2015-07-11, 12:10
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tror du allvarligt att några TIs skulle ställa upp om jag höll i det hela?
Nä, och därför bör jag naturligtvis inte vara inblandad som annat än utomstående observatör.
Jaha, du menade så! Jag hade precis föreslagit att ingen behöver ta på sig ta på sig någon ledareroll, så jag trodde då att du skulle hålla dig utanför tråden.
Citera
2015-07-11, 12:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jaha, du menade så! Jag hade precis föreslagit att ingen behöver ta på sig ta på sig någon ledareroll, så jag trodde då att du skulle hålla dig utanför tråden.

Ja, som sagt, jag vill inte vara inblandad. En ledarroll behövs väl inte, men det krävs att någon tar initiativet och t.ex. sätter upp mailkontot. Någon måste kontrollera att allt går rätt till så det inte sitter troll och skickar foton på samma personer i olika användarnamn etc etc..

Ett av de mest uppenbara problemen med detta projekt är väl antagligen att ingen kommer ta tag i det, dels för att de flesta TI verkar sakna incitament att bevisa någonting alls, dels för att de flesta TI inte verkar ha några foton/filmer att visa och dels för att många TI inte verkar lita ens på varandra...
Citera
2015-07-11, 21:16
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, som sagt, jag vill inte vara inblandad. En ledarroll behövs väl inte, men det krävs att någon tar initiativet och t.ex. sätter upp mailkontot. Någon måste kontrollera att allt går rätt till så det inte sitter troll och skickar foton på samma personer i olika användarnamn etc etc..
Jag var inne på att de skulle skapa var sitt mailkonto och sen har de bara kontakt med dem de litar mest på. Ungefär som om ett peer to peer nätverk. Samtliga bilder kan ändå spridas över hela nätverket men varje medlem markerar endast de som de känner igen.
Om det dyker upp flera bilder på oskyldiga så blir de knappast markerade eftersom de inte känns igen och blir då heller inte postade av de som tex du/jag har förtroeende för.

Ett troll som postar bilder kommer då inte att bli betrodd av mig iaf.

Citat:
Ett av de mest uppenbara problemen med detta projekt är väl antagligen att ingen kommer ta tag i det, dels för att de flesta TI verkar sakna incitament att bevisa någonting alls, dels för att de flesta TI inte verkar ha några foton/filmer att visa [...]
De bilderna hade ändå inte varit till någon större nytta.

Citat:
[...] och dels för att många TI inte verkar lita ens på varandra...
Under sådana här situationer så ska man inte lita på någon. Men om man vill göra framsteg så måste man kanske samarbeta med andra, utan att ha 100% förtroeende för dem.

---

Om TI's tar foton av sina misstänkta förföljare så är det nog bra att det sker diskret. Annars kan de byta taktik.
Små kameror är då att föredra, tex:
http://www.kjell.com/Sok?query=kamera+spion

Eftersom det inte är känt vilka som ligger bakom så bör TI's be någon bekant köpa/beställa kameran. Jag föreställer mig att det är alldeles för enkelt för en polis att få se övervakningsbilder. Eller få reda på vad som beställs. Kanske lite overkill men det är inte fel att vara försiktig.
Citera
2015-07-11, 22:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag var inne på att de skulle skapa var sitt mailkonto och sen har de bara kontakt med dem de litar mest på. Ungefär som om ett peer to peer nätverk. Samtliga bilder kan ändå spridas över hela nätverket men varje medlem markerar endast de som de känner igen.
Om det dyker upp flera bilder på oskyldiga så blir de knappast markerade eftersom de inte känns igen och blir då heller inte postade av de som tex du/jag har förtroeende för.

Ett troll som postar bilder kommer då inte att bli betrodd av mig iaf.

De bilderna hade ändå inte varit till någon större nytta.

Under sådana här situationer så ska man inte lita på någon. Men om man vill göra framsteg så måste man kanske samarbeta med andra, utan att ha 100% förtroeende för dem.

---

Om TI's tar foton av sina misstänkta förföljare så är det nog bra att det sker diskret. Annars kan de byta taktik.
Små kameror är då att föredra, tex:
http://www.kjell.com/Sok?query=kamera+spion

Eftersom det inte är känt vilka som ligger bakom så bör TI's be någon bekant köpa/beställa kameran. Jag föreställer mig att det är alldeles för enkelt för en polis att få se övervakningsbilder. Eller få reda på vad som beställs. Kanske lite overkill men det är inte fel att vara försiktig.

Aha.. Jag var mer inne på att alla skulle posta sina foton på misstänkta stalkers någonstans där man kunde se om flera fotat samma personer.. Det skulle kännas mer definitivt än att fok ska sitta och kryssa för vilka de tycker sig ha sett någon gång.
Citera
2015-07-12, 00:49
Medlem
Citat:
Hej!

Många TI's har sagt att de misstänker dataintrång och då kan det finnas spår som leder till källan för problemet.

Om du vill veta så kan du få svar genom IT-forensik...
(FB) Introduktion till IT-forensik

Eller så kan du be någon hjälpa dig genom att låta dem gå igenom din dator. Det finns många duktiga IT-forensiker här på FB.
Jag förstår att det kan vara känsligt och det vet forensikerna också, men om du vet att ditt innehåll redan har röjts så kanske det inte spelar någon roll...

Tackar för det. Visst allt har röjts och egentligen har jag inga jättestora lik i garderoben att vara orolig över. Men är rent av förbannad över sättet de hållit på att psyka mig på under lång tid, oavsett vilket syfte de har. Klart man blir förbannad, att folk man inte känner har problem med en och beter sig på ett högst anmärkningsvärt sätt och kastar skit på en och sprider skitsnack till ens bekantskaper. Så om inte för att jag själv ska få bevisning för att trakasserierna existerar så för att visa för de jag berättat för som misstrott mig att det faktiskt är sant.

Jag vet inte om det här med radiovågsattacker och allt det snackas om i trådarna är sant. Men helt säkert är att mycket som skrivits stämmer överens med mina egna upplevelser. För att i korthet beskriva vad det handlar om så är det psykisk misshandel på en organiserad nivå. Alltså inte i stil med att man börjar på ett jobb och någon översittare spontant försöker få en att bryta ihop genom att hitta ens svaga punkter. Det är planerat och innefattar många personer som helt klart har kartlagt ens liv och där vissa söker kontakt medan andra bara dyker upp där du är och visar sig. Har sett samma personer på en buss söka ögonkontakt för att se samma person en tid efter på en annan buss eller tåg i en helt annan del av stan. Ja, listan kan göras lång om jag ska gå igenom allt här men jag är helt säker på att detta existerar och hoppas att fler får upp ögonen för det.
Citera
2015-07-12, 10:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AddeH204
Tackar för det. Visst allt har röjts och egentligen har jag inga jättestora lik i garderoben att vara orolig över. Men är rent av förbannad över sättet de hållit på att psyka mig på under lång tid, oavsett vilket syfte de har. Klart man blir förbannad, att folk man inte känner har problem med en och beter sig på ett högst anmärkningsvärt sätt och kastar skit på en och sprider skitsnack till ens bekantskaper. Så om inte för att jag själv ska få bevisning för att trakasserierna existerar så för att visa för de jag berättat för som misstrott mig att det faktiskt är sant.

Jag vet inte om det här med radiovågsattacker och allt det snackas om i trådarna är sant. Men helt säkert är att mycket som skrivits stämmer överens med mina egna upplevelser. För att i korthet beskriva vad det handlar om så är det psykisk misshandel på en organiserad nivå. Alltså inte i stil med att man börjar på ett jobb och någon översittare spontant försöker få en att bryta ihop genom att hitta ens svaga punkter. Det är planerat och innefattar många personer som helt klart har kartlagt ens liv och där vissa söker kontakt medan andra bara dyker upp där du är och visar sig. Har sett samma personer på en buss söka ögonkontakt för att se samma person en tid efter på en annan buss eller tåg i en helt annan del av stan. Ja, listan kan göras lång om jag ska gå igenom allt här men jag är helt säker på att detta existerar och hoppas att fler får upp ögonen för det.

Ungefär hur många människor är enligt dig iblandande i stalkingen av dig? 5, 10, 50, 500?

Har du något hum om varför de lägger ned så mycket tid och energi på just dig? Finns det något motiv?
Citera
2015-07-12, 11:37
Medlem
ieshos avatar
Varför lägger mobbare ned mycket tid på att trakassera människor över huvud taget? Varför skulle de som utvecklat mobbing till en ny nivå och deltar i organiserad och diskret mobbing vara annorlunda än vanliga mobbare?

De kanske drivs av något som gör att de prioriterar detta? Kanske på ett nästan sjukligt sätt..? Eller så är det ett effektivt sätt att skaffa sig sociala fördelar genom kontakter, som t.ex. en möjlighet att få en anställning för att kunna försörja sig?
Citera
2015-07-12, 21:39
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Vilka sammanhang skulle det vara då, förutom att använda dem som advert-klipp till en sida som genererar $$$ till den som vill tjäna pengar på GS-fenomenet?
Världen är inte statisk. Saker och ting ändras hela tiden. Om de inte har nytta av bilderna nu så kan dom ha det om några år.

Citat:
Inte en chans! Jag gjorde en väldigt detaljerad sökning, då jag väldigt gärna ville besvara din fråga, men där jag inte kunde identifiera varifrån du fick den.
Försök igen!
Du behöver inte svara om du inte vill.

Men om det skulle vara så att du verkligen inte hittar din egen text efter två försök så får jag väl hjälpa dig då.

Meningen har fetats...
Citat:
Lol, jo... Jag undrar om jag inte blandat ihop 2 gangstalkingtrådar i 1 här, för en av dem känner jag definitivt igen som civilpolis. Han spanar på gängrelaterade lakejer. Har haft honom som svans en gång själv, men de gav upp sedan jag förnedrade dem på ett sätt som sätter grova spår i deras psyken (jag beställde, och betalade för Pizza till deras bil). Sedan dess har jag inte sett dem.
Av nån knepig anledning slutade de skugga mig efter det. Mysko folk.

Mannen i fråga är inte en TI. Han är en person som spenderat tid med folk som tillhör den Organiserade Brottsligheten.
That's all it takes.
Därefer, har man span på sig i minst 2 år från sista kontakten med gäng-grabbarna.

Jag har varit både avlyssnad och förföljd i mina år genom livet, men sedan jag knullat hjärnan på alla som varit efter mig, så har det varit märkbart tyst i flera år efter det.
Så det finns ingen sida där civilpoliser hängs ut?
Citera
2015-07-12, 21:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Varför lägger mobbare ned mycket tid på att trakassera människor över huvud taget? Varför skulle de som utvecklat mobbing till en ny nivå och deltar i organiserad och diskret mobbing vara annorlunda än vanliga mobbare?
Det är två vitt skilda fenomen. Att folk skvallrar, pratar bakom rygg, fryser ut, mobbas är ett gruppbeteende som kan liknas vid djurs rangordning i flock.
Att folk omotiverat skulle börja förfölja en för dem okänd person utan motiv och kanske främst utan att avslöja sig själva är helt absurt och kan inte på något vis jämföras med mobbning. Och om det istället var motiverat av pengar eller andra fördelar skulle det ofrånkomligen väcka vissas samvete efter ett tag. Det är ju bara att jämföra med just mobbare som inte helt sällan får dåligt samvete och ber om ursäkt, ibland många långa år efteråt..
Ändå, trots att ni påstår att GS är vanligt, ser vi aldrig någonsin någon göra avbön.

Citat:
De kanske drivs av något som gör att de prioriterar detta? Kanske på ett nästan sjukligt sätt..? Eller så är det ett effektivt sätt att skaffa sig sociala fördelar genom kontakter, som t.ex. en möjlighet att få en anställning för att kunna försörja sig?
Nog för att de antagligen behöver ett jobb och en inkomst efter att ha spenderat årtionden med att stå och hänga vid övergångsställen samt köra omkring i röda bilar, men kan du ändå utveckla detta tack? Vem skulle erbjuda dem ett jobb för att de trakasserat en helt random obetydlig person? Vad i hela friden kan någon få ut av detta? Varför i hela världen skulle någon vilja betala för detta?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-12 kl. 22:00.
Citera
2015-07-13, 00:53
Bannlyst
Citat:

De drivs kanske mera av rädsla för punitiva åtgärder än av remunerativ bestickning.
http://yournewswire.com/us-government-using-trolls-to-attack-conspiracy-theorists/
Citera
2015-07-13, 03:01
Medlem
ieshos avatar
Vissa har ett selektivt förstånd verkar det som. I tider av arbetslöshet är korporativa nätverk ett sätt att få kontakter med personer som kan tänkas anställa någon.

Ett mantra om skillnader mellan öppen mobbing (som kan vara mycket elakartad och långvarig) och organiserad dold mobbing är väl inte särskilt relevant när det gäller motivationen?
Citera
2015-07-13, 08:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vissa har ett selektivt förstånd verkar det som. I tider av arbetslöshet är korporativa nätverk ett sätt att få kontakter med personer som kan tänkas anställa någon.

Ett mantra om skillnader mellan öppen mobbing (som kan vara mycket elakartad och långvarig) och organiserad dold mobbing är väl inte särskilt relevant när det gäller motivationen?
Varför är det inte relevant när skillnaderna är så uppenbara mellan organiserad anonym stalking av fullständigt okända och det vi kallar mobbning?
Varför är dina fullständigt omotiverade påståenden relevanta medan du hånar motfrågorna istället för att försöka bemöta dem?
Kan du ge exempel på andra korporativa nätverk som aldrig någonsin avslöjas?
Hur blir man rekryterad till dessa nätverk?
Finns det inte enklare sätt att rekrytera personal än att be folk stalka random betydelselösa människor?
Vem organiserar och betalar för stalkingen? Det måste ju handla om många miljarder..
Vem väljs ut som TI?
Hur håller man det hemligt?
Hur kommer det sig att ingen någonsin får dåligt samvete och kör en Snowden?
Om omfattningen är så omfattande som antyds lär det beröra hundratusentals människor över jorden, men ingen råkar ens försäga sig och avslöja sig som stalker, hur är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in