2015-07-10, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det inger ju en viss respekt att ha Schweinsteiger i sitt lag, tror dock inte detta är någon bra värvning. 30 år och dessutom väldigt skadebenägen. Aldrig riktigt sett vad som är så speciellt med honom, men hans meriter talar givetvis sitt tydliga språk.

Sen försöker jag fortfarande lista ut vad det är för lag Van Gaal försöker bygga. Känns ärligt talat inte helt genomtänkt. Lite för mycket "14-åring lirar Fifa 15" över honom.

Tycker ditt inlägg mest känns bittert. Vad är det för fel med värvningarna? Han vill väl spela 4-3-3, tycker du inte Depay, Di Maria och Herrera passar in där? De han köpt i backlinjen antar jag kan spela i en fyrbackslinje. Tycker dock United bör satsa på en bättre center än Rooney. Den mittback som ska in vet jag inte, men ryktas en del om Otamendi och han låter väl inte omöjlig att få. Tycker detta ser ut som ett kompetent och välbalanserat lag, antar att tanken med Schweini är att få in lite stål, jävlaranamma och ledaregenskaper. United har varit för tunna på mittfältet nog länge:

De Gea
Darmian - Smalling - Otamendi - Shaw
Herrera - Schneiderlin - Schweinsteiger
Di Maria - Rooney - Depay
Citera
2015-07-10, 22:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Schweinsteiger har inte precis passat in i spelet som Bayern har spelat under Pep. Han är en slitvarg som tyvärr inte har så stora tekniska sidor. Tror den försäljningen är bra för alla parter. Dessutom är Bastian något av en strålkastarkåt spelare som nog trivs bäst med att vara en stjärna i laget. I Bayern har han försvunnit ned i rangordningen ganska långt efter långa skadeperioder och nya spelarköp. I dagsläget ligger nog både Thiago, Alonso och Martinez före honom.
Tror och hoppas att han kan få den nystart han behöver och förtjänar i United.

Då sjönk väl oddsen rejält för Di Maria till Bayern också.

Ett annat hett tips ; Pogba till Bayern.
Citera
2015-07-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Tycker ditt inlägg mest känns bittert. Vad är det för fel med värvningarna? Han vill väl spela 4-3-3, tycker du inte Depay, Di Maria och Herrera passar in där? De han köpt i backlinjen antar jag kan spela i en fyrbackslinje. Tycker dock United bör satsa på en bättre center än Rooney. Den mittback som ska in vet jag inte, men ryktas en del om Otamendi och han låter väl inte omöjlig att få. Tycker detta ser ut som ett kompetent och välbalanserat lag, antar att tanken med Schweini är att få in lite stål, jävlaranamma och ledaregenskaper. United har varit för tunna på mittfältet nog länge:

De Gea
Darmian - Smalling - Otamendi - Shaw
Herrera - Schneiderlin - Schweinsteiger
Di Maria - Rooney - Depay

Att måla upp startelvor under Silly season är bland det mest poänglösa man kan göra. Vi alla vet att det inte kommer se ut sådär när säsongen startar ändå.
Citera
2015-07-10, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Att måla upp startelvor under Silly season är bland det mest poänglösa man kan göra. Vi alla vet att det inte kommer se ut sådär när säsongen startar ändå.

På ett ungefär. Jag spekulerar bara och försöker tänka hur han tänker. Det skulle vara intressant om du utvecklade ditt resonemang, nu lät du som sagt mest bitter.
Senast redigerad av speedi- 2015-07-10 kl. 23:07.
Citera
2015-07-10, 23:28
Medlem
Fredddaans avatar
Tror inte på Schweinsteiger i Man U. Tycker det är en rätt så överskattad spelare, åtminstone de senaste åren då han gått ner sig. Om detta innebär att man struntar i Schneiderlin så tycker jag man gör helt fel. För inte värvar man väl båda? Eller?
Citera
2015-07-10, 23:58
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Schweinsteiger har inte precis passat in i spelet som Bayern har spelat under Pep. Han är en slitvarg som tyvärr inte har så stora tekniska sidor. Tror den försäljningen är bra för alla parter. Dessutom är Bastian något av en strålkastarkåt spelare som nog trivs bäst med att vara en stjärna i laget. I Bayern har han försvunnit ned i rangordningen ganska långt efter långa skadeperioder och nya spelarköp. I dagsläget ligger nog både Thiago, Alonso och Martinez före honom.
Tror och hoppas att han kan få den nystart han behöver och förtjänar i United.

Då sjönk väl oddsen rejält för Di Maria till Bayern också.

Ett annat hett tips ; Pogba till Bayern.
Hade ju dock hellre sett att man byggde laget kring Schweinsteiger och lät Pep gå än tvärtom.

Och till alla som säger att Schweinsteiger är överskattat, ni kan ju knappast ha sett honom spela. Han är en av världens absolut bästa mittfältare box-till-box. Fysiskt stark slitvarg som är helt outtröttlig, har en fantastisk speluppfattning och bra passningsfot. Skulle snarare vilja påstå att han är underskattad sett till hur bra han tenderar att göra sina medspelare genom att dels sätta dem i bra positioner men även för att han inte lägger fingrarna emellan utan gör både sitt eget och andras skitgöra.
Senast redigerad av cst 2015-07-11 kl. 00:00.
Citera
2015-07-11, 00:39
Medlem
B-Dawks avatar
Dagens Milan-rykte:

Enligt Sky Sports Italia så är Stephan El Shaarawy på väg att lämna Milan för Monaco.

Frågan är om det kan bli en nytändning för honom eller om han redan har haft sin topp?
Citera
2015-07-11, 00:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Dagens Milan-rykte:

Enligt Sky Sports Italia så är Stephan El Shaarawy på väg att lämna Milan för Monaco.

Frågan är om det kan bli en nytändning för honom eller om han redan har haft sin topp?

Svårbedömt. Hans karriär har tyvärr spolierats mycket av skador de senaste två åren. Den hösten han hade 2012(?) var grymt imponerande för en spelare i den åldern annars. Jag har varit svag för honom tidigare, med den arbetsradien och det avslutet.

Men. Om prislappen som det ryktas om (€18-20M) stämmer så är det bara att sälja. Han är ett osäkert kort idag, och jag tror inte att han kommer utvecklas till någon fantastisk höjd där Milan får ångra sitt beslut i framtiden.
Senast redigerad av snillet_1 2015-07-11 kl. 00:47.
Citera
2015-07-11, 00:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hade ju dock hellre sett att man byggde laget kring Schweinsteiger och lät Pep gå än tvärtom.

Och till alla som säger att Schweinsteiger är överskattat, ni kan ju knappast ha sett honom spela. Han är en av världens absolut bästa mittfältare box-till-box. Fysiskt stark slitvarg som är helt outtröttlig, har en fantastisk speluppfattning och bra passningsfot. Skulle snarare vilja påstå att han är underskattad sett till hur bra han tenderar att göra sina medspelare genom att dels sätta dem i bra positioner men även för att han inte lägger fingrarna emellan utan gör både sitt eget och andras skitgöra.

Relativt världstoppen så han ju varken en bra passningsspelare eller någon med fantastisk speluppfattning.

Duktig (iaf förut) på allt som hör box-to-box till, men långt ifrån det spelgeni du gör gällande.
Citera
2015-07-11, 00:56
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Svårbedömt. Hans karriär har tyvärr spolierats mycket av skador de senaste två åren. Den hösten han hade 2012(?) var grymt imponerande för en spelare i den åldern annars. Jag har varit svag för honom tidigare, med den arbetsradien och det avslutet.

Men. Om prislappen som det ryktas om (€18-20M) stämmer så är det bara att sälja. Han är ett osäkert kort idag, och jag tror inte att han kommer utvecklas till någon fantastisk höjd där Milan får ångra sitt beslut i framtiden.

Dessutom har det väl pratats om att Mihajlovic vill spela 4-3-1-2 med Milan och då finns det ju ingen direkt naturlig plats för El Shaarawy.
Citera
2015-07-11, 01:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Dessutom har det väl pratats om att Mihajlovic vill spela 4-3-1-2 med Milan och då finns det ju ingen direkt naturlig plats för El Shaarawy.

Han spelade väl en del som andreforward i Allegris 4-3-1-2 under sin succésäsong? I ett 4-3-1-2 får den ena forwarden gärna droppa ur ut en kant för att skapa lite rörelse och dynamik. Shaarawy borde iaf kunna spela just så, men självklart är han bättre som ren ytterforward.
Citera
2015-07-11, 01:43
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han spelade väl en del som andreforward i Allegris 4-3-1-2 under sin succésäsong? I ett 4-3-1-2 får den ena forwarden gärna droppa ur ut en kant för att skapa lite rörelse och dynamik. Shaarawy borde iaf kunna spela just så, men självklart är han bättre som ren ytterforward.

Jo han kan ju absolut spela som andreforward som du säger. Men det jag sett av honom så är han klart bäst ute på kanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in