2015-07-13, 00:35
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Trevliga nyheter.

En anfallare och en mittback så är det ett klockrent fönster. Har väl snackats om Kane eller Lacazette mest, känns väl lite FM över det, men med Man United i sin nuvarande transfer-form så vet man ärligt talat inte vad som händer. Falcao small ju ner som en bomb förra året. Kane tror jag inte Spurs släpper, Lacazette är väl troligare, men frågan om man vågar ta risken då priset blir högt och franska ligan inte är som PL direkt.

Rooney lär vara förstavalet i anfallet, men endast Wilson bakom känns tunnt. Även om man behåller Chicharito denna säsongen så känns det aningen klent, så någon borde ju vara på G. Backlinjen är kanske inte lika akut, där har vi trots allt täckning, men man kan ställa vissa frågetecken över t.ex. Jones (och om han kan hålla sig skadefri och blomma ut någon gång) samt Evans som blandat någon riktigt bra säsong med att vara en av ligans största orosmoment i backlinjen. Smalling/Rojo/Jones/Blind/Evans är ändå fem tänkbara alternativ, och då har man även McNair/Blackett som står på tillväxt.

LVG har ju tidigare sagt att han vill ha 20+ anfallare och det finns ju rätt få sådana tillgängliga. Får han inte loss Kane eller Lacazette så är det möjligt att det blir något yngre och mindre prövat samtidigt som man kan testa Depay och Fellini i rollen. Men som sagt, det är verkligen inte något bör vara något annat är nödlösning. Dock, tanke på hur lite snack det är innan saker och ting är klart numera hos hos United så kan det lika gärna bara smälla till och vara löst tills nästa helg.
Citera
2015-07-13, 00:36
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vägra sälja säger jag, låt honom gå gratis nästa sommar om han så gärna vill dit, kaffepengar är är inte värt.

Absolut. Såvida inte Real Madrid slantar upp rejält (dvs rekordpengar för en målvakt) ja då ska han vara kvar i United. Eftersom Real har gjort sig av med Casillas nu så sitter United med trumf på handen och är inte Real villiga att betala ja då kan de stå där en säsong med Navas och Kiko Casilla som målvakter.
Citera
2015-07-13, 00:56
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Absolut. Såvida inte Real Madrid slantar upp rejält (dvs rekordpengar för en målvakt) ja då ska han vara kvar i United. Eftersom Real har gjort sig av med Casillas nu så sitter United med trumf på handen och är inte Real villiga att betala ja då kan de stå där en säsong med Navas och Kiko Casilla som målvakter.
Givetvis gör Real inte sig av med Casillas innan de vet att de har en ersättare. Tvärtom borde man som Unitedfan vara mer orolig nu när han lämnat.
Citera
2015-07-13, 00:58
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Givetvis gör Real inte sig av med Casillas innan de vet att de har en ersättare. Tvärtom borde man som Unitedfan vara mer orolig nu när han lämnat.

Som sagt, pay up or go home. United kommer inte vägra släppa honom, så länge dom får vad dom anser är skäligt betalt.
Citera
2015-07-13, 01:03
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Som sagt, pay up or go home. United kommer inte vägra släppa honom, så länge dom får vad dom anser är skäligt betalt.
Det jag menar är att det inte skulle förvåna mig om United och Real redan kommit överens.
Citera
2015-07-13, 01:08
Bannlyst
Citat:
Det jag menar är att det inte skulle förvåna mig om United och Real redan kommit överens.

Knappast. Då skulle nån läckt. Dessutom åker De Gea till USA imorgon med United. Som sagt, lutar mer och mer mot att De Gea stannar.
Citera
2015-07-13, 01:09
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:

Möjligt givetvis. Men alla rapporter pekar på att United inte viker sig från sitt asking price. Så om dom har kommit överens så bör det rimligen vara kring det priset United begär.
Citera
2015-07-13, 01:29
Medlem
Hunden007s avatar
rätt bra Cash på Liverpool hoppas bara dom spenderar pengarna bättre än sist.
Citera
2015-07-13, 08:53
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Knappast. Då skulle nån läckt. Dessutom åker De Gea till USA imorgon med United. Som sagt, lutar mer och mer mot att De Gea stannar.

Ja, och är det någon klubb i världen som faktiskt kan flina Perez i ansiktet och med gott mod släppa DDG gratis nästa sommar enbart för att jävlas med spanjorerna så är det United. Samtidigt skulle det väl göra klubben gott att faktiskt göra i alla fall någon hyfsad spelarförsäljning de senaste.. 8 åren.
Citera
2015-07-13, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Benteke nästa man in då?

Hoppas på reus , skulle vara en perfekt ersättare , dessutom betydligt bättre
Citera
2015-07-13, 09:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hoppas på reus , skulle vara en perfekt ersättare , dessutom betydligt bättre

Och varför skulle Reus gå till Liverpool? Du får gärna ta mig genom tankegångarna hur det skulle vara möjligt.
Citera
2015-07-13, 09:37
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ja, och är det någon klubb i världen som faktiskt kan flina Perez i ansiktet och med gott mod släppa DDG gratis nästa sommar enbart för att jävlas med spanjorerna så är det United. Samtidigt skulle det väl göra klubben gott att faktiskt göra i alla fall någon hyfsad spelarförsäljning de senaste.. 8 åren.

Jag tycker att det är bra att man sätter hårt mot hårt, det har varit allt för lätt för Real att dra igång sitt Marca maskineri och sakta men säkert få över spelaren man är ute efter. Om man nu tvingas betala ordentligt för det är jag nöjd, men även om det skulle bli så att DDG stannar och gå gratis nästa sommar är jag nöjd då United har visat lite ryggrad och det kan vara oerhört mycket värt i det långa loppet.

När det kommer till att sälja spelare så är det svårare. United är först och främst inte tanke att vara en säljande klubb utan en tier 1 klubb där man mer eller mindre ta ett steg ner ifrån när man lämnar, till skillnad ifrån ex Tottenham. Nu skall man väl med handen på hjärtat sägas att vi inte är där idag och att det är Barca, Bayern och Real som får räknas in i toppen.

Detta gör vilket som helst att United snarare släpper spelare än att de bli uppköpta vilket såklart påverkar priset rejält. Kollar man försäljningen av Nani och RVP så är det såklart oerhört små summer för två väldigt duktiga fotbollsspelare. Det man dock lätt glömmer bort är ju att bägge spelarna sitter på väldigt höga löner som bör läggas till i beräkningen. Så även om United har sålt för väldigt låga summor så har man genom att släppa RVP, Nani och Falcao frigjort ungefär en halv miljon pund i veckan bara på löner, på att släppa spelare som till stora delen av förra säsongen satt på bänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in