Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
1. Det skulle kunna vara finansierat av deltagarna själva, av kriminell verksamhet, statsbidrag,..
Det första alternativet kräver att alla stalkers (hundratusentals måste det minst röra sig om) är ekonomiskt oberoende så det kan vi nog stryka direkt, alternativ två kräver att det finns en vinning för de kriminella i detta så det kan vi väl också stryka (det verkar knappast vara rikedom som är TIs gemensamma nämnare), och alternativ 3 låter fullständigt absurt i mina öron - om inte annat skulle det innebära att ÄNNU fler är involverade och håller tyst om detta... Livet ut...
Citat:
2. Vad menas med att de är anonyma? Några kanske är kända av vissa?
Att de är anonyma innebär att ingen utomstående vet vilka de är. Om några berättat för vänner etc så är det ju ännu fler som måste vara helt empatilösa och håller tyst livet ut...
Citat:
3. När GS drabbar mer socialt betydande personer så kommer massmedia att intressera sig och scoopa.
Ok...
Citat:
4. Varför ser vi sällan människor som drabbats av dåligt samvete över huvud taget? Inte ens mördare!
Källa?
Det finns massor av mördare som erkänt, bett om ursäkt, fått ångest och begått självmord etc.
Citat:
5. Vem vet hur omfattande GS är? Vem har påstått att omfattningen är så stor som du gör gällande?
Det baseras på självutnämnda TIs påståenden här i trådarna. "Oerhört vanligt" är t.ex. en beskrivning som återkommit många gånger.
Citat:
6. Hur skulle det basuneras ut att någon försagt sig? Hur skulle du kunna nås av det?
Om någon första sig skulle det förstås bli anmälan och rättssak. Jag skulle åtminstonde omedelbart anmäla en sådan person. Andra skulle kanske vara försiktigare och skriva om det här på Flashback. Kom det upp ett namn här skulle troligen folk börja nysta i det direkt.
Citat:
Om du diskuterar en sak i taget så blir diskussionen mer fokuserad och seriös. Och det vill väl du också?
Min erfarenhet av GS visar snarare på att de då ger ett intetsägande svar och tre nya frågor som är ovidkommande varvid diskussionen bara går runt runt. Jag tänkte att det var dags att frångå detta beteende och se om man kanske kunde pressa fram några svar genom omvänt beteende. Det verkar dock inte ha fungerat eftersom du gjorde precis som vanligt ändå, hoppade över att svara på alla 'varför' och började ta upp helt nya frågor istället... Klassiskt distraktionsbeteende.