjligt att farsan inte levt ut sina lustar på liknade sätt som Niklas( han kanske inte åkt fast?).
Att också farsan skulle vara psykopat ligger nära tillhands att tro då han under rådande omständigheter handlat iskallt, utan tanke på Niklas offer, och själv roffat åt sig mest möjliga för att gynna både sig själv och Niklas. Detta har varit möjligt med stöd av en brännvinsadvokat, som gav "lämpliga tips i rät tid", och en oprofessionell åklagare, som inte gjorde sitt jobb och omgående begärde kvarstad och frös Niklas tillgångar.
Tja, någonstans formades Niklas till ett monster och hemmet är den troligaste platsen.

Jag stör mig som fan på att farsan kunde ställa upp på fifflandet till och med efter att monstersonen erkänt. En normal farsa hade typ sagt "glöm det, du får stå ditt kast" istället för psykofarsans "klart att du inte ska betala för grymheterna du begått, jag hjälper dig så gärna". Just detta säger väl allt vi behöver veta om Hagamannen sr.

Det är så in i skogen puckat, för om de hade förmått sig att avstå från fifflandet så hade det bara varit Niklas extremt höga återfallsrisk vi haft att diskutera här. Nu har han varken avtjänat sitt straff (skadestånd och fängelse dömdes han till) eller accepterat villkoren för sin frigivning.

Och som jag skrivit för länge sen i tråden så är risken för incestbrott mycket höga för en sexualsadist med barn, så om mamman inte håller kidsen borta från honom är hon klart olämplig som förälder. Och som vi vet så hälsar både hon och barnen på monstret i fängelset. Fy fan.
Citera
2015-07-15, 15:07
Medlem
fixar-frasses avatar
Det har säkert besvarats flera gånger i tråden men jag har inte hittat något när jag ögnat igenom en del av denna massiva tråd.

Hur är relationen mellan NL och hans fru idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in