Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Då kanske du ska ta och läsa mitt gamla inlägg som jag skrev för några dagar sedan (och citerar högst upp), som var ett svar på en annan kommentar jag fick ang inlägget jag skrev till dig då.
Lituaiska myndigheter har ju redovisat vad de visste om den häktade - och de hade ingen information om honom.
Hans arbetsgivaresamt folket i byn har gett honom goda referenser och omdömen.
Så vi Vet alltså detta.
Och vi Vet lika bra att det inte kan vara det motsata eftersom gränsöverskridande beteende sätter spår i olika myndighetsregister. Ända från barndomen och framåt - ständigt eskalerande.
Men den häktade var inte ens "en kuf."
För att kunna röva bort, mörda och våldta en helt okänd människa på ett så professionellt sätt som här krävs en stor erfarenhet av just gränsöverskridande beteende oh verksamhet. Dvs det måste vara en som vet vad han gör.
Men så är det inte med häktade personen.
Alternative skulle ha kunnat vara att han hade en sexuell relation med Lisa, men det är lika omöjligt eftersom hon endast hade jobbat på caféet i fyra dagar. Och han hade ingen historia av svartsjuka vad vi vet, inga rapporterade fall av hustrumisshandel etc iaf.
Den häktade har helt enkelt inte den profil som passar in i ett brott av denna kalibern. De två profiler som passar in passar inte in på honom. Han är ingen gränsöverskridande psykopat och han är ingen svartsjuk älskare.
Men Andra kan mycket väl vara det.