Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte mer långsökt och hypotetiskt än att en 35-årig man skulle mörda en 17-årig tjej som han inte känner. Sådana brott är mycket sällsynta, elolyckor är vanligare.

Att man fraktar iväg och gömmer ett lik efter en elolycka måste vara väldigt ovanligt. Det vanligaste är väl att man ringer 112.

Att en 17-åring tex LH blir utsatt för sexuella brott är väl vanligare än att en 17.åring dör av en elolycka?

Har du någon statistik på hur vanligt det är att en 35åring kopplar in farlig el så att en 35-åring dör? Känns väldigt ovanligt.
1 person dog 2012 av elolyckor och jag antar att det var fler som blev mördare det året
Senast redigerad av ulvan 2015-07-14 kl. 21:55.
2015-07-14, 21:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Inte mer långsökt och hypotetiskt än att en 35-årig man skulle mörda en 17-årig tjej som han inte känner. Sådana brott är mycket sällsynta, elolyckor är vanligare.
Jo men nu är det ju vaktmästaren som sitter häktad så han har ju givetvis spanat in tjejerna på kafeet. Så helt okända för honom är de ju ändå inte. Men som tur är så är mord på okända jäkligt ovanligt det är sant. Men tyvärr så inträffar de ändå ibland.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-14 kl. 21:58.
2015-07-14, 21:54
Medlem
Citat:
#Sgt.Bland bad mig om ett scenario där dödsfallet är vållande. Hen har fått ett som stämmer med kända förhållanden. Jag kan trolla fram fler scenarier. Vad sägs om en tappad hammare från taket?
Kan du trolla fram ett där LH kidnappas från moppen i en bil och förs bort?
2015-07-14, 21:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
#Sgt.Bland bad mig om ett scenario där dödsfallet är vållande. Hen har fått ett som stämmer med kända förhållanden. Jag kan trolla fram fler scenarier. Vad sägs om en tappad hammare från taket?
Men kan du komma på ett scenario som inte domstolen slänger direkt i papperskorgen?
2015-07-14, 21:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Att man fraktar iväg och gömmer ett lik efter en elolycka måste vara väldigt ovanligt. Det vanligaste är väl att man ringer 112.

Att en 17-åring tex LH blir utsatt för sexuella brott är väl vanligare än att de dör av en elolycka?

Har du någon statistik på hur vanligt det är att en 35åring kopplar in farlig el så att en 35-åring dör? Känns väldigt ovanligt.
1 person dog 2012 av elolyckor och jag antar att det var fler som blev mördare det året
Fem personer dog av elolyckor 2014. Ingen 17-åring mördades av en 35-åring som hon inte kände det året. Ska vi fortsätta slänga löjlig statistik på varandra?
2015-07-14, 21:57
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Det är då underligt,inte dödar GM LH och lägger ut BO:s saker utmed vägen som går till hans bostad och placerar offret en bit därifrån.Så korkad KAN han inte vara.Det verkar som om någon vill sätta dit någon.
2015-07-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men kan du komma på ett scenario som inte domstolen slänger direkt i papperskorgen?
Undra om det är det som MGM och Advokaten fokuserar på nu. Dvs presentera alternativa teorier?
2015-07-14, 21:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det var inte det du bad om. Du bad om ett scenario där brottsrubriceringen var vållande. Hur domstolen hanterar målet efter ditt önsketänkande är en annan sak.
2015-07-14, 21:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Fem personer dog av elolyckor 2014. Ingen 17-åring mördades av en 35-åring som hon inte kände det året. Ska vi fortsätta slänga löjlig statistik på varandra?

Och hur många fick sin kropp gömd efter de fem olyckorna?
Det är ju du som är statistiknörden Nr. 1 så det där var faktiskt lite roligt.
2015-07-14, 22:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tänkte på den andra du tänkte på nyss var den personen hemma i byn på söndagen? Är det bekräftat att han var i Sverige under aktuell tid eller bara en gissning?

Hum, nu hänger jag inte med. Vem tänkte jag på nyss?
2015-07-14, 22:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Bagare? Är du säker på detta? Är annars ganska vanligt att cafeer köper in färdiga från typ Delicato mm och att vanliga personalen gör mackor och sallader mm

PS glöm inte att räkna med att cafeägaren kanske jobbade hemifrån med pappersarbete den aktuella dagen. Då blir det en till LOL

Jag har hört i TVÅ Tv-intervjuer att det var LS som bakade och därmed alltid var där mycket tidigare än alla andra varje morgon.

Och att hon åkte hem 15.00 den aktuella dagen för det varit ovanligt lugnt. Självklart tog hon med sig dagskassan då.

Mvh

/FS
2015-07-14, 22:10
Medlem
Citat:

Ingen 17-åring dog ju på grund av felkopplad el av en 35-åring år 2014!
Enligt mig är det mindre troligt att LH dog av felkoppling av el gjord av MGM än att hon blev mördad.

Elolyckor med dödlig utgång är mer sällsynt än mord. Statistiken var det du som drog upp varvid jag givetvis kontrade då jag anser att det är större sannolikt att LH blev mördad än att hon råkade dö av elolycka. Men egentligen kanske den inte spelar någon roll för GM i LH-fallet, eftersom GM rent teoretiskt kan ha gjort något som ändrar statistiken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in