2015-07-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan du lista turordningen hur du skulle ha gjort eftersom du verkar kört MC.
Sätter du i nyckeln med handskarna på? Vrider du om nyckeln med handskarna på? Om det finns både elstart och kickstart vad använder du då? Trycker du på startknappen först och sätter på dig handskarna sen?
Om nyckeln sitter i låset vad har hänt precis innan?

Nyckeln är i "vägen" ifall man ska hålla på med annat så jag sätter alltid i nyckeln först och låser upp styret. Sen sätter jag mig och tar på hjälmen, sist handskarna. Sen drar jag moppen framåt för att få upp cenraltödet, vrider jag på elen och startar med knappen
2015-07-14, 21:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nja, men det finns ju en liten, liten chans att någon, som nu är utomlands, sett något under perioden 7-12 juni under ett besök i Götene.
Särskilt om det är osäkert ifall MGM verkligen är GM, måste tips tillåtas att komma även från Utlandet.

Jag tänkte likadant. Antingen är det nån som inte skött sin uppgift när det gäller borttagandet eller så lämnades efterlysningen kvar för att se om man får nåt tips från utlandet.

Lutar mer åt det första, men är öppen för det andra..
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-14 kl. 21:48.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu var ju ditt hypotetiska scenario just...väldigt långsökt och hypotetiskt så vi kanske kan gå vidare nu?
Inte mer långsökt och hypotetiskt än att en 35-årig man skulle mörda en 17-årig tjej som han inte känner. Sådana brott är mycket sällsynta, elolyckor är vanligare.
Medlem
Någon från området?

Har en fråga angående en dömd pedofil med nära anknytning till området.

Utan att namnge personen ifråga så undrar jag om den personen håller på med jakt?
2015-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
Nja, men det finns ju en liten, liten chans att någon, som nu är utomlands, sett något under perioden 7-12 juni under ett besök i Götene.
Särskilt om det är osäkert ifall MGM verkligen är GM, måste tips tillåtas att komma även från Utlandet.
Hänger inte med riktigt. Man kan alltså ha en efterlysning kvar med flit fast personen är funnen för att få in tips gällande tex hur försvinnandet gick till osv? Typ att det kan vara ett skäl till att LH fortfarande ligger uppe?
2015-07-14, 21:45
Medlem
Citat:

Okey du tänkte så. Då är jag med i ditt tänk...
2015-07-14, 21:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Någon från området?

Har en fråga angående en dömd pedofil med nära anknytning till området.

Utan att namnge personen ifråga så undrar jag om den personen håller på med jakt?

Och hur ska vi kunna svara på det, om vi inte vet vem du menar?
2015-07-14, 21:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte mer långsökt och hypotetiskt än att en 35-årig man skulle mörda en 17-årig tjej som han inte känner. Sådana brott är mycket sällsynta, elolyckor är vanligare.

En elolycka i det här fallet är inte trovärdigt nånstans.
2015-07-14, 21:50
Medlem
katws avatar
Citat:

Mycket tveksamt. Är nog bara det att polisen "glömt bort" att meddela Interpol.
2015-07-14, 21:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hänger inte med riktigt. Man kan alltså ha en efterlysning kvar med flit fast personen är funnen för att få in tips gällande tex hur försvinnandet gick till osv? Typ att det kan vara ett skäl till att LH fortfarande ligger uppe?

Jaa, tänkte ungefär att en mördad flicka inte ger samma respons. Det är väldigt få som åser mord. Men en försvunnen flicka kan väcka vaga minnen till liv, att de sett något märkligt som de inte tänkt mer på. Ett mord skulle man ju komma ihåg liksom...
2015-07-14, 21:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
En elolycka i det här fallet är inte trovärdigt nånstans.
#Sgt.Bland bad mig om ett scenario där dödsfallet är vållande. Hen har fått ett som stämmer med kända förhållanden. Jag kan trolla fram fler scenarier. Vad sägs om en tappad hammare från taket?
2015-07-14, 21:52
Medlem
Citat:
Och hur ska vi kunna svara på det, om vi inte vet vem du menar?

Han har nämts åtskilliga gånger i tråden tillbaka en man med kopplingar till området.

Tänkte på den andra du tänkte på nyss var den personen hemma i byn på söndagen? Är det bekräftat att han var i Sverige under aktuell tid eller bara en gissning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in