Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpppspark
Det låter ju tyvärr som att han gör allt han kan för att öppna upp inför nya brott.
Undrar vem kvinnan är som snällt kommer få bjuda lite på sig till den stackars Niklas Lindgren.
Jag är så glad att jag är man ibland, som icke kriminell man så är det inte så stor risk att utsättas för grova våldsbrott. Och när det kommer till att försvara våra kvinnor i Sverige från grova kränkningar och brott som nästan enbart riktas mot kvinnor... ja då suger vi rent ut sagt.
Med det sagt så är det kvinnorna själva som borde gå KVINNA ur huse och vara fly förbannade att någon som fortfarande bedöms farlig... som har kränkt flera kvinnor så in i det grövsta, nu ska få släppas fri.
Ja, jag kan inte förstå att varenda jävla feminist inte skriker och gormar.
Det är möjligt att det är trevligt att vara man ibland, men sett till risken för att utsättas för grova våldsbrott så är det verkligen inte bra. Män är extremt kraftigt överrepresenterade både som offer och gärningsmän i de fallen.
Anledningen till att hagamannens brott blev så uppmärksammade var dels att han är svensk, dels att offren var kvinnor. När män blir utsatta för motsvarande våld så är det inte i närheten så intressant att skriva om för regimmedia. Om det dessutom är en invandrare som är gärningsman så blir de ännu mindre intressanta.
Hagamannens brott var mycket grova, men är det egentligen värre att bita av någon örat och köra upp en gren i fittan på henne jämfört med att helt enkelt bara misshandla någon till döds? Jag tycker inte det.